tithi skriver:
Hej 
Hvis dit bundkort er skiftet, så er det med 99,99% sikkerhed ikke en hardware fejl på dit netkort, da netkortet er blevet skiftet som en del af bundkortet. At tildele en fast IP bør ikke gøre nogen forskel, da routeren stadig skal tildele dig den faste IP, istedet for en tilfældig en (via DHCP). Virker normal DHCP ikke, så vil fast ikke gøre nogen forskel, medmindre det er fordi i har så mange trådløse enheder at den trådløse router løber tør for IP adresser - og det sker normalt først ved 250 enheder, når vi taler private hjem med en standard opsætning på en billig bilka-router.
Der kan være flere ting der spiller ind, men først engang, hvilken bærbar er det? Gerne mærke, serie og model - feks en "HP Elitebook 8430p" eller "Acer Inspire 3951". Det er vigtigt for lige at finde ud af hvilket netkort der er i bundkortet, og så kan jeg undersøge om der generelt på nettet er "stemning for" at det er et problematisk netkort. Hvornår købte du desuden din bærbar?
Når netkortet virker periodisk, og vi har udelukket hardware fejl (så godt som vi kan), så peger det umiddelbart på den driver du bruger til netkortet. Driveren er det software computeren har liggende (ikke et program som sådan, men nogle filer osv), der gør det muligt for Windows styresystemet at arbejde sammen og bruge dit netkort mest optimalt. Se det som den manual styresystemet skal bruge for at vide hvordan dens hardware virker
Driveren kan Windows 7 næsten altid finde selv, enten fordi den ligger i styresystemet som standard, eller fordi den kan hente den via Windows Update. Uagtet om Windows finder en "løsning" selv (en driver der passer), bør man altid sikre sig at man har den nyeste driver fra producentens hjemmeside, når man oplever problemer med tingene. Da det er en bærbar er det nemmere at finde drivere, for du går bare ind på google og skriver din bærbars model og serie, og driver. Så kommer man typisk ind på producentens hjemmeside rimelig hurtigt. Lad være med at bruge andre sider end producentens! Mange hjemmesider kan skaffe dig driveren, men den er af tvivlsom karakter, og kan sågar indeholde spyware osv. Altid producentens egen side!
Jeg kan godt finde driveren til dig, hvis du oplyser mig din bærbars model osv, og hvorvidt du bruger 32 eller 64 bit styresystem (oftest bruger man 32 bit, men har du 64 bit, kan du på roden af dit C-drev, se en mappe der hedder "Programmer (x86)" - foruden den normale mappe "Programmer".
Held og lykke
Min baggrund for at vejlede dig er +10 års erfaring med IT, en uddannelse indenfor faget og jeg arbejder med IT til hverdag.
hhaha tild e sidste to linier: Det behøvede du nok IKKE at oplyse mig om, det var ligesom om at det lå mellem linierne i restena f teksten 
Æææææhm....
Min puter er en Hp Pavilion dv7, ifølge klistermærket på undersiden...
oooog jeg købte den i Maj 2010....
Motherboardet er skiftet i løbet af denne uge, og CPU'en renset (eller altså, blæseren ikke)
Jeg kan ikke helt huske hvornår den begyndte på det her ballade, men den har gjort det længe i hvert fald...
Overophedningen er den sluppet af med, så det har da virket lidt, det de har gjort.
Windows 7 kører jeg med, og det er det den er "født" med.
Jeg har TDC HomeTrio og der er i snit 3 computere på nettet, og så the occasional iphone eller noget andet. Jeg er den eneste der oplever problemet.
Så mit net føder vel konstant 5 dimser, og i ny og næ 6-7 (hvis jeg har en gæst med iphone eller noget)