Dåb. Hvordan ville i have det med...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. november 2011

<3

Melder mig også i koret Har en sangstemme der kan overdøve de værste suk og støn fra de anti-kirkelige

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Qoco skriver:

Jeg synger selv ikke. i alle forsamlinger og særligt i en kirke, jeg møder op når nogen skal giftes døbes eller lign. men jeg vil ikke presses til at synge når jeg ikke har lyst. forstår din veninde men forstår ikke hun behøver at sige sådan til dig, hun kan bare lade vær'vuden at fortælle hun ikke synger med.

Nej jeg forstår heller ikke behovet for at sige sådan. Hm... Hun har sunget hele sit liv, og synger godt. Så det er ikke der den trykker, mht. lyst til at synge. Blot fordi det er salmer og ikke alm. sange. 

Nogle gange synes jeg bare folk går for meget op i deres egne overbevisninger, i stedet for at bevare et åbent sind, og gå ind i det med et smil. Der er sgu så meget andet i livet som er pænt meget vigtigere.

Jeg blev nok bare såret, fordi det er en gammel veninde, og fordi jeg ved hun foragter kirken. Hun skal da have lov at blive væk. Det vil jeg næsten have det bedre med, end hvis hun står og mugger i et hjørne... 

Anmeld

9. november 2011

mrs X skriver:

Ja det ved jeg... Synes du skal fortælle hende lige præcis det også bede hende holde lignende kommentarer for sig selv for fremtiden

Det tror jeg jeg vil gøre, hvis lejligheden byder sig. 

Tak søde. 

Anmeld

9. november 2011

mrs X skriver:

Melder mig også i koret Har en sangstemme der kan overdøve de værste suk og støn fra de anti-kirkelige

Anmeld

9. november 2011

JulieE

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Hehe jo. Eller, hun er meget anti kirke, og det ved jeg godt. Men nu er livet altså lidt mere end holdninger og overbevisninger. Det skulle jo gerne være en skøn dag for alle, og jeg vil gerne føle at alle er glade på vores vegen. Og det tror jeg ikke jeg vil føle at hun er. 

Hehe, du må da meget gerne komme forbi og synge. Måske skulle vi holde Glo-dåb? 

Det kunne være hyggeligt med glo-dåb 

Nogle gange skal man nok bare lære at sætte sig udover sådane meget stejle holdninger og princippet, for at glæde familie eller venner, på sådan en dag. Det skulle jo gerne være en glad og en hyggelg dag!!

Anmeld

9. november 2011

Hun respetere da jeres valg , og vil se jeres skønne barn på denne dag , stik du hende et kamara , så kan hun tage foto , du ved jo at hun ik lytter efter salmerne

Jeg har hendes holdning , og er fadder til flere , selvom forældrene ved mine mankandte holdningerne , ligesom vores præst er det

Det ved jeg ikke om jeg føler hun gør. Det bunder så generelt i hendes måde at reagere på omkring det. Men ja, ellers må jeg stikke hende et kamera. Haha. 

Anmeld

9. november 2011

delimus

At en af jeres nærmeste veninder proklamerede, at hvis i holder i dåb, så kommer hun gerne til dåben, men at hun ikke vil synge salmer i kirken.

Vi snakker stadig om, hvad vi vil. Snakkede så med en veninde om det, og det var hendes reaktion.

Egentlig kan jeg være ligeglad om folk synger. Men på den anden side, så mister jeg da lysten til at have nogen med, som ikke vil synge en salme pga. en overbevisning. Så føler jeg at holdning kommer foran opbakning af vores bebs´fest? 

Jeg er selv agnostiker, og dåben skal kun være pga. traditioner i mandens familie (alle er døbt gennem tiden). Synes bare det er underligt at sige man gerne vil komme, men ikke vil deltage aktivt? 

Er det bare mig? 

Hmm.... Som nogle af de andre har skrevet, så er det ikke alle der synger med alligevel, men hun kunne da bare have holdt sit synspunkt for sig selv. Nu har det jo lige lykkedes hende, at gøre sig selv til midtpunkt i noget, hvor hun absolut ikke skulle have været det. 
Synes det er fint, at man har taget stilling til den slags ting, men det kommer jo ikke jer ret meget ved, så det kan hun ikke være bekendt.

Men hvor vidt hun skal med eller ej, det er helt og holdent din beslutning. Min første reaktion, ville også være "Jamen så bliv da bare væk, hvis det virkelig er et problem for dig!" Men når jeg så lige havde fået lov at trække vejret, ville jeg tage dialogen med hende og fortælle hende, at dagen ikke skal komme til at handle om hende og hendes synspunkter og hvis hun har lyst til at deltage, så skal hun være mere end velkommen og så lukke diskutionen der  

Anmeld

9. november 2011

delimus skriver:

Hmm.... Som nogle af de andre har skrevet, så er det ikke alle der synger med alligevel, men hun kunne da bare have holdt sit synspunkt for sig selv. Nu har det jo lige lykkedes hende, at gøre sig selv til midtpunkt i noget, hvor hun absolut ikke skulle have været det. 
Synes det er fint, at man har taget stilling til den slags ting, men det kommer jo ikke jer ret meget ved, så det kan hun ikke være bekendt.

Men hvor vidt hun skal med eller ej, det er helt og holdent din beslutning. Min første reaktion, ville også være "Jamen så bliv da bare væk, hvis det virkelig er et problem for dig!" Men når jeg så lige havde fået lov at trække vejret, ville jeg tage dialogen med hende og fortælle hende, at dagen ikke skal komme til at handle om hende og hendes synspunkter og hvis hun har lyst til at deltage, så skal hun være mere end velkommen og så lukke diskutionen der  

Ja jeg tror også det ender med det, hvis det kommer dertil. Hun skal som også være velkommen til at blive væk fra kirken. Trist synes jeg, men det må hun selv om. Så må vi se mht. festen. Ellers kan hun vel se betten en anden dag. 

Anmeld

9. november 2011

JulieE skriver:

Det kunne være hyggeligt med glo-dåb 

Nogle gange skal man nok bare lære at sætte sig udover sådane meget stejle holdninger og princippet, for at glæde familie eller venner, på sådan en dag. Det skulle jo gerne være en glad og en hyggelg dag!!

Lige præcis!! Jeg har da selv været med til flere begivenheder som jeg ikke var enig i. Men aldrig aldrig kunne jeg finde på at udtale mig grimt, eller håne andres valg. Det er livet simpelthen for kort til i min verden. 

Anmeld

9. november 2011

<3

Det tror jeg jeg vil gøre, hvis lejligheden byder sig. 

Tak søde. 

Altid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.