Hvad skændes I om?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. november 2011

henh01

Vi diskuterer heller ikke så tit men når vi gør er det primært fordi vi kommer fra så forskelligt ophav. Så det er svært helt at forstå hvorfor han mener sådan og gør sådan npr jeg mener dte rigtige er at gøre det helt anderledes. Men vi lærer tilgengæld også meget af hinanden på den konto

MHT økonomi så fristes jeg til at hive min farmors gamle ordsprog op af hatten: "Når krybben er tom så bides hestene" og det er sgu rigtigt, har man ingen penge så betaler man prisen for alle de begrænsninger det sætter og det kan hurtigt sætte lidt diskussioner/skænderier ind i et parforhold.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2011

DitteFisk

Vi skændes ikke så ofte her. Og thank god for that.. Jeg havde et tidligere forhold hvor vi skændtes MEGET og højlydt og det var ødelæggende for mig. I starten af det forhold jeg har nu var jeg også ved at bakke helt fuldstændig ud hvis vi begyndte at skændes, fordi jeg blev så bange for at det blev det samme.. men det er det heldigvis ikke

Når vi skændes er det sjældent om det samme.. måske er kommunikationen gået galt.. jeg kan SLET ikke have, hvis han taler grimt til mig. Men generelt synes jeg vi er gode til at få snakket om alting og vi har god fordeling på hvad der skal laves herhjemme, og en forholdsvis okay økonomi trods su..

Anmeld

1. november 2011

MorDk

Vi skændes faktisk ALDRIG... vi diskuterer engang imellem.... MEN det er småting...

Anmeld

1. november 2011

Na-Wi

TWT skriver:

Man skulle næsten tro at vi havde den samme mand

haha det håber jeg da ikke

Anmeld

1. november 2011

december-babyen

Herhjemme skændes vi kun over opdragelsen af min søn.

Jeg er for blød og eftergivende og min kæreste er for hård føler jeg.

Det kan til tider give nogle kraftige sammenstød men vi prøver virkelig at lære fra de skænderier så det bliver nemmere med tiden.

Vi kan også skændes over økonomi men det er nu ikke ret ofte.

Hvis det ikke lige var for min søn fra et tidligere forhold så tror jeg vi maks ville skændes en gang om mdr eller mindre.

Anmeld

1. november 2011

AnneBJ

Når vi skændes/diskuterer er det huslige opgaver og sex. Vi bruger skænderierne/diskutionerne på at afstemme forventninger til hinanden, og det sker så en gang i måneden eller deromkring.. 

Anmeld

1. november 2011

Wimmie

Camulla skriver:

Hej I dejlige mennesker!

Jeg er ved at blive vanvittig herhjemme til tider!  Vi skændes så meget om økonomi, det er næsten det eneste vi skændes om, dog kommer børneopdragelse derefter... Men Dr. Phil siger jo også at økonomi er det største skilsmissegrundlag i USA og det tror da pokker! Det forstår jeg godt...

Er bare nysgerrig... Hvad skændes I om? 

Det er sjældent vi rigtig skændes - det gør vi måske hver 5. eller 6. måned.

Men vi kan naturligvis godt være uenige og have smådiskussioner eller vrisse lidt af hinanden 

I så fald handler det oftest om arbejdsfordeling. Jeg laver for tiden stort set alt det huslige selvom jeg er gravid og arbejder fuldtid - han arbejder fuldtid + 2-5 ekstra timer om ugen - resten af tiden slapper han af 

Derudover er han ufattelig glemsom og er ikke god til at overholde tider og aftaler og er nærmest umulig at få ud af sengen 

Men vi råber aldrig af hinanden og dørene bliver ikke smækket 

Anmeld

1. november 2011

jydeinden

når vi endeligt skændes så handler det ofte om hans far, som jeg har det ret svært med.. ellers skændes vi om hvem der skal tage opvasken eller andre små ting hehe

Anmeld

2. november 2011

Mamalou

Corn skriver:

penge og arbejdsfordeling.... men vi skaendes ikke ret tit. 

Min mand er ret konfliktsky og jeg er dominerende

Jeg tager hatten af for din ærlighed! Det var der ikke mange kvinder der ville indrømme!

Anmeld

2. november 2011

Mamalou

Vi har lige haft en længere svær periode, hvor vi har skændes en del. Heldigvis går det bedre nu, og der går længere og længere imellem. Min kæreste er ret konfliktsky, så når vi skændes så starter det oftest med, at jeg brokker mig over f.eks. arbejdsfordelingen, tøj på badeværelset, at han sover meget eller noget i den stil. Vi skændes aldrig om økonomi. Før vores søn kom til verden skændes vi så godt som aldrig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.