Hader at fortælle mit barns navn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. november 2011

MosterA

Ditte_Marie skriver:

Jeg ved godt at jeg burde være sk*de ligeglad - og det er jeg tildels også..

Jeg lavede egentlig først denne tråd anonym - men ombestemte mig da det er lidt nemmere at forholde sig til, når i kender navnet. 

Vores datter skal hedde Bella Elina

Men det er bare ikke fedt når folk spørger: Hvad skal hun så hedde? Først så siger de "hvad?", så må man jo fortælle det igen. Men når man så  får en "  " eller "  "  reaktion, så er det sgu ærligt talt ikke særlig fedt. Jeg har slet ikke lyst til at svare, når folk spørger.

Og min svigerfamilie kan dårligt huske hendes navn.

Jeg er nok lidt for nærtagende - men forleden sammenlignede min gamle kollega navnet med en hest, og spurgte om det var en hest vi fik... fordi hendes niece legede med noget heste-legetøj som vidst hedder Bella Sara.

Jeg synes bare det er virkelig øv - for jeg kan rigtig godt lide det navn, og selvfølgelig må folk stille spørgsmålstegn ved det.. men man kan jo gøre det lidt diskret.

Åh.. jeg var bare så meget i tvivl om navnet i starten, men vi fandt ud af at selvfølgelig skulle hun hedde det - men nu er jeg blevet lidt i tvivl igen ihh.

Undskyld mit sure opstød - tak fordi du læste med.

Åhh kender det bare så godt. Vi fik en søn for 2 mdr. siden og der var mange der kiggede mærkeligt på os da vi fortalte hvad han skulle hedde, der var endda en der sagde "Nå - ja men det kan I jo nå at lave om mange gange inden han skal døbes" og en sagde "Er I nu sikker på det?"

Jeg blev også i tvivl om det var det rigtige valg, men nu kan han bare ikke hedde andet  

Og selvfølgelig bliver I glade for det navn I har valg, jeg kan i hvert fald godt li´det!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2011

ano14316

Vi havde rigtig svært ved at finde en navn vi kunne blive enige om...

Det eneste vi var hrlt enige om var at der under INGEN omstændigheder skulle være et top 10 eller for den sags skyld et top 50 navn...

Da vi så ligger påfødestuen, inden vi blev kørt på barselsgangen kigger jeg på lillemanden og synes bare han er en Magnus og det til min kæreste som bare er 100 % enig...

3 dage senere opdager vi så at det er nr 6...

Det med navne er svært for alle har en mening.. når jeg tænker Billa Elina så tænker jeg skøjteprinsesse, men det er jo heller ikke en skidt ting 

synes Elina er virkelig sødt..

Anmeld

1. november 2011

Camulla

Ditte_Marie skriver:

Jeg lavede egentlig først denne tråd anonym - men ombestemte mig da det er lidt nemmere at forholde sig til, når i kender navnet. 

Men det er bare ikke fedt når folk spørger: Hvad skal hun så hedde? Først så siger de "hvad?", så må man jo fortælle det igen. Men når man så  får en "  " eller "  "  reaktion, så er det sgu ærligt talt ikke særlig fedt. Jeg har slet ikke lyst til at svare, når folk spørger.

Jeg er nok lidt for nærtagende - men forleden sammenlignede min gamle kollega navnet med en hest, og spurgte om det var en hest vi fik... fordi hendes niece legede med noget heste-legetøj som vidst hedder Bella Sara.

Jeg synes bare det er virkelig øv - for jeg kan rigtig godt lide det navn, og selvfølgelig må folk stille spørgsmålstegn ved det.. men man kan jo gøre det lidt diskret.

Åh.. jeg var bare så meget i tvivl om navnet i starten, men vi fandt ud af at selvfølgelig skulle hun hedde det - men nu er jeg blevet lidt i tvivl igen ihh.

Jeg forstår fuldstændig hvad du mener. Min store dreng hedder Micas og bliver konstant forvekslet med Michael, Lukas, Mica, Nicklas eller noget helt andet. Så sent som igår til jdm sagde den jordemoderstuderende Muggi!!! Jeg var målløs! Jeg kan dog trøste dig med at det bliver nemmere med tiden. Når folk du kender først lærer hendes navn at kende, synes de jo ikke det er mærkeligt mere. 

Vi skal til problemet igen: Vores søn vi venter til januar skal hedde Noam og møder konstant på folk som siger: Muhammed?? Maoam?? (De der slik-karameller), Noah? Eller "Nå ja, hvorfor ikke"...

Bland jer udenom, det er mit barn og mit valg og så vær da lidt følsomme!

Jeg synes Bella Elina er det sødeste navn (skal hun kaldes begge eller bare Bella?) og lad være at hør hvad andre siger! Er det ikke også ofte bedsteforældregenerationen du får de reaktioner fra? De bliver i hvert fald aldrig tilfredse, med mindre du kalder hende Frederikke, Anna, Helene eller ligende... Almindelige navne som de kender...

Anmeld

1. november 2011

BellaT

Sig navnet højt og tydeligt første gang og vis at du er stolt over det smukke navn. For det er smukt og valgt i kærlighed.

Ofte skal folk lige gøre en opmærksom på at navnet er specielt (som om man ikke ved det selv). Tror ikke at barnet vil blive mødt med den samme "arrogance", for barnet har jo ikke valgt navnet.

Men jeg synes altså at Bella er smukt.

Anmeld

1. november 2011

Muffinmus

Jeg er helt enig i at i selv skal bestemme, men når i vælger et navn der ikke er kendt i danmark så må i forberede jeg på at folk vil sige HVAD?? hver gang og at jeres datter skal stave sit navn for alle hele livet hvis hun skal bruge begge navne, de fleste kan jo trods alt stave til Bella:-)

Så nu ved i hvad i går ind til med det navn, det er jeres valg, men der medfølger desværre spørgsmåltegn fra folk og det vil der nok altid gøre fremover for dem der ikke kender jer...og jeres datter vil få nøjagtig samme reaktion i fremtiden når hun skal præsentere sig selv. Så selv om du allerede er kørt sur i det vil det følge hende resten af hendes liv, derfor skal man altid være en smule påpasselig med alderledes navne. 

Det er absolut ikke ment som kritik, som sagt skal folk vælge det navn de bedst kan lide, helt sikkert, men man må så også bare tage følgerne:-)

Anmeld

1. november 2011

lilledittemor

SjeBets skriver:

Uha ja .. Min datter hedder Mikka ... opkald efter jordmoderen. Og da hun var mindre og uden ret meget hår, stillede MANGE folk sig undrende over at jeg havde iklædt min SØN MIKAEL i kjole eller rød/lyserød flyverdragt med elefanthue til. 

Men meningerne er mange omkring folks smag i navne. Heldigvis .. ville være kedelig hvis alle havde magnus´ser., mathiasser, og emma´er som det eneste 

Hehe awwwh - det kan da heller ikke være helt sjovt. Men lidt en "sød" historie

PRÆCIS!

Anmeld

1. november 2011

Lunae

Ditte_Marie skriver:

Bella elina er da en skønt navn. Det er dig der skal have det godt med det og ikke alle andre.

Da vi fortalte at vi overvejede navnet Camille, synes vores familie og venner at det var vildt mærkeligt og et mobbenavn. Vi blev i tvivl, men endte nu alligevel med at give vores datter navnet. Efter hun fik navnet, har vi kun fået positiv respons

Følg dit hjerte'

Anmeld

1. november 2011

Nadia&Daniel

Ditte_Marie skriver:

Jeg synes personligt at det er et smukt navn

Anmeld

1. november 2011

Zeus

Må indrømme at jeg relativt ofte, har lyst til at omdøbe Cajsa til Mie! Jeg skal ALTID sige hendes navn 2 gange, det er mega belastende.. "Hvad hedder din datter?", "Cajsa", "Hvad siger du??", "Cajsa", "Nåeh" 

At hun skal stave sit navn når hun bliver ældre, bekymrer mig ikke så meget, for det skal jeg også hver gang, og jeg hedder bare Annemarie

Men synes Bella Elina er et smukt navn

Anmeld

1. november 2011

Tvillingemor80

Synes Bella er flot og specielt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.