Dåb. Hvordan ville i have det med...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. november 2011

mortilflere

Hun respetere da jeres valg , og vil se jeres skønne barn på denne dag , stik du hende et kamara , så kan hun tage foto , du ved jo at hun ik lytter efter salmerne

Jeg har hendes holdning , og er fadder til flere , selvom forældrene ved mine mankandte holdningerne , ligesom vores præst er det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2011

VIPpigen

Jeg ville nok være ligeglad. Jeg havde en veninde der ikke kom med i kirken (hendes eget valg) men hun var velkommen til festen alligevel

Anmeld

9. november 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

mrs X skriver:

Finder hende ret barnlig og selvoptaget. Fint at hun ikke vil det. Men hold det da for dig selv. Det er ikke DIN fest men forældrenes for den lille ny...

Enig.  Jeg er nok lidt gal, og har nok brug for ekstra opbakning, nu det er mandens ønske og ikke mit. Ikke brug for hån! 

Det er nok hendes udtalelse jeg er mest ked af. 

Anmeld

9. november 2011

Caroline86

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Ja det vil hun helt sikkert. Men jeg mener at man bakker op, eller lader være? 

jeg ville synes det var ok hvis hun på en pæn måde forklarer at hun ikke er meget for at komme med i kirken med at hun med største fornøjelse vil deltage i resten af festlighederne

Men det hele handler om måden at melde tingene ud, og der var hun ikke helt heldig i sit ordvalg

Anmeld

9. november 2011

JulieE

Lige præcis. Blev ret såret. Synes det er en underlig udmelding. Mest fordi opbakningen så ikke findes, og hvad vil hun så i grunden til en dåb, hvis hun synes det er såååå langt ude? 

Lige præcis! Hvad skal sådan en udmelding til for, andet end at gøre dig ked af det  Mon ikke det bare er en dum tanketorsk fra hende side? -Ellers kan du bare invitere mig, jeg lover at synge med af karsken bælg 

Anmeld

9. november 2011

Slott skriver:

Jeg forstå udemærket godt at du ikke har lyst til at have hende med når hun har brug for at ytre sig på den måde. Men samtidig må hun jo også betyde noget for dig når du har ønske om at have hende med til dåben. Og samtidig viser hun jo også at du og dit barn har betydning for hende når hun dog vælger at komme i kirke hvis hun ellers normalt har så meget mod det. Men hendes holdning til det i denne situation skulle hun ha gemt til en anden gang eller holdt for sig selv.

Jo bestemt. Det er en gammel nær veninde. Havde håbet på lidt mere opbakning og glæde end hun har udvist. Det er nok der den ligger.

Vælger vi dåben er det pga. gammel tradition i mandens familie. At en overbevisning så skal gøre, at hun ligefrem skal ytre sig på den måde - uden noget som helst positivt.... Altså, så vil jeg nok helst være fri. Sang eller ej. 

Anmeld

9. november 2011

JulieE skriver:

Lige præcis! Hvad skal sådan en udmelding til for, andet end at gøre dig ked af det  Mon ikke det bare er en dum tanketorsk fra hende side? -Ellers kan du bare invitere mig, jeg lover at synge med af karsken bælg 

Hehe jo. Eller, hun er meget anti kirke, og det ved jeg godt. Men nu er livet altså lidt mere end holdninger og overbevisninger. Det skulle jo gerne være en skøn dag for alle, og jeg vil gerne føle at alle er glade på vores vegen. Og det tror jeg ikke jeg vil føle at hun er. 

Hehe, du må da meget gerne komme forbi og synge. Måske skulle vi holde Glo-dåb? 

Anmeld

9. november 2011

<3

Enig.  Jeg er nok lidt gal, og har nok brug for ekstra opbakning, nu det er mandens ønske og ikke mit. Ikke brug for hån! 

Det er nok hendes udtalelse jeg er mest ked af. 

Ja det ved jeg... Synes du skal fortælle hende lige præcis det også bede hende holde lignende kommentarer for sig selv for fremtiden

Anmeld

9. november 2011

Caroline86 skriver:

jeg ville synes det var ok hvis hun på en pæn måde forklarer at hun ikke er meget for at komme med i kirken med at hun med største fornøjelse vil deltage i resten af festlighederne

Men det hele handler om måden at melde tingene ud, og der var hun ikke helt heldig i sit ordvalg

Nej. Præcis. Jeg tror så bare jeg ville lade være at invitere. Jeg synes det der med at vælge til og fra hist og pist er ok. Men så gør det 100%. 

Anmeld

9. november 2011

lio

At en af jeres nærmeste veninder proklamerede, at hvis i holder i dåb, så kommer hun gerne til dåben, men at hun ikke vil synge salmer i kirken.

Vi snakker stadig om, hvad vi vil. Snakkede så med en veninde om det, og det var hendes reaktion.

Egentlig kan jeg være ligeglad om folk synger. Men på den anden side, så mister jeg da lysten til at have nogen med, som ikke vil synge en salme pga. en overbevisning. Så føler jeg at holdning kommer foran opbakning af vores bebs´fest? 

Jeg er selv agnostiker, og dåben skal kun være pga. traditioner i mandens familie (alle er døbt gennem tiden). Synes bare det er underligt at sige man gerne vil komme, men ikke vil deltage aktivt? 

Er det bare mig? 

Jeg synger selv ikke. i alle forsamlinger og særligt i en kirke, jeg møder op når nogen skal giftes døbes eller lign. men jeg vil ikke presses til at synge når jeg ikke har lyst. forstår din veninde men forstår ikke hun behøver at sige sådan til dig, hun kan bare lade vær'vuden at fortælle hun ikke synger med.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.