Argh!!! Har vi en it-tekniker til stede!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. november 2011

mariamiss6

tithi skriver:

Hvor du sød

Det eneste du ikke gjorde, var at lægge mærke til hvad den gjorde Den pakkede installationsfilerne ud på din PC, så du skal selv starte dem.

Du skal starte denne fil: C:\SWSetup\SP47895\Setup.exe - så kører bussen

Øh, påmit skrivebord sagde du, nej, det gjorde den altså ikke..... Suk at søge maria hehehe...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2011

mariamiss6

Fundet, installation igang

Anmeld

5. november 2011

mariamiss6

Nåh for søren, installation færdig

Kører bussen nu? og er det så ,med eller uden mig?

Anmeld

5. november 2011

tithi

Kører bussen nu? og er det så ,med eller uden mig?

You tell me? Efter installationen, er dit trådløse netværk så stadig styret af Windows, eller er der dukket et andet program op til det? For at finde ud af om dit netværk er stabilt, kan du foretage det der hedder "ping". Det går ud på man sender pakker (data) til en adresse, og får svar på hvor hurtigt de kommer frem, eller om de overhovedet kom frem Der vil du kunne spotte ustabilitet i dit netværk.

For at foretage en ping gør du følgende:

- Åbn KØR (genvej: Windows-tasten + R)
- Skriv CMD og tryk enter (et sort vindue kommer op)
- Skriv følgende i vinduet: ping google.com -t
- Vent. Den sender nu en pakke afsted imod google hvert sekund (ca).
- Lad den køre så længe du vil (natten over?), og tryk CTRL+C for at afbryde
- Du får derefter noget statestik på hvor mange pakker der gik tabt.

Det ser således ud på din skærm:

Ping af Google

På den måde kan du se om dit net har været stabilt iløbet af natten feks.
Det er frivilligt at gøre dette, da det ikke er strengt nødvendigt - men det er den bedste måde at se en forskel på

Anmeld

5. november 2011

mariamiss6

tithi skriver:

You tell me? Efter installationen, er dit trådløse netværk så stadig styret af Windows, eller er der dukket et andet program op til det? For at finde ud af om dit netværk er stabilt, kan du foretage det der hedder "ping". Det går ud på man sender pakker (data) til en adresse, og får svar på hvor hurtigt de kommer frem, eller om de overhovedet kom frem Der vil du kunne spotte ustabilitet i dit netværk.

For at foretage en ping gør du følgende:

- Åbn KØR (genvej: Windows-tasten + R)
- Skriv CMD og tryk enter (et sort vindue kommer op)
- Skriv følgende i vinduet: ping google.com -t
- Vent. Den sender nu en pakke afsted imod google hvert sekund (ca).
- Lad den køre så længe du vil (natten over?), og tryk CTRL+C for at afbryde
- Du får derefter noget statestik på hvor mange pakker der gik tabt.

Det ser således ud på din skærm:

Ping af Google

På den måde kan du se om dit net har været stabilt iløbet af natten feks.
Det er frivilligt at gøre dette, da det ikke er strengt nødvendigt - men det er den bedste måde at se en forskel på

Godt, så får den lige lov at stå til jeg hopper af for natten... Det går timelig stærkt alligevel hehe.....

Anmeld

5. november 2011

mariamiss6

mariamiss6 skriver:

Godt, så får den lige lov at stå til jeg hopper af for natten... Det går timelig stærkt alligevel hehe.....

Men jeg aner da ikke om mit trådløse er styret af windows eller noget andet... skulle jeg se det på den der ping test?

Anmeld

5. november 2011

tithi

Ved at pinge kan du se svartiden fra hjemmesiden, og se når den ikke svarer (når din PC ryger af nettet). Hvis du stadig bruger det normale ikon nede ved uret (de 5 streger der stiger i højde/længde) for et se en oversigt over tilgængelige trådløse netværk, så er der ikke installeret andet software. Det tror jeg ikke der er, når du ikke har bemærket det. Det nye program (hvis det er der) vil meget ofte skulle bruge hjælp første gang det skal oprette forbindelse til et nyt netværk, og så bliver du opmærksom på det er der

Har du misset nogen ping-pakker siden du startede den ping? Du kan trykke CTRL+C for at stoppe den og se statestikken, og så starte den igen ved at trykke pil op (for at få sidste kommando frem) og trykke enter (for at sende den, og starte med at pinge igen).

Anmeld

5. november 2011

mariamiss6

tithi skriver:

Ved at pinge kan du se svartiden fra hjemmesiden, og se når den ikke svarer (når din PC ryger af nettet). Hvis du stadig bruger det normale ikon nede ved uret (de 5 streger der stiger i højde/længde) for et se en oversigt over tilgængelige trådløse netværk, så er der ikke installeret andet software. Det tror jeg ikke der er, når du ikke har bemærket det. Det nye program (hvis det er der) vil meget ofte skulle bruge hjælp første gang det skal oprette forbindelse til et nyt netværk, og så bliver du opmærksom på det er der

Har du misset nogen ping-pakker siden du startede den ping? Du kan trykke CTRL+C for at stoppe den og se statestikken, og så starte den igen ved at trykke pil op (for at få sidste kommando frem) og trykke enter (for at sende den, og starte med at pinge igen).

hvis jeg trykkede ctrl+c som du skriver, og det bare lukkede ned og forsvandt, hvordan finder jeg så frem til det igen?

Der sker intet ved pil op

Anmeld

5. november 2011

mariamiss6

mariamiss6 skriver:

hvis jeg trykkede ctrl+c som du skriver, og det bare lukkede ned og forsvandt, hvordan finder jeg så frem til det igen?

Der sker intet ved pil op

og er 'anmodningen fik timeout' elle rnoget lignende, det samme som en tabt ping?

Anmeld

5. november 2011

tithi

og er 'anmodningen fik timeout' elle rnoget lignende, det samme som en tabt ping?

Ja. Alt andet end linjer der ser ud som på mit billed, er pakker der ikke nåede frem. Står der "generel fejl", skyldes det at dit netkort ikke er klar. Står der "anmodningen fik timeout" er det fordi der ikke er netværk tilgængeligt. Får du dem af og til?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.