Hader at fortælle mit barns navn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. november 2011

lilledittemor

MSM skriver:

Hejsa.

Ja, det er ulempen ved at vælge et lidt anderledes navn.. Da vi ventede vores datter var jeg overbevist om det var en dreng og derfor havde vi besluttet at "han" skulle hedde Oscar.. Men mange (her specielt  bedsteforældrene) kunne slet ikke lide navnet og det endte med at vi sev begyndte at tvivle på det.. Det endte jo så med en Mathilde i stedet

Men det jeg egentlig vil sige med det er, at i skal følge jeres hjerter. Men synes måske det lyder lidt skidt hvis du allerede er ked af at sige hende navn. Husk at hun skal sige det hele hendes liv..

Håber ikke du opfatter dette svar som negativt, men bare en opfording til at tænke det igennem en ekstra gang og så følge jeres hjerter og ikke tænker på hvad andre mener.

Vi var også overbeviste om at det var en dreng vi ventede - han skulle have heddet Maximilian

Men det er jo bare det at vi er ikke til "de almindelige" navne

Jeg var lidt i tvivl i starten - men jeg ønskede heller ikke en pige. Men jeg vænnede mig til det og blev rigtig glad for det, men nu er jeg begyndt at blive irriteret over at folk ikke kan holde deres meninger for dem selv. Jeg kan stadig godt lide det navn og min kæreste har hele tiden været vild med det.

Ved godt at det ikke er negativt - jeg har tænkt det samme. Men jeg har ikke lyst til at finde noget andet for de andres skyld, og desuden vil kæresten heller ikke ændre det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2011

lilledittemor

katti24 skriver:

lige da jeg læste indlægget syntes jeg måske osse navnet er lidt for sukker sødt, men det er da fuldstændig lige meget hvad jeg mener, da alle har hver sin smag. Så jeg syntes bare du skal beholde navnet hvis du er glad for det og så være ligeglad med hvad andre siger

Ja, det er meget sukkersødt men det er jo også vores lille sukkerknald ;D

Anmeld

1. november 2011

lilledittemor

morethanperfect skriver:

Jeg syns det er så fint søde ! ..

Tror bare det er fordi det er så sjældent

Tak

Du har nok ret..

Anmeld

1. november 2011

lilledittemor

betjenten skriver:

Puha har været den samme mølle igennem, med vores dreng Ibber

I dag hvor han er blevet 17 mdr. KAN han ikke hedde andet!!! Men ja det har da kræver lidt tilvænning hos nogle mennesker...

Men vi elskede det navn, og ja er egentlig ligeglad hvad andre mener... Der er rigtig mange ""alm" navne, som jeg synes er vildt grimme, men blander mig sgu ikke i hvad folk kalder deres guld!!!

Synes at Bella Elina er SUPER smukt

Hihi, lille Ibber - det er fint

Men ja, der er mange "almindelige" navne som er kedelige, og når de så kommer i skole, så er de fire eller fem med det samme navn i en klasse. Men det er jo forældrenes valg

Tak

Anmeld

1. november 2011

lilledittemor

AnneBJ skriver:

Jeg synes det er et fint navn! Der vil altid være nogle der har en mening, både positiv og negativ.. 

Da min farmor besøgte os lige efter vi kom hjem fra barselshotellet spurgte hun: "Nåh! Hvad kalder I ham så?" "Felix" "Ja, ja, det kalder I ham, men hvad hedder han?" "Felix...." "Nåh...!?. (henvendt til barnet) men du er også så køn, så det skal nok gå dig godt alligevel..."

Tak

Ej - det er da også tarveligt at sige.

Jeg lavede dog engang lidt samme fejl - dengang jeg mødte min kæreste, fortalte han at han lillebror hed Teddi. Jeg sagde så "Hvad er hans rigtige navn så?" "Teddi" - svarede min kæreste.. jeg tænkte lidt og sagde så "Jamen.. hvad er han døbt?"  "TEDDI" svarede min kæreste så lidt irriteret  Jeg havde aldrig hørt det navn før..

Anmeld

1. november 2011

lilledittemor

kirsti skriver:

Det er da et fint navn!

Min mor og far opkaldte mig efter en min mor ik kunne lide!?! Men hun synes det var et pænt navn.... det jeg vil sige med det er at så længe I kan lide navnet så skal du være ligeglad med hvad andre synes det minder dem om.
Alle navne minder nogen om et eller andet for bare at nævne et par eks: Otto - Otto er et næsehorn. Andrea - papagøje. Emil og ida- fra lønneberg. Anton - dine bukser er revnet. Gustav - for lækker til love homo. Amalie - siger vist sig selv. Og man kan blive ved og ved

Jeg er enig og kan sagtens se hvad du mener

Den med Amalie er dog priceless!!!

Anmeld

1. november 2011

lilledittemor

rikkeregnbue skriver:

Jeg synes altså Bella Elina lyder rigtig godt, og er vildt sødt!  Kan dårligt nok forestille mig at nogen virkelig kan reagere sådan over navnet

Tak

Det er også ofte den ældre generation som kigger underligt

Anmeld

1. november 2011

lilledittemor

xoxotasha skriver:

Jeg synes det er et super sødt navn. Det eneste der popper op når jeg læser det er ; Twilight og vampire diaries. Men derfor er det stadig sødt.

Ja, jeg kom også til at tænke om folk ville tro at det var pga. Twilight - men det er bestemt ikke derfor

Anmeld

1. november 2011

AnneBJ

Ditte_Marie skriver:

Tak

Ej - det er da også tarveligt at sige.

Jeg lavede dog engang lidt samme fejl - dengang jeg mødte min kæreste, fortalte han at han lillebror hed Teddi. Jeg sagde så "Hvad er hans rigtige navn så?" "Teddi" - svarede min kæreste.. jeg tænkte lidt og sagde så "Jamen.. hvad er han døbt?"  "TEDDI" svarede min kæreste så lidt irriteret  Jeg havde aldrig hørt det navn før..

Haha det kan jeg godt forstå - det kunne lgieså vel være en forkortelse! 

Anmeld

1. november 2011

lilledittemor

Gigl skriver:

Når man vælger et lidt anerledes navn, så vil man jo få den slags reaktioner. Du kan jo ikke gøre andet end at svare dem stolt, fordi det nu engang er det navn du/i har valgt Alle folk kan ikke synes alle navne er lige smukke eller dejlige, og det synes jeg er meget heldigt, ellers ville det jo ikke være unikt Så lad dem mene hvad de vil.

Du har ret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.