O.O Hvilken mor...????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2011

SjeBets

Baagøe skriver:

Crazy Altså med højden osv.

ja det var en familie der stak noget ud når de kom gående.  

Men pigen blev så hellere ikke højere end de 180-85, men det er jo også højt for en pige ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2011

SussieThyssen

Aniteb skriver:

Ja jeg synes faktisk at det er bedre at de får lidt smerte stillende 3-4 dage om måneden end hormoner 30 dage om måneden.

Anmeld

2. november 2011

raca

SjeBets skriver:

så hellere proppe dem med smertestillende `? 

jeg havde minimum 2 sygedage hver mdr de første to år jeg havde mens. så kom jeg på p-piller. 

Jeg ser det som 2 onder. og så vil jeg hellere have p.pillerne fordi at aå ved man også hvornår man får sin mens, nærmest på slaget. 

det jeg fik var ikke milde smærtesillende..

men gigt piller, med side virkninger så som mavesår og døsighed.. de skulle tages ret præsist og i forbindelse med mad..

jeg var så 16 inden jeg fik p-piller og de virkede langt mere skånsomt..

så jeg 2 onder.. men det må være op til den enkelte læge/barn/forældre at opveje desse mod hiannan.. og ikke alle os/jer at dømme dem

og jo 13 år er fortidligt.. men at stoppe en 13 år med gigt medicin er jo heller ikke fedt...

Anmeld

2. november 2011

raca

Aniteb skriver:

Det er skræmmende. Det burde efter min mening forbydes ved lov. og har man stærke smerter som nogen har kan det klares med smertestillende frem for hormoner.

ja... men så bliver det smærtestillende på recept.. og tja de er sku heller ikke sunde.. for panodil virker som at sluge en vitamin pille.. når man har seriøse mens smærter..

og tja ellers kan man jo også bare vælge og være syg 3 dage om mdr.. og ligge i fosterstilling hjemme i sengen og kaste op... og ja motion var afprøvet...

Anmeld

2. november 2011

SjeBets

raca skriver:

det jeg fik var ikke milde smærtesillende..

men gigt piller, med side virkninger så som mavesår og døsighed.. de skulle tages ret præsist og i forbindelse med mad..

jeg var så 16 inden jeg fik p-piller og de virkede langt mere skånsomt..

så jeg 2 onder.. men det må være op til den enkelte læge/barn/forældre at opveje desse mod hiannan.. og ikke alle os/jer at dømme dem

og jo 13 år er fortidligt.. men at stoppe en 13 år med gigt medicin er jo heller ikke fedt...

nemmerlig .. lige min pointe. Og ja alt kan næsten gøres til en skandale overskrift hvis man er kreativ nok 

Anmeld

3. november 2011

Pige2009

SjeBets skriver:

ja det var en familie der stak noget ud når de kom gående.  

Men pigen blev så hellere ikke højere end de 180-85, men det er jo også højt for en pige ...

Jeg har har idag læst en modartikel af en læge som har undersøgt virkningerne af P-piller, og han dementerer, at P-piller skulle sætte væksten i stå

Anmeld

3. november 2011

Tystys14

SussieThyssen skriver:

Jeg kan glimrende forholde mig til at man giver 13-14 årige p-piller som mens-regulerende middel. Min mellemste fik det som 14 årig, da hun blødte hele tiden og ganske enkelt fik blodmangel af det.
Men jeg ved ikke...jeg føler et eller andet sted, at det er meget forkert at give det til et barn i 10-11 års alderen bare fordi de har ondt eller er hys.
Vi andre havde også ondt og hys, men vi fik ikke p-piller af den grund.
Vi levede med det..og ja..somme tider tog det da et par år inden hysseriet gik over og man blev mere normal..jeg kan dælme godt huske hvor strid jeg var det første års tid omkring mens  Og ja..jeg havde mange menssmerter, men jeg fandt også ud af at det faktisk hjalp at lave fysiske aktiviteter når det gjorde mest ondt.
Sport, svømning, dans og så det at jeg boede på en gård og der ganske enkelt ikke var nogen undskyldning for ikke at arbejde..det var bare noget man gjorde/skulle...og det hjalp at komme igang.
Noget andet er hvis pigen bløder mere eller mindre hele tiden.
Jeg havde store overvejelser inden jeg gik med til at tøsen min fik p-piller, men det var nu godt hun gjorde det, for hun fik det meget bedre og hendes blodmangel forsvandt.

Men at give dem fordi man er bange for at pigen skal hoppe i seng med en eller anden...nej det kan jeg ganske enkelt ikke acceptere.
Hvis ens pigebørn er under påvirkning af sådan en ide, så må man sørge for andre forhold og opvækstbetingelser for barnet..for det er ikke normalt, at 10-11 årige..ja ikke engang 12 årige piger skal hoppe i seng med en dreng...så må man fjerne hende fra det miljø.
Det er helt ok når først de er 14-15 år, men før..nej så må man ændre opdragelsen og opvæksten for barnet.

Jeg fik ikke p-piller overhovedet, pga. mine forældres holdning til det, og en stor del af kvinderne på min mors side kan slet ikke tåle dem, så her kom det slet ikke på tale, og tager dem stadigvæk ikke.

Trods det var jeg selv sexuelt aktiv da jeg var 13 og da jeg var 14 tror jeg ikke der var noget omkring sex der kunne overraske mig.  Når jeg tænker over det er det rimelig tidligt, men dog var begge parter her vel informerede om et kondoms existens.

Dog jeg kan bestemt ikke lide tanken om min egen datter sammen med en når hun bliver 13-14 år, hvilket der heldigvis er 12 år til endnu.

Anmeld

3. november 2011

Risen

... Orker ikke alligevel. 

Anmeld

4. november 2011

SjeBets

Baagøe skriver:

Jeg har har idag læst en modartikel af en læge som har undersøgt virkningerne af P-piller, og han dementerer, at P-piller skulle sætte væksten i stå

det satte også væksten i stå, ellers ville hun have endt med at blive omkring 2 meter høj. Derfor valgte de p-piller tidligt til hende ... og jeg kan godt forstå dem, det må ikke være fedt at vøre så høj, lige som det heller ikke er super fedt at være micro lille 

Anmeld

9. november 2011

Pige2009

SjeBets skriver:

det satte også væksten i stå, ellers ville hun have endt med at blive omkring 2 meter høj. Derfor valgte de p-piller tidligt til hende ... og jeg kan godt forstå dem, det må ikke være fedt at vøre så høj, lige som det heller ikke er super fedt at være micro lille 

Men det er så bare mærkeligt, når nu det modsatte er tilfældet. Artiklen siger, at væksten ikke sættes i stå med P-piller

By the way - kan godt lide din statusbesked!  *S*

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.