MSM skriver:
Hejsa.
Ja, det er ulempen ved at vælge et lidt anderledes navn.. Da vi ventede vores datter var jeg overbevist om det var en dreng og derfor havde vi besluttet at "han" skulle hedde Oscar.. Men mange (her specielt bedsteforældrene) kunne slet ikke lide navnet og det endte med at vi sev begyndte at tvivle på det.. Det endte jo så med en Mathilde i stedet
Men det jeg egentlig vil sige med det er, at i skal følge jeres hjerter. Men synes måske det lyder lidt skidt hvis du allerede er ked af at sige hende navn. Husk at hun skal sige det hele hendes liv..
Håber ikke du opfatter dette svar som negativt, men bare en opfording til at tænke det igennem en ekstra gang og så følge jeres hjerter og ikke tænker på hvad andre mener.

Vi var også overbeviste om at det var en dreng vi ventede - han skulle have heddet Maximilian 
Men det er jo bare det at vi er ikke til "de almindelige" navne 
Jeg var lidt i tvivl i starten - men jeg ønskede heller ikke en pige. Men jeg vænnede mig til det og blev rigtig glad for det, men nu er jeg begyndt at blive irriteret over at folk ikke kan holde deres meninger for dem selv. Jeg kan stadig godt lide det navn og min kæreste har hele tiden været vild med det.
Ved godt at det ikke er negativt - jeg har tænkt det samme. Men jeg har ikke lyst til at finde noget andet for de andres skyld, og desuden vil kæresten heller ikke ændre det. 
Anmeld