Silje skal fedes op....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. november 2011

Leneur

SpunkenJo skriver:

Jamen så er det jo bar at nyde den lille frækkert istedetfor

Ja det må jeg og smide bekymringerne LAANGT væk...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2011

Leneur

Hasselnødden skriver:

Kender godt følelsen, sådan havde vi det med Elias. Han bliver 2 år 13 januar, vejer 11.5 kg og er 81cm.

Først var det vægten og til den sidste inden hans 2 års, så var det pludselig højden.. (som om man bare ikke kan gøre noget rigtigt!) så vi har også fået besked tidligt i hans liv at han skulle have smør, mælk osv. og han er præcis også sådan en aktiv, nysgerrig, er alle vegne type.. og han stortrives og er superglad.. men så huskede vi os selv på at ingen af os var nogen store skrog da vi var børn heller og jeg kæmper en kamp for at komme op på sølle 50kg, men sådan vil min krop bare ikke - heller ikke den dag idag uanset hvor mange mængder jeg spiser... og er ikke af min gode vilje et lille siv. Elskede de 31kg jeg fik under graviditeten og håbede de ville blive siddende, ihvertfald nogen af dem. Men desværre.

Hehe vi kan da bare suge noget af mit væk. Det ekstra jeg har må du da gerne få... Ja jeg hørte da også selv til de mindste i tidernes morgen og kunne ikke engang have en normal skoletaske da jeg startede i skole ellers var jeg væltet bagover, så det må jeg huske til næste gang vi skal afsted.

Anmeld

13. november 2011

Mor til Frederic og Freya

Leneur skriver:

Ja for hun var da vokset nøjagtig 25 cm det første år og der er mange der siger at hun er blevet høj og om præcis 83 cm mere er hun lige så høj som mig... Jeg prøver at være afslappet omkring maden men synes det er svært med at lade være at prøve især til aftensmaden, hvor hun egentlig bare pirker lidt til den og i de fleste tilfælde hellere vil have en rugbrødsmad men må jo være tilfreds med det hun spiser og smide lægens ord langt pokker i vold.

Din dreng havde da også en fin størrelse ved fødslen.

Vi fik gerne at vide af børnelægen at så længe de har 1 hoved måltid om dagen - er det okay de 'snyder' lidt med resten...

aftensmad har heller aldrig været det store hit herhjemme, nogle dage 7 pasta skruger - intet andet og dagen efter kan han 'nøjes' med at sidde og dyppe sin finger i sovsen og putte det i munden.

Vi er dog lidt over ham, da hans hoved måltid forsvandt da han started i bh. Ofte kan han side og smuldre sin bolle om morgenen (hvis det er det han får) og sige at det er til fugle fodder... Og samme om aftenen, hvor han tager 2 bider og siger; kan ikke spise mere - tak for mad - må jeg gå fra bordet? Ofte hele madpakke med hjem, eller hvor der kun er spist 1-2 kvarte...

Ja syntes han havde en fin str, han havde så super travlt fra 0-1 år hvor han voksed 31 cm. Andet leveår burde han også have vokset over gennemsnit (ca. 12 cm), men ifølge deres målepind på børne amb er han blot vokset 11 cm på 2 år (1-3 år) istedet for de 12 cm han burde have vokset  fra 1-2 år.. Men egen læge for ham til 98,5 cm...

Anmeld

13. november 2011

SpunkenJo

Leneur skriver:

Ja det må jeg og smide bekymringerne LAANGT væk...

FORNUFTIGT

Anmeld

13. november 2011

Leneur

Heidimed lea skriver:

jeg har samme problem med min dreng..  3½år 87 cm og 10.4 kg 

vi går også til kontrol..     har du prøvet proteindrikken den står sammen med mælk youghurt osv  og det er en slags drikke youghurt den bruger jeg når Nicolaj taber sig pga sygdom

mvh Heidi

Nej det har jeg ikke prøvet men det vil jeg da prøve også og se om hun vil have. Din dreng er da også en lille en men han er garanteret som min Silje, fuld af liv, fræk, glad og nysgerrig...

Anmeld

13. november 2011

Leneur

Mor til Frederic skriver:

Vi fik gerne at vide af børnelægen at så længe de har 1 hoved måltid om dagen - er det okay de 'snyder' lidt med resten...

aftensmad har heller aldrig været det store hit herhjemme, nogle dage 7 pasta skruger - intet andet og dagen efter kan han 'nøjes' med at sidde og dyppe sin finger i sovsen og putte det i munden.

Vi er dog lidt over ham, da hans hoved måltid forsvandt da han started i bh. Ofte kan han side og smuldre sin bolle om morgenen (hvis det er det han får) og sige at det er til fugle fodder... Og samme om aftenen, hvor han tager 2 bider og siger; kan ikke spise mere - tak for mad - må jeg gå fra bordet? Ofte hele madpakke med hjem, eller hvor der kun er spist 1-2 kvarte...

Ja syntes han havde en fin str, han havde så super travlt fra 0-1 år hvor han voksed 31 cm. Andet leveår burde han også have vokset over gennemsnit (ca. 12 cm), men ifølge deres målepind på børne amb er han blot vokset 11 cm på 2 år (1-3 år) istedet for de 12 cm han burde have vokset  fra 1-2 år.. Men egen læge for ham til 98,5 cm...

Ja der spiser Silje så godt om morgenen, de fleste morgener og hos dp 2 rugbrødder og herhjemme en men hun er allerede igang med kønnenes kamp og vil ikke lade drengen i dp spise mest... Jeg må bare lade som om at jeg ikke har fået noget at vide og så gøre som vi plejer (næsten)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.