O.O Hvilken mor...????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2011

SjeBets

i min familie får vi vores mens tidlig, og den er gerne efterfuldt af store smerter. jeg fik p-piller pga mens, min søster har også fået pga mens. Hvor gamle vi var kan jeg ikke huske, men vi havde døjet med smerterne i nogle år .. så nok en omkring 13 år har vi været. 

Hvis det er for at regulere mens smerter så kan jeg intet se galt i det, fordi at de kan være slet og ret invaliderende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2011

SussieThyssen

Jeg kan glimrende forholde mig til at man giver 13-14 årige p-piller som mens-regulerende middel. Min mellemste fik det som 14 årig, da hun blødte hele tiden og ganske enkelt fik blodmangel af det.
Men jeg ved ikke...jeg føler et eller andet sted, at det er meget forkert at give det til et barn i 10-11 års alderen bare fordi de har ondt eller er hys.
Vi andre havde også ondt og hys, men vi fik ikke p-piller af den grund.
Vi levede med det..og ja..somme tider tog det da et par år inden hysseriet gik over og man blev mere normal..jeg kan dælme godt huske hvor strid jeg var det første års tid omkring mens  Og ja..jeg havde mange menssmerter, men jeg fandt også ud af at det faktisk hjalp at lave fysiske aktiviteter når det gjorde mest ondt.
Sport, svømning, dans og så det at jeg boede på en gård og der ganske enkelt ikke var nogen undskyldning for ikke at arbejde..det var bare noget man gjorde/skulle...og det hjalp at komme igang.
Noget andet er hvis pigen bløder mere eller mindre hele tiden.
Jeg havde store overvejelser inden jeg gik med til at tøsen min fik p-piller, men det var nu godt hun gjorde det, for hun fik det meget bedre og hendes blodmangel forsvandt.

Men at give dem fordi man er bange for at pigen skal hoppe i seng med en eller anden...nej det kan jeg ganske enkelt ikke acceptere.
Hvis ens pigebørn er under påvirkning af sådan en ide, så må man sørge for andre forhold og opvækstbetingelser for barnet..for det er ikke normalt, at 10-11 årige..ja ikke engang 12 årige piger skal hoppe i seng med en dreng...så må man fjerne hende fra det miljø.
Det er helt ok når først de er 14-15 år, men før..nej så må man ændre opdragelsen og opvæksten for barnet.

Anmeld

2. november 2011

raca

hvis det er for gener i forbindelse med mens og barnet har haft men 2 års tid så syntes jeg det er ok..

jeg er er en af dem med mens smerter der først ophørte dvs var reduceret til alm smerter efter jeg fik børn...

og ja dem med moderate mens smærter plejer og ryste på hovdet af det.. men altså jeg ville hellere føde en havde mens... da mens smærterne varede i ca 48 timer og var på højde med ve smærter ca halvt inde i forløbet.. bare uden ret mange pauser... således at ipren kun lige tog toppen af det...

jeg havde prøvet med motion dvs andre hokuspokus og afspænding osv..men intet hjalp forst fik jeg gigt piller men det var ikke optimalt pga bivirkningerne og derfor endte jeg på p-piller og nøj hvor var jeg glad...

Anmeld

2. november 2011

ano14316

jeg startede på p-piller da jeg var 12 pga. mens smerter..

Men jeg havde også min debut da jeg var 12... skræmmende når jeg ser en på 12 idag.. men har aldrig fortrudt det.. 

Anmeld

2. november 2011

ano14316

raca skriver:

hvis det er for gener i forbindelse med mens og barnet har haft men 2 års tid så syntes jeg det er ok..

jeg er er en af dem med mens smerter der først ophørte dvs var reduceret til alm smerter efter jeg fik børn...

og ja dem med moderate mens smærter plejer og ryste på hovdet af det.. men altså jeg ville hellere føde en havde mens... da mens smærterne varede i ca 48 timer og var på højde med ve smærter ca halvt inde i forløbet.. bare uden ret mange pauser... således at ipren kun lige tog toppen af det...

jeg havde prøvet med motion dvs andre hokuspokus og afspænding osv..men intet hjalp forst fik jeg gigt piller men det var ikke optimalt pga bivirkningerne og derfor endte jeg på p-piller og nøj hvor var jeg glad...

sådan havde jeg også smerter.. p-pillerne hjalp lidt.. men reduceret smerterne fra at varer 7-9 dage til kun 2-3 dage.. 

Anmeld

2. november 2011

ano14316

SussieThyssen skriver:

Vi andre havde også ondt og hys, men vi fik ikke p-piller af den grund.
Vi levede med det..og ja..somme tider tog det da et par år inden hysseriet gik over og man blev mere normal..

hvor gammel var du da du fik mens?

Anmeld

2. november 2011

VIPpigen

Det kommer an på grundlaget for opstarten.... Er det pga sexlivet, så er det no go, en pige i den alder skal slet ikke have sex.....

Er det for at mindske blødninger, smerter og alt det der ellers er smertefuldt under mens, så forstår jeg det. Jeg havde et helved fra jeg var 12 til jeg var 14 under mens, det stoppede først bare en lille smle da jeg fik pillerne, og tak for den opfindelse.......  Syntes dog nærmere de skulle undersøge hvorfor piger kommer tidligere og tidligere i puberteten.

Anmeld

2. november 2011

TaAsJu

Fik også selv p-piller som 14 år men også kun for og styre min mens og de meget stærke smerter der fuldte med der... og jeg havde heller ikke sexsuel debut før jeg var 16 1/2 ca..

Men kunne ikke drømme om og give mine piger det bare for og være "sikker" på de ikke blev gravide..  Ville give dem det af samme grund jeg fik. Men stadig fortælle dem at bruge et kondom hvis de nbu skulle begynde og syntes sådan noget var sjovt...

p-piller er ikke 100% sikker, og de beskytter ikke mod kønssygdomme... synes det er så vigtig og få frem!!!

Anmeld

2. november 2011

Sucker for love

Hvis man tænker over det så synes jeg faktisk at det er reelt nok, ved at de fleste i den klasse min pap lillesøster går i er seksuelt aktive - og hun går kun i 7. at de allerede der er seksuelt aktive det synes jeg så tilgengæld er helt sindsygt da de kun er 12-14 år, men at de får p-piller synes jeg er fint nok.

Der er ingen der ved om det er pga. mens, jeg fik også selv da jeg var 12 år fordi jeg havde så ondt at jeg knap nok kunne gå og så var den slet ikke til at regne med som også er rigtig irriterende i den alder, for er man den første der får det i klassen risikerer man faktisk at blive mobbet med det.

Jeg blev mobbet med det fordi jeg blødte igennem en dag og havde hvide bukser på, min mens var meget uregelmæssig fik så p-piller og det hjalp utrolig meget.

Og bare fordi de er på p-piller betyder det da ikke at de gør det uden kondom hvis de endelig gør det, de er udemærket godt klar over det i den alder.. 

Anmeld

2. november 2011

_-Kathrine-_

Hvis min datter havde så store mens. Smerter, så ja det ville jeg! Det er meget muligt man ikke gjorde sådan "engang", men det synes jeg bestemt ikke min datter skulle "leve med", især ikke hvis hun ikke kunne klare at gå i skole pga smerter... Det er jo ikke engang hvert halve år, men EN gang om måneden!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.