Silje skal fedes op....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. november 2011

Leneur

Mor til Frederic skriver:

Ja syntes din læge er lidt hurtig ude, hvis hun nu samtidig var kommet til læge uden kulør - bleg - ingen energi - gået i stå i vækst mm, kan jeg forstå han havde reageret...

Sagtens være hun kunne øge sin vægt uden at skulle fedes op, men blot spise som hun plejer...

Hvor står var hun ved fødsel?

Plejer gerne at sige; ja han er tynd og? han trives ellers og det gør ham da ikke mindre lækker eller mindre elsket af den grund... Han er som han er og sådan er det..

Ved jeg til en del kontrol'er ikke vil have hans vægt at vide, kun om det var + eller -.. netop fordi det kun er tal og tal bør ikke stå alene i den forbindelse - men det at se barnet som en helhed.

Jamen hun var 49 cm lang og vejede 3156 g ved fødsel 11 dage før tid. En fin størrelse synes jeg. Der er jo ingen hverken i familien eller dp der har sagt hun var tynd eller på anden måde så bleg eller træt ud men nu tager jeg det lidt mere afslappet og prøver det med smørret og mælken og ser hvad der sker.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2011

lykkekevin

Leneur skriver:

Det gør det helt sikkert og tak for det... Ja skal da lige vænne mig til det hele og at der ikke er noget der er forbudt længere i den forstand at jeg selvfølgelig prøver på at sørge for hun stadig spiser godt til hovemåltiderne fremfor at spise sig mæt i de usunde mellemmåltider. For kender hende jo godt nok til at vide at hun meget gerne vil have mere af det...

ja man skal lige fin den ratte vej for at gøre det helt rigtig men det hjælper hun står rimlig stabil min datter nu hun har for 4 mdr siden være ned under 10 kilo så er på ratte vej igen

Anmeld

13. november 2011

Mor til Frederic og Freya

Leneur skriver:

Jamen hun var 49 cm lang og vejede 3156 g ved fødsel 11 dage før tid. En fin størrelse synes jeg. Der er jo ingen hverken i familien eller dp der har sagt hun var tynd eller på anden måde så bleg eller træt ud men nu tager jeg det lidt mere afslappet og prøver det med smørret og mælken og ser hvad der sker.

Jo mere du er afslappet, des mere smidter det af på hende... Hun kan sagtens aflæse din bekymring, frustrationer mm.

Hun er jo godt med, ved at drenge det første leveår skal vokse omkring 25 cm og på andet leveår ca 12 cm. Så det er nok lidt lavere for piger, men der er hun jo fint med (49+25+12=86 cm) og der er hun jo flot med sine 83 cm. Hun ville jo ikke være vokset, hvis hun var alt for tynd og undervægtig fra 1. dag..

Her var han 3200 g og 52 cm ved fødsel.

Anmeld

13. november 2011

SpunkenJo

Leneur skriver:

Har altid vidst at hun lå i den lave ende af vægttabellen men at hun ligefrem skal fedes lidt op, havde jeg slet ikke set komme og hvor føler jeg mig som en dårlig mor. Hun har lige været syg og har været småtspisende og har jo selvsagt tabt sig på den konto men har jo ikke lagt noget i det, fordi hun normalt er fuld af energi og farer rundt over det hele og er så nysgerrig og jo også har spist okay, når hun er rask, så nu skal der ekstra smør på brødet, hun skal have sødmælk og nogle af de andre forbudte ting. Silje er i dag 2 år, 2 måneder og 12 dage, er 83 cm høj og vejer 10,5 kg

Rolig nu

Er hun i mistrivsel er der naturligvis tale om et problem, men er hun glad, leger og fuld a energi jamen hva er problemet så?

Min dreng har altid været både lille (født 32+1) og småtspisende. Han er idag 2,5 år og vejer ca. 11 kg. Tror han vejede 10-10,5 da han fyldte 2 år.

Han er glad, leger, løber og er en frisk dreng med krudt i. Jeg er ikke bekymret. Heller ikke selvom der er dage hvor han faktsisk ikke spiser noget efter vugger og inden seng
- for så er der de dage hvor han ÆDER fra han står op til han går i seng, som han netop har gjort idag

Hun lyder til at være en sød pige

Anmeld

13. november 2011

twinboys

Leneur skriver:

Har altid vidst at hun lå i den lave ende af vægttabellen men at hun ligefrem skal fedes lidt op, havde jeg slet ikke set komme og hvor føler jeg mig som en dårlig mor. Hun har lige været syg og har været småtspisende og har jo selvsagt tabt sig på den konto men har jo ikke lagt noget i det, fordi hun normalt er fuld af energi og farer rundt over det hele og er så nysgerrig og jo også har spist okay, når hun er rask, så nu skal der ekstra smør på brødet, hun skal have sødmælk og nogle af de andre forbudte ting. Silje er i dag 2 år, 2 måneder og 12 dage, er 83 cm høj og vejer 10,5 kg

Jeg har et godt middel... send mig en pb...

Anmeld

13. november 2011

Leneur

SpunkenJo skriver:

Rolig nu

Er hun i mistrivsel er der naturligvis tale om et problem, men er hun glad, leger og fuld a energi jamen hva er problemet så?

Min dreng har altid været både lille (født 32+1) og småtspisende. Han er idag 2,5 år og vejer ca. 11 kg. Tror han vejede 10-10,5 da han fyldte 2 år.

Han er glad, leger, løber og er en frisk dreng med krudt i. Jeg er ikke bekymret. Heller ikke selvom der er dage hvor han faktsisk ikke spiser noget efter vugger og inden seng
- for så er der de dage hvor han ÆDER fra han står op til han går i seng, som han netop har gjort idag

Hun lyder til at være en sød pige

Jeg har jo heller ikke været bekymret før nu og med alle jeres dejlige skriverier så er jeg da slet ikke. Silje hygger sig især med det ekstra smør på brødet og at der falder et enkelt lille stykke chokolade i ny og næ... Ja hun er en sød pige og MEGET fræk....

Anmeld

13. november 2011

SpunkenJo

Leneur skriver:

Jeg har jo heller ikke været bekymret før nu og med alle jeres dejlige skriverier så er jeg da slet ikke. Silje hygger sig især med det ekstra smør på brødet og at der falder et enkelt lille stykke chokolade i ny og næ... Ja hun er en sød pige og MEGET fræk....

Jamen så er det jo bar at nyde den lille frækkert istedetfor

Anmeld

13. november 2011

Mor til Frederic og Freya

twinboys skriver:

Jeg har et godt middel... send mig en pb...

Anmeld

13. november 2011

Heidimed lea

jeg har samme problem med min dreng..  3½år 87 cm og 10.4 kg 

vi går også til kontrol..      har du prøvet proteindrikken den står sammen med mælk youghurt osv  og det er en slags drikke youghurt den bruger jeg når Nicolaj taber sig pga sygdom

mvh Heidi

Anmeld

13. november 2011

Leneur

Mor til Frederic skriver:

Jo mere du er afslappet, des mere smidter det af på hende... Hun kan sagtens aflæse din bekymring, frustrationer mm.

Hun er jo godt med, ved at drenge det første leveår skal vokse omkring 25 cm og på andet leveår ca 12 cm. Så det er nok lidt lavere for piger, men der er hun jo fint med (49+25+12=86 cm) og der er hun jo flot med sine 83 cm. Hun ville jo ikke være vokset, hvis hun var alt for tynd og undervægtig fra 1. dag..

Her var han 3200 g og 52 cm ved fødsel.

Ja for hun var da vokset nøjagtig 25 cm det første år og der er mange der siger at hun er blevet høj og om præcis 83 cm mere er hun lige så høj som mig... Jeg prøver at være afslappet omkring maden men synes det er svært med at lade være at prøve især til aftensmaden, hvor hun egentlig bare pirker lidt til den og i de fleste tilfælde hellere vil have en rugbrødsmad men må jo være tilfreds med det hun spiser og smide lægens ord langt pokker i vold.

Din dreng havde da også en fin størrelse ved fødslen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.