Argh!!! Har vi en it-tekniker til stede!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.329 visninger
45 svar
0 synes godt om
5. november 2011

mariamiss6

Argh!!!

Jeg har lige, igår fået min computer tilbage fra reparation.....

Problemet jeg sendte den ind med lød på, at den overophedede og i øvrigt smed mig af det trådløse netværk. DA der er flere computere koblet på det trådløse netværk her, og de andre ikke blev smidt af, er jeg helt sikker på at det er et problem i min computer....

Nåh, den blev sendt ind, og jeg fik den så tilbage igår.

De har fikset: Nyt motherboard. Og rensning af CPU.

Der mangler intet på min puter, altså har de i kke konfigureret den i hvert fald....

Anyways, den smider mig STADIG af nettet - hvorfor?

Det er som om den trådløse funktion simpelthen holde rop med at virke, og når jeg så laver en fejlsøgning og reparation på netforbindelsen, så virker det igen - ind til næste gang...

Jeg kan altid få det til at virke igen, men det er da irriterende det overhovedet holder op... Den nultsiller og genstarter netværkskortet når jeg beder den reparere forbindelsen, og muligvis henter den også ny ip... Men altså, hvorfor er det ikke fikset ved et nyt motherboard? Og når det ikke er det, hvad er det så?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2011

Kofoed.

Du skal nok have et nyt netkort, kan ikke lige forstå hvordan det skulle hjælpe med det nye bundkort i forhold til netforbindelse, tilgengæld skulle det meget gerne hjælpe på at den overopheder. Så tror desværre det eneste du kan, er at sende den ind igen og bede dem tjekke netkortet.

Anmeld

5. november 2011

mariamiss6

Kofoed. skriver:

Du skal nok have et nyt netkort, kan ikke lige forstå hvordan det skulle hjælpe med det nye bundkort i forhold til netforbindelse, tilgengæld skulle det meget gerne hjælpe på at den overopheder. Så tror desværre det eneste du kan, er at sende den ind igen og bede dem tjekke netkortet.

Jo jo, men mit netkort skulle forestille at være en del af motherboardet, derfor burde det jo være godt nok at skifte motherboardet....

Siger de....

Anmeld

5. november 2011

th

mariamiss6 skriver:

Argh!!!

Jeg har lige, igår fået min computer tilbage fra reparation.....

Problemet jeg sendte den ind med lød på, at den overophedede og i øvrigt smed mig af det trådløse netværk. DA der er flere computere koblet på det trådløse netværk her, og de andre ikke blev smidt af, er jeg helt sikker på at det er et problem i min computer....

Nåh, den blev sendt ind, og jeg fik den så tilbage igår.

De har fikset: Nyt motherboard. Og rensning af CPU.

Der mangler intet på min puter, altså har de i kke konfigureret den i hvert fald....

Anyways, den smider mig STADIG af nettet - hvorfor?

Det er som om den trådløse funktion simpelthen holde rop med at virke, og når jeg så laver en fejlsøgning og reparation på netforbindelsen, så virker det igen - ind til næste gang...

Jeg kan altid få det til at virke igen, men det er da irriterende det overhovedet holder op... Den nultsiller og genstarter netværkskortet når jeg beder den reparere forbindelsen, og muligvis henter den også ny ip... Men altså, hvorfor er det ikke fikset ved et nyt motherboard? Og når det ikke er det, hvad er det så?

altså vi havde store problemer med trådløst netværk og vista. Vi kunne ikke komme på og blev smidt af hele tiden, det kunne tage 1½ time bare lige at tjekke face eller andet. vi valgte at købe windows 7 og nu køre det bare. (ved ikke hvad progrem du har)

Min bror han lige haft samme problem og gjorde det samme som os og det virker nu.

Anmeld

5. november 2011

Dustmuz

Halløjs, kan se du har lidt problemer med tekniken..

Nu ved jeg ikke hvor kyndig du er med opsætning af Fast IP på et netkort og i en trådløs Router..

har selv samme problem hjemme hos mig selv med min ipad og min bærbar.
jeg løste problemet ved at tildele begge 2 en fast IP
på den måde skal routeren ikke "tænke" over hvilken IP der skal hvad.
Fast IP kan i mange tilfælde løse netværksproblemer.

Du er velkommen til at kontakte mig, hvis du har brug for hjælp til opsætning af Fast IP

Anmeld

5. november 2011

Kofoed.

mariamiss6 skriver:

Jo jo, men mit netkort skulle forestille at være en del af motherboardet, derfor burde det jo være godt nok at skifte motherboardet....

Siger de....

Øh jo. Ja så burde det da gøre det, ellers må det være en generel fejl på deres bundkort.

Anmeld

5. november 2011

mariamiss6

th skriver:

altså vi havde store problemer med trådløst netværk og vista. Vi kunne ikke komme på og blev smidt af hele tiden, det kunne tage 1½ time bare lige at tjekke face eller andet. vi valgte at købe windows 7 og nu køre det bare. (ved ikke hvad progrem du har)

Min bror han lige haft samme problem og gjorde det samme som os og det virker nu.

W7 har jeg også

Anmeld

5. november 2011

mariamiss6

Dustmuz skriver:

Halløjs, kan se du har lidt problemer med tekniken..

Nu ved jeg ikke hvor kyndig du er med opsætning af Fast IP på et netkort og i en trådløs Router..

har selv samme problem hjemme hos mig selv med min ipad og min bærbar.
jeg løste problemet ved at tildele begge 2 en fast IP
på den måde skal routeren ikke "tænke" over hvilken IP der skal hvad.
Fast IP kan i mange tilfælde løse netværksproblemer.

Du er velkommen til at kontakte mig, hvis du har brug for hjælp til opsætning af Fast IP

ÆHm ja, det er jeg nok ikke så skarp i, men kan sagtens forstå hvad du siger lige nu i hvert fald hehe...

Jeg tror jeg går ned i butikken med den, tænkt hvis det er noget der sklal skiftes Så er det d ameget godt at få det gjort mens der stadig er garanti på

I første omgang i hvert fald

Anmeld

5. november 2011

Dustmuz

mariamiss6 skriver:

ÆHm ja, det er jeg nok ikke så skarp i, men kan sagtens forstå hvad du siger lige nu i hvert fald hehe...

Jeg tror jeg går ned i butikken med den, tænkt hvis det er noget der sklal skiftes Så er det d ameget godt at få det gjort mens der stadig er garanti på

I første omgang i hvert fald

tror ikke umiddelbart det er noget som skal skiftes..
men håber da de kan finde ud af det dernede..

Anmeld

5. november 2011

tithi

Hej

Hvis dit bundkort er skiftet, så er det med 99,99% sikkerhed ikke en hardware fejl på dit netkort, da netkortet er blevet skiftet som en del af bundkortet. At tildele en fast IP bør ikke gøre nogen forskel, da routeren stadig skal tildele dig den faste IP, istedet for en tilfældig en (via DHCP). Virker normal DHCP ikke, så vil fast ikke gøre nogen forskel, medmindre det er fordi i har så mange trådløse enheder at den trådløse router løber tør for IP adresser - og det sker normalt først ved 250 enheder, når vi taler private hjem med en standard opsætning på en billig bilka-router.

Der kan være flere ting der spiller ind, men først engang, hvilken bærbar er det? Gerne mærke, serie og model - feks en "HP Elitebook 8430p" eller "Acer Inspire 3951". Det er vigtigt for lige at finde ud af hvilket netkort der er i bundkortet, og så kan jeg undersøge om der generelt på nettet er "stemning for" at det er et problematisk netkort. Hvornår købte du desuden din bærbar?

Når netkortet virker periodisk, og vi har udelukket hardware fejl (så godt som vi kan), så peger det umiddelbart på den driver du bruger til netkortet. Driveren er det software computeren har liggende (ikke et program som sådan, men nogle filer osv), der gør det muligt for Windows styresystemet at arbejde sammen og bruge dit netkort mest optimalt. Se det som den manual styresystemet skal bruge for at vide hvordan dens hardware virker Driveren kan Windows 7 næsten altid finde selv, enten fordi den ligger i styresystemet som standard, eller fordi den kan hente den via Windows Update. Uagtet om Windows finder en "løsning" selv (en driver der passer), bør man altid sikre sig at man har den nyeste driver fra producentens hjemmeside, når man oplever problemer med tingene. Da det er en bærbar er det nemmere at finde drivere, for du går bare ind på google og skriver din bærbars model og serie, og driver. Så kommer man typisk ind på producentens hjemmeside rimelig hurtigt. Lad være med at bruge andre sider end producentens! Mange hjemmesider kan skaffe dig driveren, men den er af tvivlsom karakter, og kan sågar indeholde spyware osv. Altid producentens egen side! Jeg kan godt finde driveren til dig, hvis du oplyser mig din bærbars model osv, og hvorvidt du bruger 32 eller 64 bit styresystem (oftest bruger man 32 bit, men har du 64 bit, kan du på roden af dit C-drev, se en mappe der hedder "Programmer (x86)" - foruden den normale mappe "Programmer".

Held og lykke Min baggrund for at vejlede dig er +10 års erfaring med IT, en uddannelse indenfor faget og jeg arbejder med IT til hverdag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.