O.O Hvilken mor...????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.093 visninger
50 svar
0 synes godt om
2. november 2011

SussieThyssen

....Vil give sin 10-11 årige datter p-piller???? 

Jeg er dybt rystet.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-45198086:piger-helt-ned-til-ti-år-får-ppiller.html

Ja, hvad er din mening??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2011

Polkaprik

Altså jeg fik p-piller som 12 årig men det var fordi jeg havde volsomme menstruationer hvor jeg slet ikke kunne fungere pga af smerter de første 4 dages tid og min mens varede ca 12 dage hver gang. Ja og så var der kun 14 dage imellem hver mensperiode.

Jeg synes det ville være at forestrække at de unge lære mere omkring kondomer i forhold til beskyttelse da p-piller ikke beskytter for andet end uønsket graviditet og i øvrigt ikke er skide sundt for kroppen.

Åh jeg håber vi kan banke nok fornuft ind i hovedet på vores 4 unger inden de kaster sig ud i den del af deres liv

Anmeld

2. november 2011

livhemdrup

SussieThyssen skriver:

Jeg er dybt rystet.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-45198086:piger-helt-ned-til-ti-år-får-ppiller.html

Ja, hvad er din mening??

Det er ifgl min mening sygt det der. Ku da aldrig drømme om at min den ældste skulle til at starte på p-piller. Ej altså.

Anmeld

2. november 2011

Vial

Skræmmende og jeg synes, at det som forældre er en stille accept af, at de begynder et sexuelt liv - endda uden kondom!

På den anden side, så er det jo bedre end at få aborter!! Synes man skal tage en alvorlig snak med sin lille pige, hvis hun ytrer ønsker om p-piller så tidligt. Noget med selvværd og at man er god nok uden at sprede ben.

Anmeld

2. november 2011

freiasmor

Jeg startede på pik pillen da jeg var 11 år, grundet mens smerter og et temperament der sagde spar 2. De hjalp kort og godt, og min familie "fik fred".

Anmeld

2. november 2011

hekran

Jeg håber, at det er på grund af smerter og hormonforstyrrelser, at det bliver udskrevet til så unge. Jeg startede først selv på pillen da jeg var 22!

Og så har jeg droppet dem fuldstændig, da jeg tydeligt kunne mærke forskel på mit humør og lyst, da jeg droppede dem i en forsøgsperiode. Aldrig igen!

Anmeld

2. november 2011

baby012

jeg syns det er helt ok at man udskriver p-piller til piger der er under den seksuelle lavalder (16) 

jeg kunne på ingen måde have klaret mig igennem skolen med de mens smerter jeg har, hvis ikke jeg havde fået p-piller.. der var jeg altså kun 14.. 

meen, syns måske lige det er at stramme den når de udskriver pillerne til så små piger  

Anmeld

2. november 2011

Meliora

SussieThyssen skriver:

Jeg er dybt rystet.

Ja, hvad er din mening??

Jeg synes det er ok, hvis pigen lider af meget slemme mens smerter, så længe begge parter er helt på at det er DERFOR man får dem, og at man stadig skal være 15 før man overhovedet overvejer sex..

Jeg fik dem med min mors hjælp da jeg var 14, pga. vanvittige mens smerter, og jeg blev da ikke sexuelt aktiv før 1½ år efter, da jeg var tæt på at være 16...

Anmeld

2. november 2011

Isabella_mor

piger begynder jo med deres menses tidligere og tidligere...  og nogle piger får MEGET ondt... eller får ekstremt uregelmæssige mensturationer.. voldsom pms eller andet...

så jeg syntes der skal noget til før de små piger skal have den slags. men hvis der er behov for det så syntes jeg det er fint..

men hvis det bare er fordi at nu får ens barne menses og så skal barnet have p piller fordi at forældrene ikke ved bedre så syntes jeg det er forkasteligt.. 

Anmeld

2. november 2011

SussieThyssen

gravid20 skriver:

jeg syns det er helt ok at man udskriver p-piller til piger der er under den seksuelle lavalder (16) 

jeg kunne på ingen måde have klaret mig igennem skolen med de mens smerter jeg har, hvis ikke jeg havde fået p-piller.. der var jeg altså kun 14.. 

meen, syns måske lige det er at stramme den når de udskriver pillerne til så små piger  

Den seksuelle lavalder er 15 og har været det i mange år.

Min datter fik også p-piller som 14 årig, som mens regulerende middel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.