Argh!!! Har vi en it-tekniker til stede!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. november 2011

tithi

Hopper i seng nu, men lad den pinge i nat, og send statestikkerne imorgen Som på mit billed. Du kopiere det ved at højreklikke, vælge marker, markere det du vil kopiere, og højreklikker igen (så kopiere den det). Så kan du sætte det ind på forummet her. Nat nat

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2011

mariamiss6

tithi skriver:

Ja. Alt andet end linjer der ser ud som på mit billed, er pakker der ikke nåede frem. Står der "generel fejl", skyldes det at dit netkort ikke er klar. Står der "anmodningen fik timeout" er det fordi der ikke er netværk tilgængeligt. Får du dem af og til?

Jamen jeg nåede bare at se een, i bunden, da jeg afbrød, men det hele forsvandt bare pist borte ved ctrl+c

Anmeld

6. november 2011

tithi

Det skyldes at du har åbnet kør (CTRL+R), og skrevet ping google.com -t direkte i det felt. Du skal skrive CMD i feltet, og trykke enter. Så åbnes programmet CMD (commando prompten) - og i DEN skal du skrive ping google.com -t

Årsagen er (og her bliver det teknisk) at ping er et program i sig selv. Hvis du starter programmet ping direkte fra kør (ved at skrive ping etc etc i kør), så vil programmet lukke ned og forsvinde når du stopper det igen (med CTRL+C). Hvis du derimod åbner CMD først, så vil ping starte "inde" i programmet CMD - og CMD vil stadig være åbnet og synligt når du stopper programmet ping (med CTRL+C)

Løsningen er at følge denne vejledning:

For at foretage en ping gør du følgende:

- Åbn KØR (genvej: Windows-tasten + R)
- Skriv CMD og tryk enter (et sort vindue kommer op)
- Skriv følgende i vinduet: ping google.com -t
- Vent. Den sender nu en pakke afsted imod google hvert sekund (ca).
- Lad den køre så længe du vil (natten over?), og tryk CTRL+C for at afbryde
- Du får derefter noget statestik på hvor mange pakker der gik tabt.

Endnu engang, held og lykke

Anmeld

6. november 2011

mariamiss6

Aaaaarj og her har den kørt hele natten og haft flere udfald endda...

Svaret er, jeg bliver stadig kastet af

Anmeld

6. november 2011

mariamiss6

tithi skriver:

Det skyldes at du har åbnet kør (CTRL+R), og skrevet ping google.com -t direkte i det felt. Du skal skrive CMD i feltet, og trykke enter. Så åbnes programmet CMD (commando prompten) - og i DEN skal du skrive ping google.com -t

Årsagen er (og her bliver det teknisk) at ping er et program i sig selv. Hvis du starter programmet ping direkte fra kør (ved at skrive ping etc etc i kør), så vil programmet lukke ned og forsvinde når du stopper det igen (med CTRL+C). Hvis du derimod åbner CMD først, så vil ping starte "inde" i programmet CMD - og CMD vil stadig være åbnet og synligt når du stopper programmet ping (med CTRL+C)

Løsningen er at følge denne vejledning:

Endnu engang, held og lykke

Hey jeg kan se du er her nu.... 

Jeg vil bare lige sige, at ja, jeg bliver stadig kastet af, og ja jeg får tilsyneladende en hel del tabte pings.... Den der hedder 'anmodningen fik timeout' 

Anmeld

6. november 2011

tithi

Det er meget mærkeligt.. Umiddelbart er der ikke mere du kan gøre (sådan som jeg ser det).. Har du prøvet at lave samme test på et andet trådløst netværk? For at se om det er din router der ikke kan lide dig (af ukendte årsager)? Er det muligt at du vil prøve at hente programmet  inSIDDer? Det er et program der giver info om trådløse netværk i nærheden, og den info jeg er interesseret i, er hvor mange af de andre trådløse netværk i nærheden, der kører på samme kanal som jeres (kanal = frekvensområde). Hvis flere netværk kører på samme kanal, kan det gøre det ustabilt for nogen, fordi ikke alle trådløse enheder (din PC) kan håndtere det lige godt. Det BURDE ikke være et problem, men når den første ting ikke er årsagen, udvider man nettet

inSIDDer er nemt at installere (næste hele vejen igennem), og der er en genvej på dit skrivebord bagefter. Når programmet åbner, skal du se efter følgende:

inSIDDer

Det der er vigtigt, er hvor mange andre trådløse netværk der bruger samme kanal som jeres Kolonnen SSID viser navnet på jeres netværk, feks "TRENDnet" eller "latin57rosin.." - så kan du kende jeres eget.

Anmeld

6. november 2011

mariamiss6

tithi skriver:

Det er meget mærkeligt.. Umiddelbart er der ikke mere du kan gøre (sådan som jeg ser det).. Har du prøvet at lave samme test på et andet trådløst netværk? For at se om det er din router der ikke kan lide dig (af ukendte årsager)? Er det muligt at du vil prøve at hente programmet  inSIDDer? Det er et program der giver info om trådløse netværk i nærheden, og den info jeg er interesseret i, er hvor mange af de andre trådløse netværk i nærheden, der kører på samme kanal som jeres (kanal = frekvensområde). Hvis flere netværk kører på samme kanal, kan det gøre det ustabilt for nogen, fordi ikke alle trådløse enheder (din PC) kan håndtere det lige godt. Det BURDE ikke være et problem, men når den første ting ikke er årsagen, udvider man nettet

inSIDDer er nemt at installere (næste hele vejen igennem), og der er en genvej på dit skrivebord bagefter. Når programmet åbner, skal du se efter følgende:

inSIDDer

Det der er vigtigt, er hvor mange andre trådløse netværk der bruger samme kanal som jeres Kolonnen SSID viser navnet på jeres netværk, feks "TRENDnet" eller "latin57rosin.." - så kan du kende jeres eget.

Installerer

Anmeld

6. november 2011

mariamiss6

Og færdig

Hvad siger du så jeg skal gøre?

Anmeld

6. november 2011

tithi

Åbne det (genvej på skrivebordet) - og fortælle mig hvor mange netværk du ser, og hvor mange af dem der ligger på SAMME kanal som dit

Anmeld

6. november 2011

mariamiss6

Åbne det (genvej på skrivebordet) - og fortælle mig hvor mange netværk du ser, og hvor mange af dem der ligger på SAMME kanal som dit

Dam dam daaaammmmmm :D

Mit er det nederste, TDC 8B3E 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.