O.O Hvilken mor...????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2011

SussieThyssen

ano14316 skriver:

hvor gammel var du da du fik mens?

Hmmm 13

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2011

Giraffen

SussieThyssen skriver:

....Vil give sin 10-11 årige datter p-piller???? 

Jeg er dybt rystet.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-45198086:piger-helt-ned-til-ti-år-får-ppiller.html

Ja, hvad er din mening??

Jeg udtaler mig her kun om dem der gør det ift sex og ikke ift menssmerter

Men ift seksuelle udskajelser så virker det som den 'lette' udvej og det synes jeg er synd for børnene at forældrene forebygger via medicin og ikke via samtale, tillid, kærlighed, oplysning, beskyttelse og tilstedeværelse

Nu har jeg ikke selv børn endnu så jeg har ikke erfaring selv, men det er hvertfald min holdning på nuværende tidspunkt

Anmeld

2. november 2011

SussieThyssen

Giraffen skriver:

Jeg udtaler mig her kun om dem der gør det ift sex og ikke ift menssmerter

Men ift seksuelle udskajelser så virker det som den 'lette' udvej og det synes jeg er synd for børnene at forældrene forebygger via medicin og ikke via samtale, tillid, kærlighed, oplysning, beskyttelse og tilstedeværelse

Nu har jeg ikke selv børn endnu så jeg har ikke erfaring selv, men det er hvertfald min holdning på nuværende tidspunkt

Helt enig.

Har selv 3 unger + div plejebørn, og der er ingen af dem, der har fået lov til sex før de var tidligst 14.

Og som du siger..det hansler om masser af omsorg, oplysning og rammer.

Anmeld

2. november 2011

Giraffen

SussieThyssen skriver:

Helt enig.

Har selv 3 unger + div plejebørn, og der er ingen af dem, der har fået lov til sex før de var tidligst 14.

Og som du siger..det hansler om masser af omsorg, oplysning og rammer.

præcis - masser af dem her 

ingen af dem her 

endnu mere af det her 

og så får man det her: og ikke det her 

Anmeld

2. november 2011

SussieThyssen

Giraffen skriver:

præcis - masser af dem her 

ingen af dem her 

endnu mere af det her 

og så får man det her: og ikke det her 

Nemlig

Anmeld

2. november 2011

Plysbjørnen

SussieThyssen skriver:

Jeg er dybt rystet.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-45198086:piger-helt-ned-til-ti-år-får-ppiller.html

Ja, hvad er din mening??

Det er skræmmende. Det burde efter min mening forbydes ved lov. og har man stærke smerter som nogen har kan det klares med smertestillende frem for hormoner.

Anmeld

2. november 2011

SjeBets

Aniteb skriver:

Det er skræmmende. Det burde efter min mening forbydes ved lov. og har man stærke smerter som nogen har kan det klares med smertestillende frem for hormoner.

så hellere proppe dem med smertestillende `? 

jeg havde minimum 2 sygedage hver mdr de første to år jeg havde mens. så kom jeg på p-piller. 

Jeg ser det som 2 onder. og så vil jeg hellere have p.pillerne fordi at aå ved man også hvornår man får sin mens, nærmest på slaget. 

Anmeld

2. november 2011

-Sigrid-

SussieThyssen skriver:

Jeg er dybt rystet.

Ja, hvad er din mening??

Jeg må indrømme at jeg godt kunne se mig selv som sådan en mor? At være på p-piller opfordre ikke til sexuel aktivitet, syntes jeg ikke, og jeg tror ikke pigen vil have mere lyst til sex når hun er på p-piller end ellers. 

På den anden side, så vil hun nogle år senere have styr på p-pillerne og være inde i en god rutine med dem, så hun er sikret mod graviditet når hun får den første kæreste (eller anden eller tredje)  

Men at have sex når man er 10-11-12 år, det er ikke okay. Så syntes jeg også man skal fjernes fra det miljø  

Anmeld

2. november 2011

SussieThyssen

-Sigrid- skriver:

Jeg må indrømme at jeg godt kunne se mig selv som sådan en mor? At være på p-piller opfordre ikke til sexuel aktivitet, syntes jeg ikke, og jeg tror ikke pigen vil have mere lyst til sex når hun er på p-piller end ellers. 

På den anden side, så vil hun nogle år senere have styr på p-pillerne og være inde i en god rutine med dem, så hun er sikret mod graviditet når hun får den første kæreste (eller anden eller tredje)  

Men at have sex når man er 10-11-12 år, det er ikke okay. Så syntes jeg også man skal fjernes fra det miljø  

Som jeg har skrevet længere nede i tråden, så har min den mellemste fået p-piller som 14 årig for at regulere sin mens pga hun blødte hele tiden og fik voldsom blodmangel, men det var så lægens eget forslag og jeg tænkte længe over det...men det hjalp hende virkeligt meget.

Nå nu handler det jo også om lidt af hvert..og at give p-piller til en 10 årig hvad enten det skyldes hormonstyring eller sex mener jeg dog er direkte forkert.

Anmeld

2. november 2011

-Sigrid-

SussieThyssen skriver:

Som jeg har skrevet længere nede i tråden, så har min den mellemste fået p-piller som 14 årig for at regulere sin mens pga hun blødte hele tiden og fik voldsom blodmangel, men det var så lægens eget forslag og jeg tænkte længe over det...men det hjalp hende virkeligt meget.

Nå nu handler det jo også om lidt af hvert..og at give p-piller til en 10 årig hvad enten det skyldes hormonstyring eller sex mener jeg dog er direkte forkert.

Det er bare iorden 

Jeg satser også meget stærkt på at min lille pige først får mens og sexlyst når hun er 25 og gift 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.