Leneur skriver:
Har altid vidst at hun lå i den lave ende af vægttabellen men at hun ligefrem skal fedes lidt op, havde jeg slet ikke set komme og hvor føler jeg mig som en dårlig mor. Hun har lige været syg og har været småtspisende og har jo selvsagt tabt sig på den konto men har jo ikke lagt noget i det, fordi hun normalt er fuld af energi og farer rundt over det hele og er så nysgerrig og jo også har spist okay, når hun er rask, så nu skal der ekstra smør på brødet, hun skal have sødmælk og nogle af de andre forbudte ting. Silje er i dag 2 år, 2 måneder og 12 dage, er 83 cm høj og vejer 10,5 kg
Det skal du ikke tage så ilde op...
Det er helt okay at de taber sig under sygdom, de skal bare gerne rette sig igen.
Og du er IKKE en dårligere mor fordi din pige ligger hvor hun ligger på den kurve.
Vi er faktisk mange herinde der har 'små' lette børn, så du er ikke alene.
Ja hun er ikke den største kg mæssigt, men hun trives og udvikler sig flot. Hvis bare hun følger sin helt egen kurve er det stort set ligemeget om hun ligger i den høje - lave eller midt i... Har de vist dig hendes kurver?
Se hende som en helhed og ikke tal.
Da vi var til 1 års undersøgelsen med vores var han 82 cm og 9,9 kg, en slank dreng var lægens ord. Men han gik så desvære i stå vækst mæssigt fra han var 1 år (han valgte at tabe over 1 kg på 14 dage) og til han næsten var 3 år, fordi han altid har været småt spisende... Så vi started også til kontrol da han var 1 år og går der stadig. Han er stadig ikke den største med sin næsten 1 m og lige knap 11 kg på gode dage. Men det hindre ham ikke i hverdagen.
Vi kører stadig med sødmælk - kakako med flødeskum rørt i - altid aftensmad med sovs til - altid smør på alt brød - digestive (hans diætist der sagde de er rigtig gode) - istedet for alm frisk frugt, så køb tørred frugt og nødder (de har et højt naturligt fedt indhold som er gavnligt for dem) - kartoffelmos hvor du i hendes portion putter sødmælk/fløde i og ekstra smør...
Her hjemme er der ikke så meget der hedder forbudte ting, men ting der er okay at spise fordi han har behov for det. Hvis vi kan få lokket en fløde ispind i ham - er det en sejr og ikke et; årh det er usundt..