Hans hjerte skal stoppes. :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2011

Anonym trådstarter

banditten2011 skriver:

Min far er heldigvis med i et forsøg hvor han har fået sådan en pacemaker ting ind som starter hjertet hvis det går i stå.. heldigvis..

men er sikker på alt går som det skal, man blir bar så skide forskrækket

Fantastisk.. 

Min far fik afvide at hvis han IKKE gjorde dette her, så ville han kun leve på lånt tid.. 

Men hold fast det er noget af et chok at få.. 

De ville faktisk ikke have sagt noget, fordi de var bange for at skulle føde for tidligt..

MEN jeg er glad for de fortalte mig det, så jeg kan være der for ham, når han vågner igen.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2011

Isabella_mor

Anonym skriver:

Vælger lige at være ano, og håber folk synes det er ok. 

Jeg vil bare lige fortælle lidt om min/vores Motens aften igår.

Min kæreste og jeg skulle ud og spise and ved min far og hans kæreste igår aftes. 

Vi sidder og spiser og snakker og hygger os rigtig meget.

Vi bliver så færdige med at spise og så siger min far til hans kæreste sådan stille "skal vi sige det til hende?" og så tror jeg straks det er fordi de skal giftes eller andet.. Men så siger min far at nu begynder jeg sku at græde..  Og så kunne jeg bare se han blev helt rød om øjnene..

Han fortæller os så at han har hjerteflimmer og at han med dags varsel i starten af december måned skal på sygehuset og have stoppet sit hjerte (med stødere) .. 

Ved godt at de starter hans hjerte igen og han vil få det MEGET bedre bagefter, men jeg tænker stadig over at jeg for 10 år siden mistede min mor ved at hun fik en blodprop i hjertet, og jeg er bare så bange for at jeg skal miste min far også, og min babys morfar (jeg er 26 uger henne) 

Jeg hyler bare hele tiden og kan slet ikke stoppe igen når jeg først er gået igang.. Jeg synes bare det er SÅ svært at forholde sig til.. For som alt så KAN det jo gå galt. 

Jeg ved bare ikke hvad jeg skal gøre af mig selv.. Følelserne sidder bare udenpå idag, og der skal ikke meget til før jeg græder..

Ved ikke hvad jeg vil med dette intlæg.. Måske bare hører om der er nogen der har familie, venner eller bekendte som har været igennem det, og hvor det bare er gået som smurt..

hvis hans hjerte kører ude af rytme så er det meget normalt at de gør det... min kærestes trommeslager har lige fået stødet hjertet og han har det 100 gange bedre end før.. før duede hans hjerte kun med 20%  fordi at de slog så meget ude af "takt" eller hvad man siger, så det er en normalt at få den behandling.. og han får det med garanti bedre bagefter... 

Anmeld

11. november 2011

Leonora

Øv det er bestemt ikke sjovt....

Men jeg vil sige til dig at jeg har arb som sygeplejerske på hjerte afd i 2 år. Og været med til rigtig mange DC konverteringer som er det din far skal igennem. Og jeg har ALDRIG oplevet det gå galt.
Han bliver lagt i fuld narkose i få min og så får han et stød som havde han hjertestop. Og det slår rytmen tilbage og han slipper derved for sin hjerteflimmer.

Du skal samtidig vide at hjerteflimmer ikke er akut farligt men selvfølgelig skal behandles.

Rigtig mange vågner op og får aldrig flimmer igen.

Så selvom du er bekymret kan du tage det med ro. Det skal nok gå fint

Skriv til mig hvis du har spørgsmål eller lign.

Anmeld

11. november 2011

banditten2011

Anonym skriver:

Fantastisk.. 

Min far fik afvide at hvis han IKKE gjorde dette her, så ville han kun leve på lånt tid.. 

Men hold fast det er noget af et chok at få.. 

De ville faktisk ikke have sagt noget, fordi de var bange for at skulle føde for tidligt..

MEN jeg er glad for de fortalte mig det, så jeg kan være der for ham, når han vågner igen.. 

ja min far fik det samme afvide

Ja det kan jeg godt forstå, tror jeg ville være meget skuffet hvis jeg ikk havde fået noget afvide

Anmeld

11. november 2011

hannetheis

Anonym skriver:

Vælger lige at være ano, og håber folk synes det er ok. 

Jeg vil bare lige fortælle lidt om min/vores Motens aften igår.

Min kæreste og jeg skulle ud og spise and ved min far og hans kæreste igår aftes. 

Vi sidder og spiser og snakker og hygger os rigtig meget.

Vi bliver så færdige med at spise og så siger min far til hans kæreste sådan stille "skal vi sige det til hende?" og så tror jeg straks det er fordi de skal giftes eller andet.. Men så siger min far at nu begynder jeg sku at græde..  Og så kunne jeg bare se han blev helt rød om øjnene..

Han fortæller os så at han har hjerteflimmer og at han med dags varsel i starten af december måned skal på sygehuset og have stoppet sit hjerte (med stødere) .. 

Ved godt at de starter hans hjerte igen og han vil få det MEGET bedre bagefter, men jeg tænker stadig over at jeg for 10 år siden mistede min mor ved at hun fik en blodprop i hjertet, og jeg er bare så bange for at jeg skal miste min far også, og min babys morfar (jeg er 26 uger henne) 

Jeg hyler bare hele tiden og kan slet ikke stoppe igen når jeg først er gået igang.. Jeg synes bare det er SÅ svært at forholde sig til.. For som alt så KAN det jo gå galt. 

Jeg ved bare ikke hvad jeg skal gøre af mig selv.. Følelserne sidder bare udenpå idag, og der skal ikke meget til før jeg græder..

Ved ikke hvad jeg vil med dette intlæg.. Måske bare hører om der er nogen der har familie, venner eller bekendte som har været igennem det, og hvor det bare er gået som smurt..

hvor er det forfærdeligt at høre.

min søn er født hjertebarn og er opereret i hjertet samt har en pacemaker.

under en af hans operationer/indlæggelser var der en anden dreng ca 10 år som skulle have stødet sit hjerte og derved stoppet og startet igen. han lagde i repirator et helt døgn da hjertet ikke rigtig ville finde sin egen rytme igen. men endte godt.

Anmeld

11. november 2011

Anonym trådstarter

isabellamor skriver:

hvis hans hjerte kører ude af rytme så er det meget normalt at de gør det... min kærestes trommeslager har lige fået stødet hjertet og han har det 100 gange bedre end før.. før duede hans hjerte kun med 20%  fordi at de slog så meget ude af "takt" eller hvad man siger, så det er en normalt at få den behandling.. og han får det med garanti bedre bagefter... 

Ja hans hjerte hamrede afsted.. Sådan uden mellemrum hvis man kan sige det sådan..

Jeg ved godt at de har gode erfaringer med det, men det kom bare som et chok for mig, og gjorde mig rigtig ked af det..

Og dejligt trommeslageren har det bedre.. 

Anmeld

11. november 2011

lucas<3

Åh kender det godt, min far har os selv hjerte problem.Men du får lige en krammer

Anmeld

11. november 2011

Nessie

Jeg kan godt forstå at du blev forskrækket og ked af det

Det skal nok gå godt, og så får din far det meget bedre bagefter

Anmeld

11. november 2011

Anonym trådstarter

Leonora skriver:

Øv det er bestemt ikke sjovt....

Men jeg vil sige til dig at jeg har arb som sygeplejerske på hjerte afd i 2 år. Og været med til rigtig mange DC konverteringer som er det din far skal igennem. Og jeg har ALDRIG oplevet det gå galt.
Han bliver lagt i fuld narkose i få min og så får han et stød som havde han hjertestop. Og det slår rytmen tilbage og han slipper derved for sin hjerteflimmer.

Du skal samtidig vide at hjerteflimmer ikke er akut farligt men selvfølgelig skal behandles.

Rigtig mange vågner op og får aldrig flimmer igen.

Så selvom du er bekymret kan du tage det med ro. Det skal nok gå fint

Skriv til mig hvis du har spørgsmål eller lign.

Tak det letter lige lidt.. 

Jeg tror stadig jeg vil være nervøs, indtil jeg ser ham vågne op igen.. Og jeg tror jeg vil tænke rigtig meget over det..

Men jeg tror da også nok det skal gå godt..

Tak for det positive indlæg.  

Anmeld

11. november 2011

Isabella_mor

Anonym skriver:

Ja hans hjerte hamrede afsted.. Sådan uden mellemrum hvis man kan sige det sådan..

Jeg ved godt at de har gode erfaringer med det, men det kom bare som et chok for mig, og gjorde mig rigtig ked af det..

Og dejligt trommeslageren har det bedre.. 

det der kan ske hvis ikke de gør det er at han kan få hjertestop... altså fatalt..

men jeg forstår godt at du er nervøs...  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.