Argh!!! Har vi en it-tekniker til stede!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. november 2011

th

mariamiss6 skriver:

W7 har jeg også

ok.. så kan jeg ikke hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2011

mariamiss6

tithi skriver:

Hej

Hvis dit bundkort er skiftet, så er det med 99,99% sikkerhed ikke en hardware fejl på dit netkort, da netkortet er blevet skiftet som en del af bundkortet. At tildele en fast IP bør ikke gøre nogen forskel, da routeren stadig skal tildele dig den faste IP, istedet for en tilfældig en (via DHCP). Virker normal DHCP ikke, så vil fast ikke gøre nogen forskel, medmindre det er fordi i har så mange trådløse enheder at den trådløse router løber tør for IP adresser - og det sker normalt først ved 250 enheder, når vi taler private hjem med en standard opsætning på en billig bilka-router.

Der kan være flere ting der spiller ind, men først engang, hvilken bærbar er det? Gerne mærke, serie og model - feks en "HP Elitebook 8430p" eller "Acer Inspire 3951". Det er vigtigt for lige at finde ud af hvilket netkort der er i bundkortet, og så kan jeg undersøge om der generelt på nettet er "stemning for" at det er et problematisk netkort. Hvornår købte du desuden din bærbar?

Når netkortet virker periodisk, og vi har udelukket hardware fejl (så godt som vi kan), så peger det umiddelbart på den driver du bruger til netkortet. Driveren er det software computeren har liggende (ikke et program som sådan, men nogle filer osv), der gør det muligt for Windows styresystemet at arbejde sammen og bruge dit netkort mest optimalt. Se det som den manual styresystemet skal bruge for at vide hvordan dens hardware virker Driveren kan Windows 7 næsten altid finde selv, enten fordi den ligger i styresystemet som standard, eller fordi den kan hente den via Windows Update. Uagtet om Windows finder en "løsning" selv (en driver der passer), bør man altid sikre sig at man har den nyeste driver fra producentens hjemmeside, når man oplever problemer med tingene. Da det er en bærbar er det nemmere at finde drivere, for du går bare ind på google og skriver din bærbars model og serie, og driver. Så kommer man typisk ind på producentens hjemmeside rimelig hurtigt. Lad være med at bruge andre sider end producentens! Mange hjemmesider kan skaffe dig driveren, men den er af tvivlsom karakter, og kan sågar indeholde spyware osv. Altid producentens egen side! Jeg kan godt finde driveren til dig, hvis du oplyser mig din bærbars model osv, og hvorvidt du bruger 32 eller 64 bit styresystem (oftest bruger man 32 bit, men har du 64 bit, kan du på roden af dit C-drev, se en mappe der hedder "Programmer (x86)" - foruden den normale mappe "Programmer".

Held og lykke Min baggrund for at vejlede dig er +10 års erfaring med IT, en uddannelse indenfor faget og jeg arbejder med IT til hverdag.

hhaha tild e sidste to linier: Det behøvede du nok IKKE at oplyse mig om, det var ligesom om at det lå mellem linierne i restena f teksten

Æææææhm....

Min puter er en Hp Pavilion dv7, ifølge klistermærket på undersiden... 

oooog jeg købte den i Maj 2010....

Motherboardet er skiftet i løbet af denne uge, og CPU'en renset (eller altså, blæseren ikke)

Jeg kan ikke helt huske hvornår den begyndte på det her ballade, men den har gjort det længe i hvert fald...

Overophedningen er den sluppet af med, så det har da virket lidt, det de har gjort.

Windows 7 kører jeg med, og det er det den er "født" med.

Jeg har TDC HomeTrio og der er i snit 3 computere på nettet, og så the occasional iphone eller noget andet. Jeg er den eneste der oplever problemet. 
Så mit net føder vel konstant 5 dimser, og i ny og næ 6-7 (hvis jeg har en gæst med iphone eller noget)  

Anmeld

5. november 2011

tithi

Hej

Jeg kan godt li du siger at dit net "føder" dimser... Oh the irony..

Pavilion dv7 fortæller mig producenten og serien, så der står formentlig nogle flere små numre neden under den, eller omkring skærmen, men det kan være et rod at finde det rigtige nummer. En god ide er at finde de to numre der hedder Serienummer (S/N) og Produktnummer (P/N). De identificere din bærbar unikt, så jeg kan slå den op på HPs hjemmeside og se model og garanti info om den (ikke noget der identificere dig unikt, det gøres her).

Home Trio... Fantastisk produkt Du bruger så den router der fulgte med, hvilket også bør være udemærket, dog kan det være et problem hvis du har langt til din router (afstand, vægge, osv) - men det virker ikke sådan, når du ikke har nævnt afstand før.

Anmeld

5. november 2011

mariamiss6

tithi skriver:

Hej

Pavilion dv7 fortæller mig producenten og serien, så der står formentlig nogle flere små numre neden under den, eller omkring skærmen, men det kan være et rod at finde det rigtige nummer. En god ide er at finde de to numre der hedder Serienummer (S/N) og Produktnummer (P/N). De identificere din bærbar unikt, så jeg kan slå den op på HPs hjemmeside og se model og garanti info om den (ikke noget der identificere dig unikt, det gøres her).

Home Trio... Fantastisk produkt Du bruger så den router der fulgte med, hvilket også bør være udemærket, dog kan det være et problem hvis du har langt til din router (afstand, vægge, osv) - men det virker ikke sådan, når du ikke har nævnt afstand før.

Næææh, altså jeg sidder lige skråt nedenfor den, med et gulv imellem selvfølgelig... Mit tv og telefon er jo via kabel direkte i røven af den der boks, som rigtig nok er den jeg fik fra Trio ja....

Og min far, som bruger det trådløse net på sin puter, har kun en væg i mellem sig og routeren (ja, vi er naboer hehe)

Så afstand burde ikke vær enoget problem.. hell, min farmor kører på mit trådløse net, med en bærbar, 30 meters penge fra routeren, men med 2 beton/murede vægge i mellem... Aå altså, nej, afstanden burde ikke være noget problem for mig

Og signalstyrken svinger sindssygt mellem god/perfekt og lav/svag....

Et serienummer, bum bum, garanteret inde bag batteriet hehe.... Tjekker, og vender tilbage...

By the way, den har lige gjort det her mens jeg sad og skrev til dig....

Den skrev, når jeg hviler curseren over signalstyrkeindikatorikonet (fik vi så dækket det ind måske )  "netværk ikke indetificeret" Men når jeg åbner mine netværksmuligheder (altså hvilket af 3 i området mulige netværk jeg vil på) så skriver den sørme den er tilsluttet mit eget, trods den ikke er på-på hehehe.....

Anmeld

5. november 2011

mariamiss6

tithi skriver:

Hej

Så, fuld model identifikation Pavilion dv7 - 3116eo

serial: CNF0140GF0 (0=nul)

Anmeld

5. november 2011

tithi

Hej

Læs hele indlæget før du installere driveren. Start dog downloaden nu, why not?

Det med at netværksstyrken svinger, er det kun på din, eller er det hos alle? Det betyder at netkortet ikke fanger signalet fra routeren så godt (Hvilket er underligt medmindre du bevæger dig *meget* rundt imens du er på). Mht serienummeret, så er det super, dog fik jeg modellen på bærbaren, så jeg kan finde de rigtige drivere uden serienummeret (skulle også bruge både S/N & P/N - men ligemeget!).

Der er 2 drivere, alt efter hvilket trådløst netkort du har. PC'en vil selv fortælle dig under installationen hvilket et der passer, så prøv begge.

Driverne er som følger:

BroadCom, til 32 & 64 bit: her
Atheros, til 32 & 64 bit: her

Jeg forventer du skal bruge den til BroadCom, det er det mest almindelige netkort at få. Driverne passer som du kan se både til 32 og 64 bit, så det er ligegyldigt. At den siger netværket "ikke er identificeret", betyder at den kan se det, og snakke med det, men den ved ikke om der er internet på det endnu, eller hvad netværket hedder, hvilke computere der er på det, etc... Men det BØR den vide hvis du har været forbundet til det før, så det tyder på at det er et problem med softwaren til netværkskortet - hvilket driveren kan afhjælpe Det er muligt at der (når du har installeret drivere) vil være et andet program til at håndtere din trådløse forbindelse, istedetfor Windows eget - det er normalt men kan være irriterende da disse programmer (specielt Atheros) er noget l**t. Man kan dog bede programmet om IKKE at varetage netværksforbindelser, så gør Windows det i stedet (men driveren hjælper stadig windows, dog uden at deres program til at styre trådløse netværk bruges). Håber ikke jeg tabte dig i rodet med "drivere" og "software" (at skelne, det er tricky)

Håber at se dig (konstant) online bagefter

Anmeld

5. november 2011

mariamiss6

tithi skriver:

Hej

Læs hele indlæget før du installere driveren. Start dog downloaden nu, why not?

Det med at netværksstyrken svinger, er det kun på din, eller er det hos alle? Det betyder at netkortet ikke fanger signalet fra routeren så godt (Hvilket er underligt medmindre du bevæger dig *meget* rundt imens du er på). Mht serienummeret, så er det super, dog fik jeg modellen på bærbaren, så jeg kan finde de rigtige drivere uden serienummeret (skulle også bruge både S/N & P/N - men ligemeget!).

Der er 2 drivere, alt efter hvilket trådløst netkort du har. PC'en vil selv fortælle dig under installationen hvilket et der passer, så prøv begge.

Driverne er som følger:

BroadCom, til 32 & 64 bit: her
Atheros, til 32 & 64 bit: her

Jeg forventer du skal bruge den til BroadCom, det er det mest almindelige netkort at få. Driverne passer som du kan se både til 32 og 64 bit, så det er ligegyldigt. At den siger netværket "ikke er identificeret", betyder at den kan se det, og snakke med det, men den ved ikke om der er internet på det endnu, eller hvad netværket hedder, hvilke computere der er på det, etc... Men det BØR den vide hvis du har været forbundet til det før, så det tyder på at det er et problem med softwaren til netværkskortet - hvilket driveren kan afhjælpe Det er muligt at der (når du har installeret drivere) vil være et andet program til at håndtere din trådløse forbindelse, istedetfor Windows eget - det er normalt men kan være irriterende da disse programmer (specielt Atheros) er noget l**t. Man kan dog bede programmet om IKKE at varetage netværksforbindelser, så gør Windows det i stedet (men driveren hjælper stadig windows, dog uden at deres program til at styre trådløse netværk bruges). Håber ikke jeg tabte dig i rodet med "drivere" og "software" (at skelne, det er tricky)

Håber at se dig (konstant) online bagefter

Snupsede lige broadcom'en først, så ser vi

Og bare så du ved det, du er en skat

Anmeld

5. november 2011

mariamiss6

Æhm, jeg trykkede på dit link, den downloadede, og jeg accepterede betingelser, og så skete der ikke ellers noget videre....

Har den bare selv ordnet det hele?

Plejer sådan noget ikke at åbne, og kræve en mindre gennemgang efter afsluttet installation?

Anmeld

5. november 2011

tithi

Hvor du sød

Æhm, jeg trykkede på dit link, den downloadede, og jeg accepterede betingelser, og så skete der ikke ellers noget videre....

Det eneste du ikke gjorde, var at lægge mærke til hvad den gjorde Den pakkede installationsfilerne ud på din PC, så du skal selv starte dem.

Du skal starte denne fil: C:\SWSetup\SP47895\Setup.exe - så kører bussen

Anmeld

5. november 2011

mariamiss6

prøver

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.