Hader at fortælle mit barns navn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. november 2011

Rockertand

Med ærlighed når man længst:

Det er jo jeres valg - men så må I også tage det, der følger med.

Når folk vælger lange navne, der ikke er sammensat, så ender det ofte med, at vedkommende kaldes ved det første navn - og hvis man overfører det på jeres navnevalg, så står jeg også af - jeg kender nogle stykker, der hedder Bella...........både hunde, heste og marsvin.

Det er jeres valg, men barnet, der skal leve med det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2011

SjeBets

Uha ja .. Min datter hedder Mikka ... opkald efter jordmoderen. Og da hun var mindre og uden ret meget hår, stillede MANGE folk sig undrende over at jeg havde iklædt min SØN MIKAEL i kjole eller rød/lyserød flyverdragt med elefanthue til. 

Men meningerne er mange omkring folks smag i navne. Heldigvis .. ville være kedelig hvis alle havde magnus´ser., mathiasser, og emma´er som det eneste 

Anmeld

1. november 2011

MSM

Ditte_Marie skriver:

Jeg ved godt at jeg burde være sk*de ligeglad - og det er jeg tildels også..

Jeg lavede egentlig først denne tråd anonym - men ombestemte mig da det er lidt nemmere at forholde sig til, når i kender navnet. 

Vores datter skal hedde Bella Elina

Men det er bare ikke fedt når folk spørger: Hvad skal hun så hedde? Først så siger de "hvad?", så må man jo fortælle det igen. Men når man så  får en "  " eller "  "  reaktion, så er det sgu ærligt talt ikke særlig fedt. Jeg har slet ikke lyst til at svare, når folk spørger.

Og min svigerfamilie kan dårligt huske hendes navn.

Jeg er nok lidt for nærtagende - men forleden sammenlignede min gamle kollega navnet med en hest, og spurgte om det var en hest vi fik... fordi hendes niece legede med noget heste-legetøj som vidst hedder Bella Sara.

Jeg synes bare det er virkelig øv - for jeg kan rigtig godt lide det navn, og selvfølgelig må folk stille spørgsmålstegn ved det.. men man kan jo gøre det lidt diskret.

Åh.. jeg var bare så meget i tvivl om navnet i starten, men vi fandt ud af at selvfølgelig skulle hun hedde det - men nu er jeg blevet lidt i tvivl igen ihh.

Undskyld mit sure opstød - tak fordi du læste med.

Hejsa.

Ja, det er ulempen ved at vælge et lidt anderledes navn.. Da vi ventede vores datter var jeg overbevist om det var en dreng og derfor havde vi besluttet at "han" skulle hedde Oscar.. Men mange (her specielt  bedsteforældrene) kunne slet ikke lide navnet og det endte med at vi sev begyndte at tvivle på det.. Det endte jo så med en Mathilde i stedet

Men det jeg egentlig vil sige med det er, at i skal følge jeres hjerter. Men synes måske det lyder lidt skidt hvis du allerede er ked af at sige hende navn. Husk at hun skal sige det hele hendes liv..

Håber ikke du opfatter dette svar som negativt, men bare en opfording til at tænke det igennem en ekstra gang og så følge jeres hjerter og ikke tænker på hvad andre mener.

Anmeld

1. november 2011

katti24

lige da jeg læste indlægget syntes jeg måske osse navnet er lidt for sukker sødt, men det er da fuldstændig lige meget hvad jeg mener, da alle har hver sin smag. Så jeg syntes bare du skal beholde navnet hvis du er glad for det og så være ligeglad med hvad andre siger

Anmeld

1. november 2011

morethanperfect

Ditte_Marie skriver:

Jeg lavede egentlig først denne tråd anonym - men ombestemte mig da det er lidt nemmere at forholde sig til, når i kender navnet. 

Men det er bare ikke fedt når folk spørger: Hvad skal hun så hedde? Først så siger de "hvad?", så må man jo fortælle det igen. Men når man så  får en "  " eller "  "  reaktion, så er det sgu ærligt talt ikke særlig fedt. Jeg har slet ikke lyst til at svare, når folk spørger.

Jeg er nok lidt for nærtagende - men forleden sammenlignede min gamle kollega navnet med en hest, og spurgte om det var en hest vi fik... fordi hendes niece legede med noget heste-legetøj som vidst hedder Bella Sara.

Jeg synes bare det er virkelig øv - for jeg kan rigtig godt lide det navn, og selvfølgelig må folk stille spørgsmålstegn ved det.. men man kan jo gøre det lidt diskret.

Åh.. jeg var bare så meget i tvivl om navnet i starten, men vi fandt ud af at selvfølgelig skulle hun hedde det - men nu er jeg blevet lidt i tvivl igen ihh.

Jeg syns det er så fint søde ! ..

Tror bare det er fordi det er så sjældent

Anmeld

1. november 2011

betjenten

Ditte_Marie skriver:

Puha har været den samme mølle igennem, med vores dreng Ibber

I dag hvor han er blevet 17 mdr. KAN han ikke hedde andet!!! Men ja det har da kræver lidt tilvænning hos nogle mennesker...

Men vi elskede det navn, og ja er egentlig ligeglad hvad andre mener... Der er rigtig mange ""alm" navne, som jeg synes er vildt grimme, men blander mig sgu ikke i hvad folk kalder deres guld!!!

Synes at Bella Elina er SUPER smukt

Anmeld

1. november 2011

AnneBJ

Jeg synes det er et fint navn! Der vil altid være nogle der har en mening, både positiv og negativ.. 

Da min farmor besøgte os lige efter vi kom hjem fra barselshotellet spurgte hun: "Nåh! Hvad kalder I ham så?" "Felix" "Ja, ja, det kalder I ham, men hvad hedder han?" "Felix...." "Nåh...!?. (henvendt til barnet) men du er også så køn, så det skal nok gå dig godt alligevel..."

Anmeld

1. november 2011

banditten2011

Ditte_Marie skriver:

Syntes virkelig det er et rigtig sødt navn

Har det på samme måde når jeg ska fortælle andre folk at min dreng ska hedde Mico fordi de fleste er lidt gammeldags syntes jeg ang navne hehe

Anmeld

1. november 2011

betjenten

AnneBJ skriver:

Jeg synes det er et fint navn! Der vil altid være nogle der har en mening, både positiv og negativ.. 

Da min farmor besøgte os lige efter vi kom hjem fra barselshotellet spurgte hun: "Nåh! Hvad kalder I ham så?" "Felix" "Ja, ja, det kalder I ham, men hvad hedder han?" "Felix...." "Nåh...!?. (henvendt til barnet) men du er også så køn, så det skal nok gå dig godt alligevel..."

Ha ha ha ha ha hun har da god humor din farmor

Anmeld

1. november 2011

Corn

liigesom alle de sjove mennesket der siger Anton?? ha ha dine bukser er revned!!!! 

jeg har nogen gange svaret: ej hvor sjovt, den har vi aaaaaldrig hoert foer....

Vi ser ogsaa tit en reaktion naar vi fortaeller at yngstemand hedder Aslan, men altsaa saadan er det. 

Mine drenge erhelt specielle i vores optik, saa de har navne der passer til... og Noah, William og Emil'er er der vist rigeligt af

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.