Dåb. Hvordan ville i have det med...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.516 visninger
49 svar
0 synes godt om
9. november 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

At en af jeres nærmeste veninder proklamerede, at hvis i holder i dåb, så kommer hun gerne til dåben, men at hun ikke vil synge salmer i kirken.

Vi snakker stadig om, hvad vi vil. Snakkede så med en veninde om det, og det var hendes reaktion.

Egentlig kan jeg være ligeglad om folk synger. Men på den anden side, så mister jeg da lysten til at have nogen med, som ikke vil synge en salme pga. en overbevisning. Så føler jeg at holdning kommer foran opbakning af vores bebs´fest? 

Jeg er selv agnostiker, og dåben skal kun være pga. traditioner i mandens familie (alle er døbt gennem tiden). Synes bare det er underligt at sige man gerne vil komme, men ikke vil deltage aktivt? 

Er det bare mig? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Personligt ville jeg være ligeglad. Det er også nogen gange, at jeg ikke synger når jeg er til dåb, bryllup eller lignende. Men ville da være ked af, at jeg blev fravalgt pga. det.

Anmeld

9. november 2011

Karo

Nu har vi holdt baredåb 2 gange og jeg tror ikke der var ret mange af vores gæster der sang med på salmerne. Men derfor var dagen stadig en dejlig og helt uforglemmelig dag.

Hun lyder som om hun gerne vil være med til at fejre den lille og det er da det vigtigeste. Skidt pyt med at hun ikke vil synge med.

Anmeld

9. november 2011

MoarHvidovre skriver:

Personligt ville jeg være ligeglad. Det er også nogen gange, at jeg ikke synger når jeg er til dåb, bryllup eller lignende. Men ville da være ked af, at jeg blev fravalgt pga. det.

Ok. tak for svar.

Jeg tror også bare jeg reagerer sådan, fordi hun i forvejen er meget anti dit og dat.  Hvis hun har så meget imod det, kan hun jo blive væk?

Anmeld

9. november 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Ok. tak for svar.

Jeg tror også bare jeg reagerer sådan, fordi hun i forvejen er meget anti dit og dat.  Hvis hun har så meget imod det, kan hun jo blive væk?

Lige nøjagtig. Jeg er sikker på, at det bliver en dejlig dag alligevel

Anmeld

9. november 2011

Karo skriver:

Nu har vi holdt baredåb 2 gange og jeg tror ikke der var ret mange af vores gæster der sang med på salmerne. Men derfor var dagen stadig en dejlig og helt uforglemmelig dag.

Hun lyder som om hun gerne vil være med til at fejre den lille og det er da det vigtigeste. Skidt pyt med at hun ikke vil synge med.

Ja sådan kan man godt se på det. 

Anmeld

9. november 2011

MoarHvidovre skriver:

Lige nøjagtig. Jeg er sikker på, at det bliver en dejlig dag alligevel

Jo det var også blot fordi det var hendes første reaktion. Lidt en nittefølelse. Hun er stærk modstander af kirken. Hvilket er fint. Det var nok også mere udmeldingen end handlingen. Altså, hun behøver jo ikke råbe højt at hun ikke vil synge salmer - og så ligefrem grine af det? 

Anmeld

9. november 2011

SS82

Jeg synes det er mærkeligt at hun har behov for at proklamere at hun ikke vil synge i kirken. Jeg synger heller ikke altid når jeg er i kirke til dåb bryllup osv. Enten fordi man ikke kender sangen eller man ikke lige synes man har den bedste sangstemme. Men for mig har det nu mere en kæmpe betydning om folk deltager og kommer i kirke til bryllup eller dåb end om de synger med.

Anmeld

9. november 2011

Caroline86

jamen jeg vil da også gerne lige ytre min mening her

Jeg synes det er hamrende ligegyldigt om folk synger med i kirken eller ej (mange kender jo heller ikke de salmer der bliver sunget), MEN jeg synes det er totalt meningsløst at ytre det for dig/Jer....

Ingen får noget ud af sådan en udmelding!!

Hun burde i stedet bare have valgt ikke at synge med på salmerne i kirken til den tid og så ellers hold mund omkring det - hvis du spørger mig (og det gjorde du jo )...

Jeg synes du skal tage en snak med hende om det og spørge hende, helt ærligt, om hun har lyst til at støtte op om den fest eller ej....

Anmeld

9. november 2011

Slott skriver:

Jeg synes det er mærkeligt at hun har behov for at proklamere at hun ikke vil synge i kirken. Jeg synger heller ikke altid når jeg er i kirke til dåb bryllup osv. Enten fordi man ikke kender sangen eller man ikke lige synes man har den bedste sangstemme. Men for mig har det nu mere en kæmpe betydning om folk deltager og kommer i kirke til bryllup eller dåb end om de synger med.

Ja det er også det jeg reagerer på! Hendes behov for at ytre det?  Nok også fordi hun i forvejen synes det er noget gøjemøj med kirker og kristendom. Måske jeg i virkeligheden føler det som en hån, fordi jeg kender hendes meget stærke holdning.. For som jeg selv skriver, kan jeg være total ligeglad med om hun synger med eller ej. Mistede bare lysten til at invitere hende, når hendes første indskydelse var sådan en udmeldelse. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.