Dåb. Hvordan ville i have det med...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. november 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Caroline86 skriver:

jamen jeg vil da også gerne lige ytre min mening her

Jeg synes det er hamrende ligegyldigt om folk synger med i kirken eller ej (mange kender jo heller ikke de salmer der bliver sunget), MEN jeg synes det er totalt meningsløst at ytre det for dig/Jer....

Ingen får noget ud af sådan en udmelding!!

Hun burde i stedet bare have valgt ikke at synge med på salmerne i kirken til den tid og så ellers hold mund omkring det - hvis du spørger mig (og det gjorde du jo )...

Jeg synes du skal tage en snak med hende om det og spørge hende, helt ærligt, om hun har lyst til at støtte op om den fest eller ej....

Ja. I forvejen ved jeg jo at hun synes det er noget så hæsligt med kirke og dåb. Så allerede der, ved jeg at hun vil have lyst at flygte ud af stedet. Så hjælper det da ikke med sådan en udmelding. Hvis nu hun sagde, det skal nok blive en dejlig dag uanset eller noget, så ville jeg nok bedre kunne tage sådan en melding fra hendes side. Det er jo total "se ned på" at reagere sådan, uden noget positivt om det.

Jeg er jo ikke selv så vild med kirken, men kan godt forstå at manden vil følge en gammel gammel tradition i hans familie. 

Nu er valget ikke taget endnu, men tanken har da strejfet mig. 

Jeg ved da godt, hvem der ikke skal stå fadder, haha. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2011

Caroline86

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Ja. I forvejen ved jeg jo at hun synes det er noget så hæsligt med kirke og dåb. Så allerede der, ved jeg at hun vil have lyst at flygte ud af stedet. Så hjælper det da ikke med sådan en udmelding. Hvis nu hun sagde, det skal nok blive en dejlig dag uanset eller noget, så ville jeg nok bedre kunne tage sådan en melding fra hendes side. Det er jo total "se ned på" at reagere sådan, uden noget positivt om det.

Jeg er jo ikke selv så vild med kirken, men kan godt forstå at manden vil følge en gammel gammel tradition i hans familie. 

Nu er valget ikke taget endnu, men tanken har da strejfet mig. 

Jeg ved da godt, hvem der ikke skal stå fadder, haha. 

kan da være hun helst vil være foruden kirken? og det er vel et eller andet sted også ok... hvis hun ikke har lyst til dén del af dagen... Men jeg giver dig ret i at der er forskellige måder at sige det

Anmeld

9. november 2011

SS82

Ja det er også det jeg reagerer på! Hendes behov for at ytre det?  Nok også fordi hun i forvejen synes det er noget gøjemøj med kirker og kristendom. Måske jeg i virkeligheden føler det som en hån, fordi jeg kender hendes meget stærke holdning.. For som jeg selv skriver, kan jeg være total ligeglad med om hun synger med eller ej. Mistede bare lysten til at invitere hende, når hendes første indskydelse var sådan en udmeldelse. 

Jeg forstå udemærket godt at du ikke har lyst til at have hende med når hun har brug for at ytre sig på den måde. Men samtidig må hun jo også betyde noget for dig når du har ønske om at have hende med til dåben. Og samtidig viser hun jo også at du og dit barn har betydning for hende når hun dog vælger at komme i kirke hvis hun ellers normalt har så meget mod det. Men hendes holdning til det i denne situation skulle hun ha gemt til en anden gang eller holdt for sig selv.

Anmeld

9. november 2011

.....

Personligt er jeg lidt ligeglad med om folk synger med i kirken eller ej, da det ikke er alle der har lyst til at synge med, men i stedet sidder roligt og lytter

Men at hun ytre sin mening overfor dig, behøver hun altså ikke at gøre , synes at det giver lidt dårlig stemning..jeg havde nok reageret ligesom dig.. Ville nok tænke at jeg ikke havde den store lyst til at have hende med til dåben mere, når hun åbenbart er så stor modstander af det. Nogen gange burde man tænke sig om en ekstra gang, om det virkelig er nødvendigt at sige sin mening

Anmeld

9. november 2011

lycly

At en af jeres nærmeste veninder proklamerede, at hvis i holder i dåb, så kommer hun gerne til dåben, men at hun ikke vil synge salmer i kirken.

Vi snakker stadig om, hvad vi vil. Snakkede så med en veninde om det, og det var hendes reaktion.

Egentlig kan jeg være ligeglad om folk synger. Men på den anden side, så mister jeg da lysten til at have nogen med, som ikke vil synge en salme pga. en overbevisning. Så føler jeg at holdning kommer foran opbakning af vores bebs´fest? 

Jeg er selv agnostiker, og dåben skal kun være pga. traditioner i mandens familie (alle er døbt gennem tiden). Synes bare det er underligt at sige man gerne vil komme, men ikke vil deltage aktivt? 

Er det bare mig? 

Jeg synes ikke man har noget at gøre i en kirke hvis man siger sådan der. HVis man ikke vil synge salmer fordi man ikke er kristen, hvorfro så overhoved ulejlige sig til at komme i kirken? 

Anmeld

9. november 2011

JulieE

At en af jeres nærmeste veninder proklamerede, at hvis i holder i dåb, så kommer hun gerne til dåben, men at hun ikke vil synge salmer i kirken.

Vi snakker stadig om, hvad vi vil. Snakkede så med en veninde om det, og det var hendes reaktion.

Egentlig kan jeg være ligeglad om folk synger. Men på den anden side, så mister jeg da lysten til at have nogen med, som ikke vil synge en salme pga. en overbevisning. Så føler jeg at holdning kommer foran opbakning af vores bebs´fest? 

Jeg er selv agnostiker, og dåben skal kun være pga. traditioner i mandens familie (alle er døbt gennem tiden). Synes bare det er underligt at sige man gerne vil komme, men ikke vil deltage aktivt? 

Er det bare mig? 

Ej.... En træls udmelding!!! Kan godt forstå du bliver ked af, at hun siger sådan. Om hun synger med eller ej, er i virkeligheden fløjtende ligegyldigt (90 % af et dåbselskab synger alligevel aldrig med -jeg taler af erfaring fra 10 år i kirkekor), men den negativitet hun sender emd den udmelding jeg ville blive ked af 

Anmeld

9. november 2011

JulieE skriver:

Ej.... En træls udmelding!!! Kan godt forstå du bliver ked af, at hun siger sådan. Om hun synger med eller ej, er i virkeligheden fløjtende ligegyldigt (90 % af et dåbselskab synger alligevel aldrig med -jeg taler af erfaring fra 10 år i kirkekor), men den negativitet hun sender emd den udmelding jeg ville blive ked af 

Lige præcis. Blev ret såret. Synes det er en underlig udmelding. Mest fordi opbakningen så ikke findes, og hvad vil hun så i grunden til en dåb, hvis hun synes det er såååå langt ude? 

Anmeld

9. november 2011

Caroline86 skriver:

kan da være hun helst vil være foruden kirken? og det er vel et eller andet sted også ok... hvis hun ikke har lyst til dén del af dagen... Men jeg giver dig ret i at der er forskellige måder at sige det

Ja det vil hun helt sikkert. Men jeg mener at man bakker op, eller lader være? 

Anmeld

9. november 2011

<3

Er det bare mig? 

Finder hende ret barnlig og selvoptaget. Fint at hun ikke vil det. Men hold det da for dig selv. Det er ikke DIN fest men forældrenes for den lille ny...

Anmeld

9. november 2011

LunaLykke skriver:

Jeg synes ikke man har noget at gøre i en kirke hvis man siger sådan der. HVis man ikke vil synge salmer fordi man ikke er kristen, hvorfro så overhoved ulejlige sig til at komme i kirken? 

Sådan tænker jeg også lidt. Fordi man ikke gør tingene som andre synes, så vil man da stadig gerne have opbakning. Hvis hun ikke vil synge, kan hun da lade være. Det er mere udmeldingen om det, når jeg i forvejen ved hun synes kirken er til grin. Vi vælger jo forskelligt, og af forskellige grunde. Og den opbakning vil jeg nok føle mangler lidt.

Jeg har brug for - særligt når jeg selv er lidt skeptisk og ikke religiøs - at dem der så er der, siger det er helt ok, og synes det er en dejlig begivenhed uanset. 

Jeg anfægter jo heller ikke alt hvad hun gør, selv om jeg ikke er enig i alting. Sådan er venskaber vel? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.