Hader at fortælle mit barns navn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. november 2011

Maise

åhh den kender jeg. det er så sårende. vores pige Clara skulle have heddet Alma til at starte med. Det var meget få positive kommentarer vi fik til det. da vi så blev enige om at det skulle være clara sluttet min svigerfar af med at sige at det dog var typisk at man idag bruger C istedet for K. Så var det jo ikke et dansk navn min datter havde( som er opkaldt og stavet efter sin tipoldemor)

Jeg blev så gal at jeg sagde : " ja nu er det sådan at vi bedst kan lide det sådan og han da bare kunne ændre sin navn Knud til Clud hvis det var fordi at han misundte bogstavet C.

Jeg gav flere folk svar på tiltale og gør det stadig når jeg fortæller dem at hvis vi får en dreng næste gang skal han hedde Arthur.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2011

BabyMus

Ditte_Marie skriver:

Jeg ved godt at jeg burde være sk*de ligeglad - og det er jeg tildels også..

Jeg lavede egentlig først denne tråd anonym - men ombestemte mig da det er lidt nemmere at forholde sig til, når i kender navnet. 

Vores datter skal hedde Bella Elina

Men det er bare ikke fedt når folk spørger: Hvad skal hun så hedde? Først så siger de "hvad?", så må man jo fortælle det igen. Men når man så  får en "  " eller "  "  reaktion, så er det sgu ærligt talt ikke særlig fedt. Jeg har slet ikke lyst til at svare, når folk spørger.

Og min svigerfamilie kan dårligt huske hendes navn.

Jeg er nok lidt for nærtagende - men forleden sammenlignede min gamle kollega navnet med en hest, og spurgte om det var en hest vi fik... fordi hendes niece legede med noget heste-legetøj som vidst hedder Bella Sara.

Jeg synes bare det er virkelig øv - for jeg kan rigtig godt lide det navn, og selvfølgelig må folk stille spørgsmålstegn ved det.. men man kan jo gøre det lidt diskret.

Åh.. jeg var bare så meget i tvivl om navnet i starten, men vi fandt ud af at selvfølgelig skulle hun hedde det - men nu er jeg blevet lidt i tvivl igen ihh.

Undskyld mit sure opstød - tak fordi du læste med.

Jeg har vist kommenteret det en anden gang i en anden tråd, og står helt fast: Jeg synes det er så smukt.

Hvis folk synes det er underligt, så er det jo bare ærgeligt for dem selv. Men kan da godt forstå dig at det må være irriterende at høre den reaktion hver gang du skal sige det.

Men jeg synes ikke I skal fortryde at I har valgt det navn. For det er jeres datter, og ikke alle andres.

Anmeld

5. november 2011

Billemyre

Ih, jeg kan godt mærke at sådan noget med folks negative reaktioner på navne gør mig lidt arrig..! Helt ærligt..

Jeres historier om folks kommentarer - Det er jo helt vildt hvad folk tillader sig at smide i hovedet på de kommende forældre.

Jeg sidder her og læser op fra tråden og min mand fniser fordi jeg bliver så ophidset, hehe 

Og så vil jeg da lige sige, at jeg er fuldstændig enig i alle andres kommentarer - Selvfølgelig skal hun hedde Bella Elina!
Og desuden kan jeg ikke se at det er et underligt/meget specielt navn.
Sammensætningen har jeg heller ikke hørt før, men de to navne hver for sig er jo "gode gamle" navne og jeg synes, det ligger rigtig godt i munden
Go for it

Anmeld

5. november 2011

annec

Ditte_Marie skriver:

Jeg ved godt at jeg burde være sk*de ligeglad - og det er jeg tildels også..

Jeg lavede egentlig først denne tråd anonym - men ombestemte mig da det er lidt nemmere at forholde sig til, når i kender navnet. 

Vores datter skal hedde Bella Elina

Men det er bare ikke fedt når folk spørger: Hvad skal hun så hedde? Først så siger de "hvad?", så må man jo fortælle det igen. Men når man så  får en "  " eller "  "  reaktion, så er det sgu ærligt talt ikke særlig fedt. Jeg har slet ikke lyst til at svare, når folk spørger.

Og min svigerfamilie kan dårligt huske hendes navn.

Jeg er nok lidt for nærtagende - men forleden sammenlignede min gamle kollega navnet med en hest, og spurgte om det var en hest vi fik... fordi hendes niece legede med noget heste-legetøj som vidst hedder Bella Sara.

Jeg synes bare det er virkelig øv - for jeg kan rigtig godt lide det navn, og selvfølgelig må folk stille spørgsmålstegn ved det.. men man kan jo gøre det lidt diskret.

Åh.. jeg var bare så meget i tvivl om navnet i starten, men vi fandt ud af at selvfølgelig skulle hun hedde det - men nu er jeg blevet lidt i tvivl igen ihh.

Undskyld mit sure opstød - tak fordi du læste med.

Jeg syntes altså også det er et flot navn. Spicielt, men flot!

Anmeld

5. november 2011

Annette A

Dejligt med et navn man ikke hører alle vegne.  Det er da et super fint navn der klinger godt. Folk skal altid vænne sig til noget de ikke har hørt før og de kan være ganske ufølsomme overfor et navn der undrer dem. Det har jeg selv oplevet med de navne vi har fundet. Min første hedder Theodor og det sagde min svigermor lige ud at hun synes var et grimt navn. Vi har altid været enige om at fik vi en pige skulle hun hedde Justine og der får du også reaktionen: Hvad, underligt navn mv.

Vi har så også fået en dreng anden gang og han hedder så Antonio og indtil videre har den eneste positive rektion vi har fået på det været. Det passer vel meget godt til Theodor. Så forstår godt din frustration. Selvfølgelig kan vi ikke alle sammen synes om de samme navne, men det er da netop dejligt vi alle byder ind med lidt forskelligt og hvis folk kunne tænke ud af deres egen boks når de bedømmer andre folks valg af navne. Men synes ihvertfald det er et smukt navn I har fundet til hende og hun bliver helt sikkert rigtig glad for sit unikke navn. 

Anmeld

5. november 2011

komodo

Åh ja, har man ikke prøvet det 1000'vis af gange, jeg har en Kaizack, en Mikai og en Kairon.

Når man vælger et specielt navn skal man gøre sig klart at ikke alle synes lige godt om det, så kan man selvfølgelig vælge det sikre (top 50 listerne) men når nu man ønsker sig et bestemt og meget specielt navn bliver man aldrig rigtig tilfreds med andet tror jeg.

Jeg fik også en del raktioner især med Kaizack, såsom "det lærer vi eller han aldrig at udtale" eller "jeg kalder ham bare knud, dit navn er alt for underligt for mig" men idag er det et overstået kapitel og ingen studser over hans navn mere, ihvertfald ikke nogen af dem der betyder noget for mig.

Jeg synes i skal følge jeres hjerte og mærke efter, er hun en lille Bella-Elina, jamen så er det jo det hun skal hedde, hvem ved om bare få år er det måske et meget populært navn.

Når nogen spørger mig hvor mine drenges navne kommer fra, altså hvilket land kan jeg sige "det er pæredansk" det er nemlig mig der har fundet på det

Anmeld

6. november 2011

june1987

nogen synes også

Jessica er underlig

og CECILIA som de udtaler CECILIE!!!! arrgh

det er Cecilia det er godt hun selv er begyndt at rette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.