Hader at fortælle mit barns navn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. november 2011

AnneBJ

betjenten skriver:

Ha ha ha ha ha hun har da god humor din farmor

Jeg griner også af det nu.. men med efterveer, opstart af amning, hormoner og søvnunderskud synes jeg ærlig talt ikke det var så sjovt...!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2011

lilledittemor

Janni. skriver:

I mine ører lyder det altså pænt og harmonisk 

for navnet, jeg elsker det 

Tak

Anmeld

1. november 2011

Toshiba

Ditte_Marie skriver:

Jeg ved godt at jeg burde være sk*de ligeglad - og det er jeg tildels også..

Jeg lavede egentlig først denne tråd anonym - men ombestemte mig da det er lidt nemmere at forholde sig til, når i kender navnet. 

Vores datter skal hedde Bella Elina

Men det er bare ikke fedt når folk spørger: Hvad skal hun så hedde? Først så siger de "hvad?", så må man jo fortælle det igen. Men når man så  får en "  " eller "  "  reaktion, så er det sgu ærligt talt ikke særlig fedt. Jeg har slet ikke lyst til at svare, når folk spørger.

Og min svigerfamilie kan dårligt huske hendes navn.

Jeg er nok lidt for nærtagende - men forleden sammenlignede min gamle kollega navnet med en hest, og spurgte om det var en hest vi fik... fordi hendes niece legede med noget heste-legetøj som vidst hedder Bella Sara.

Jeg synes bare det er virkelig øv - for jeg kan rigtig godt lide det navn, og selvfølgelig må folk stille spørgsmålstegn ved det.. men man kan jo gøre det lidt diskret.

Åh.. jeg var bare så meget i tvivl om navnet i starten, men vi fandt ud af at selvfølgelig skulle hun hedde det - men nu er jeg blevet lidt i tvivl igen ihh.

Undskyld mit sure opstød - tak fordi du læste med.

syntes det er et smukt navn - op i r.... med hvad andre syntes... folk reagerede også forskelligt da jeg fortalte min pige skulle hedde Liva - da det jo er et oooldgammelt navn - men JEG syntes det er smukt

Anmeld

1. november 2011

lilledittemor

EmmaJosephine skriver:

Jeg synes, at det er et super sødt navn!! 

Er ked af, at folk gør 'grin' med det, og ikke forstår det, men de skal nok bare vænne sig til det.. 

Tak

Det er bare underligt at folk ikke rigtig har "situations fornemmelse" éller hvad man skal kalde det..

Anmeld

1. november 2011

lilledittemor

M (: skriver:

Åh, lad være med at tage dig af hvad andre tænker - der vil altid være nogen, der er uenige i jeres navnevalg hvad enten det er Bella Elina, Sara eller Camilla.

Husk, at det er JERES barn, og at I er de ENESTE RIGTIGE til at beslutte barnets navn 

Desuden synes jeg, at Bella Elina er sødt - og hun kan da absolut ikke hedde andet! Så op med humøret, og så får du lige et herfra. (:

Du har ret - det er bare ikke en fornøjelse at fortælle navnet

Men måske skal jeg bare glemme det og vise at jeg er stolt.. Men ja, uanset hvad vi havde valgt, så er der jo altid nogen som ikke kan lide det.

Tak

Anmeld

1. november 2011

lilledittemor

Misselbek skriver:

Det er virkelig et fantastisk smukt navn i har fundet til jeres datter, og at de har den reaktion på navnet er direkte uforståeligt. 

Synes nærmere det lyder helt prinsesse agtigt, og slet ikke som et heste navn eller noget andet. Folk er fandeme underlige :s

Tak søde

Blev godt nok også lidt hidsig over at bliver spurgt om hun var en hest. Virkelig respektløst.

Anmeld

1. november 2011

lilledittemor

Jeanne skriver:

Jep - den har jeg været igennem Der går lige lidt, så har de vænnet sig til det. Det tog små 3 mdr for vores familier at vendt tungen til knægtens navn (olderne kan stadig ikke helt) men det er bare det han hedder, og så er det sådan det er!!

Awh jeg kan godt lide hans navn Men det er underligt som familie eller omgangskreds kan have noget imod navnet og nærmest forventer at man finder på noget andet.

Anmeld

1. november 2011

MLT

Ditte_Marie skriver:

Tak

Det er bare underligt at folk ikke rigtig har "situations fornemmelse" éller hvad man skal kalde det..

Det  er der desværre nogen, som ikke har og ting som omhandler ens barn  rammer bare altid et ømt punkt! Synes jeg

Anmeld

1. november 2011

lilledittemor

maria_wt skriver:

Det er måske lidt langt for tungen men ellers kan jeg ikke se noget underligt med det

Bella er da helt almindeligt.. Elina lyder da ihvertfald heller ikke underligt... Det er måske sammensætningen der er svær for nogen.. 

Ski´hul i det som vi siger..

Mvh.. Hende der har Ene (også mårkeligt for nogen, men hun er vores Ene-stående)  

Jeg ved godt at man lige skal vende tungen til det - men ellers synes jeg jo ikke at navnet som sådan er underligt. Hun må jo gerne kaldes Bella.

Åh, jeg kan godt lide navnet Ene

Anmeld

1. november 2011

Diana...

Ej jeg synes det er såå fint og sødt!!!! PYT med hvad andre sige 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.