Silje skal fedes op....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2011

Brams

Leneur skriver:

Har altid vidst at hun lå i den lave ende af vægttabellen men at hun ligefrem skal fedes lidt op, havde jeg slet ikke set komme og hvor føler jeg mig som en dårlig mor. Hun har lige været syg og har været småtspisende og har jo selvsagt tabt sig på den konto men har jo ikke lagt noget i det, fordi hun normalt er fuld af energi og farer rundt over det hele og er så nysgerrig og jo også har spist okay, når hun er rask, så nu skal der ekstra smør på brødet, hun skal have sødmælk og nogle af de andre forbudte ting. Silje er i dag 2 år, 2 måneder og 12 dage, er 83 cm høj og vejer 10,5 kg

Bare rolig, du er helt sikkert en super god mor. Vi kender herhjemme alt for godt til din situation, vi har nemlig også en lille prinsesse.

Lærke er lige blevet 2 år og hun er 77 cm. og vejer 9,4 kg. (ved ikke hvor længe vi har ventet på at komme op over de 9 kg. ), vi fik allerede da hun blev 1 år af vide, at vi skulle fortsætte med sødmælk og godt med smør på brødet og gerne fed flødeis hele sommeren, piskefløde i saucen osv., og sådan er det stadig. Tror bare at hun ligesom sin far har en utrolig høj forbrænding (bliver hun glad for senere i livet ).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2011

M (:

Leneur skriver:

Hmm, hmm ja men hendes mor har jo ikke behov for det og kan ikke modstå fristelsen når der er godter i huset men må jo prøve at holde stand, for Silje's skyld.

Haha, det er svært.. Nok også derfor min mor tyede til "lille fløde"-tricket - det bliver man i hvert fald ikke fristet af! ;D

Anmeld

11. november 2011

Leneur

Brams skriver:

Bare rolig, du er helt sikkert en super god mor. Vi kender herhjemme alt for godt til din situation, vi har nemlig også en lille prinsesse.

Lærke er lige blevet 2 år og hun er 77 cm. og vejer 9,4 kg. (ved ikke hvor længe vi har ventet på at komme op over de 9 kg. ), vi fik allerede da hun blev 1 år af vide, at vi skulle fortsætte med sødmælk og godt med smør på brødet og gerne fed flødeis hele sommeren, piskefløde i saucen osv., og sådan er det stadig. Tror bare at hun ligesom sin far har en utrolig høj forbrænding (bliver hun glad for senere i livet ).

Ja det gør de helt sikkert og dejligt at høre man ikke er den eneste med problemet. Silje fulgte jo så hendes kurve fint da hun var 1 år og troede jo hun var godt med, netop fordi hun er som hun er. Hvad giver i hende til mellemmåltiderne? for synes det er svært også fordi hun ikke må blive for mæt og ikke vil spise aftensmaden hvis jeg bare fylder på om eftermiddagen.

Anmeld

11. november 2011

Mor til Frederic og Freya

Leneur skriver:

Jeg har også været ude at købe isvafler, nødder og kiks... Hun ligger desværre lige pt under sin kurve men hun har jo alle dage været en slank pige og netop fordi hun jo har været fuld af energi og bare er glad, nysgerrig og meget tilfreds har jeg ikke lagt noget i det. For synes jo hun er lige som hun skal være men må jo følge lægens anvisninger lige pt og se hvad der sker. Jeg blev ihvertfald ramt på mit modergen i stor stil og kan faktisk stadig ikke forstå det. DP siger jo også hun spiser godt derude men bakker selvfølgelig op om projektet.

Fra en børnelæge's synspunkt må de falde en streg i kurven uden at det gør noget ( da det oftes sker under sygdom), men blot følges op at den retter sig den streg op igen... 

Falder den flere kurver, vil de som oftes begynde at finde ud af hvorfor. Men en kurv - står den på kontrol nogle mdr efter 1. vejning. 

Sikkert derfor i skal til kontrol i januar, havde hun været svært undervægtig og faldet flere kurver - var i blevet kaldt ind igen ca om 14 dage..

Hun lyder til at stor trives både hjemme og i dp.

Frederic havde også sit hoved måltid i sin dp.. Men han gik fra at ligge på den øverste streg i cm, til at ligge langt under normal. Vægten er steget næsten små 2 kg siden han var 10 mdr - ikke meget, men han trives på alle andre punkter og er begyndt at vokse igen...

Anmeld

11. november 2011

DortheSimonsen

Leneur skriver:

Har altid vidst at hun lå i den lave ende af vægttabellen men at hun ligefrem skal fedes lidt op, havde jeg slet ikke set komme og hvor føler jeg mig som en dårlig mor. Hun har lige været syg og har været småtspisende og har jo selvsagt tabt sig på den konto men har jo ikke lagt noget i det, fordi hun normalt er fuld af energi og farer rundt over det hele og er så nysgerrig og jo også har spist okay, når hun er rask, så nu skal der ekstra smør på brødet, hun skal have sødmælk og nogle af de andre forbudte ting. Silje er i dag 2 år, 2 måneder og 12 dage, er 83 cm høj og vejer 10,5 kg

Men ved du hvad, Lene?
Hun er total lækker!  

Anmeld

11. november 2011

Leneur

Mor til Frederic skriver:

Fra en børnelæge's synspunkt må de falde en streg i kurven uden at det gør noget ( da det oftes sker under sygdom), men blot følges op at den retter sig den streg op igen... 

Falder den flere kurver, vil de som oftes begynde at finde ud af hvorfor. Men en kurv - står den på kontrol nogle mdr efter 1. vejning. 

Sikkert derfor i skal til kontrol i januar, havde hun været svært undervægtig og faldet flere kurver - var i blevet kaldt ind igen ca om 14 dage..

Hun lyder til at stor trives både hjemme og i dp.

Frederic havde også sit hoved måltid i sin dp.. Men han gik fra at ligge på den øverste streg i cm, til at ligge langt under normal. Vægten er steget næsten små 2 kg siden han var 10 mdr - ikke meget, men han trives på alle andre punkter og er begyndt at vokse igen...

TAK... og så meget mere beroligende men så synes jeg da også at lægen malede fanden på væggen, for fortalte jo netop at hun havde været syg og derfor hun havde tabt sig lidt men at det jo nok kom på igen, når hun startede med at spise rigtigt igen men sådan og sådan skal du gøre sagde hun.... og jeg blev jo ked af det og følte ikke jeg tog ordentligt vare på mit barn....

Anmeld

11. november 2011

Leneur

DortheSimonsen skriver:

Men ved du hvad, Lene?
Hun er total lækker!  

Tak Dorthe, det synes jeg jo også hun er....

Anmeld

11. november 2011

Mor til Frederic og Freya

Leneur skriver:

TAK... og så meget mere beroligende men så synes jeg da også at lægen malede fanden på væggen, for fortalte jo netop at hun havde været syg og derfor hun havde tabt sig lidt men at det jo nok kom på igen, når hun startede med at spise rigtigt igen men sådan og sådan skal du gøre sagde hun.... og jeg blev jo ked af det og følte ikke jeg tog ordentligt vare på mit barn....

Ja syntes din læge er lidt hurtig ude, hvis hun nu samtidig var kommet til læge uden kulør - bleg - ingen energi - gået i stå i vækst mm, kan jeg forstå han havde reageret...

Sagtens være hun kunne øge sin vægt uden at skulle fedes op, men blot spise som hun plejer...

Hvor står var hun ved fødsel?

Plejer gerne at sige; ja han er tynd og? han trives ellers og det gør ham da ikke mindre lækker eller mindre elsket af den grund... Han er som han er og sådan er det..

Ved jeg til en del kontrol'er ikke vil have hans vægt at vide, kun om det var + eller -.. netop fordi det kun er tal og tal bør ikke stå alene i den forbindelse - men det at se barnet som en helhed.

Anmeld

12. november 2011

Brams

Leneur skriver:

Ja det gør de helt sikkert og dejligt at høre man ikke er den eneste med problemet. Silje fulgte jo så hendes kurve fint da hun var 1 år og troede jo hun var godt med, netop fordi hun er som hun er. Hvad giver i hende til mellemmåltiderne? for synes det er svært også fordi hun ikke må blive for mæt og ikke vil spise aftensmaden hvis jeg bare fylder på om eftermiddagen.

Uha ja det er også et af de helt store spørgsmål herhjemme, det med mellemmåltiderne, for som du siger vil man jo ikke give så meget, at de ikke kan spise noget til aften.

Nu er hun jo i DP, så det er som regel der hun får mellemmåltiderne, men det er gerne frugt sammen med brød med evt. smørreost. Hun vil også meget gerne spise noget når hun kommer hjem fra DP, selv om de lige har siddet og spist

Hvis jeg er ved at lave mad, får hun lov at spise noget af det mens vi tilbereder det, så gør det nemlig ikke så meget at hun engang imellem ikke spise så meget til aften. Ellers prøver vi at købe forholdsvis fede kiks (ikke chokoladekiks osv., men fede alligevel) og så er vi begyndt med tørret frugt, det skulle være rigtig godt, og det føles lidt som en snack for dem.

Anmeld

12. november 2011

Hasselnødden

Kender godt følelsen, sådan havde vi det med Elias. Han bliver 2 år 13 januar, vejer 11.5 kg og er 81cm.

Først var det vægten og til den sidste inden hans 2 års, så var det pludselig højden.. (som om man bare ikke kan gøre noget rigtigt!) så vi har også fået besked tidligt i hans liv at han skulle have smør, mælk osv. og han er præcis også sådan en aktiv, nysgerrig, er alle vegne type.. og han stortrives og er superglad.. men så huskede vi os selv på at ingen af os var nogen store skrog da vi var børn heller og jeg kæmper en kamp for at komme op på sølle 50kg, men sådan vil min krop bare ikke - heller ikke den dag idag uanset hvor mange mængder jeg spiser... og er ikke af min gode vilje et lille siv. Elskede de 31kg jeg fik under graviditeten og håbede de ville blive siddende, ihvertfald nogen af dem. Men desværre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.