Jer der er bange for nåle.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2011

klmf

Jeg er sygeplejerske og stikker folk på dagligt basis uden problemer - men vender nålen min vej, så er jeg den der er smuttet! Synes simpelthen det er SÅ ubehageligt når nålen går igennem huden Jeg er pissesvær at lægge i.v.adgang på, så min stakkels jordemoder måtte prøve et par gange, da jeg skulle have vedrop og den lå da også subcutant (gør faktisk også pænt nas, når væsken løber sub). Anæstesien reddede os. Det gælder om at være konsekvent! Dem der er hundrede år om at gå igennem huden - argh! Skynd dig, så når jeg slet ikke at bemærke det....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2011

millesofie

Findusinde skriver:

Dette spørgsmål er ikke for at nedgøre!! Det er MEGET vigtig for mig at understrege...

Jeg stiller det af nysgerrighed og pga af mit fag...

Jer der er bange for nåle... Kan i forklare hvad det er i er bange for?

Jeg læser til SSA på sidste pratik, og det kunne være rigtig interessant for mig at høre hvad det er der gør i er bange, og hvis i skal have taget en blodprøve eller have en indsprøjtning.. Hvad gør dem der skal stikke jer, for at få lov?

Knus fra Annemette

følelse og den lyd som nålen siger når den gennem bore min hud

ved godt der ingen lyd er men inden i mit hoved er den der altså

jeg kan ikke forklare det men det er klamt og jeg kan sige så meget at jeg hellere ville dø under min fødsel end at have den der i ryggen og det er alvorligt sagt

blodprøver der skal de bare sige - sæt dig ned og rul ærmet op- og så tale om noget andet mens jeg kigger ud af vinduet og prøver at lade hver med at besvime

Anmeld

28. oktober 2011

Sabsy

Jeg blev bange for nåle da jeg fik en stivkrampe..

Anmeld

29. oktober 2011

Clotte

Ved mig er der et par grunde, den første ligger helt tilbage i min barndom hvor jeg skulle have en vacination som blev givet forkert så nålen ramte en knogle Det gjorde fandme ondt

Den anden er mere makabert, jeg har en meget "sød og venlig" ex som var voldelig mod mig og en af de ting han i gennem tiden gjorde ved mig var at stikke mig med nåle

Der ud over har jeg kun en blodåre i armen de kan tage blod af og den ligger så yderligt at de faktisk ikke skal mange millimeter ind før at de har stukket i gennem den og rammer de lidt uden for... jamen så "roder" de lidt rundt med nålen for at ramme inde i åren igen 

Clotte

Anmeld

29. oktober 2011

Becks

Jeg blev bange for nåle efter jeg fik MFR (12 års) vaccinen!

Sygpl. oppe hos min læge stak forkert 5 (FEM!!) gange, jeg skreg så meget til sidst, så min mor bad hende smutte, hvis ikke det lykkedes sidste gang.. Og det gjorde det så - Heldigvis! - At jeg så som 15 årige fik både røde hunde OG fåresyge - snakker vi ikke om!

Men efter den oplevelse går jeg i panik, jeg får koldsved, ryster, bliver svimmel og de fleste gange kaster jeg op!

Anmeld

29. oktober 2011

TbCp

Da jeg var yngre var jeg rædselsslagen for nåle og som barn er jeg besvimet flere gange under blodtapning... det var som om at så snart de stak nålen ind så fik jeg et kæmpe sug i maven og så forsvandt al blod fra hovedet og bum! Så lå jeg der!
Så i lang tid skulle jeg ligge ned når jeg fik taget blodprøve.
Min mor har måtte bære mig ud flere gange fordi jeg var helt væk

Nu har jeg så lidt af forhøjet blodtryk i et par år og har derfor gået til regelmæssige tjek som har inkluderet blodprøver og nu gør det mig absolut intet, hverken blodprøvetagning, drop eller lign. det rør mig ikke!

Så man kan altså åbenbart vænne sig til det

Anmeld

29. oktober 2011

SpunkenJo

Findusinde skriver:

Dette spørgsmål er ikke for at nedgøre!! Det er MEGET vigtig for mig at understrege...

Jeg stiller det af nysgerrighed og pga af mit fag...

Jer der er bange for nåle... Kan i forklare hvad det er i er bange for?

Jeg læser til SSA på sidste pratik, og det kunne være rigtig interessant for mig at høre hvad det er der gør i er bange, og hvis i skal have taget en blodprøve eller have en indsprøjtning.. Hvad gør dem der skal stikke jer, for at få lov?

Knus fra Annemette

Jeg bliver virkelig dårlig ved tanken om at der er noget indeni min åre.....

Jeg forestiller mig (I stor animeret form inde i mit hovede) et rør, som er min blodåre, og så indeni en nål som kommer ind, og min frygt er så at den går igennem på den anden side, eller bare laver endnu et hul i åren.....

Gav det mening? Eller var det lidt for abstrakt?

Indsprøjtninger kan jeg meget bedre med. Men er da stadig slet ikke glad for der er tale om en nål!!

Venflon er i min verden DET VÆRSTE man kan udsætte mig for. Og ved min seneste fødsel var det "næsten" det værste ved det hele!!!!
- Det er samme forestilling, bare med et plasticrør der ligger og bimler rundt indeni min blodåre...

Ok, jeg lyder ikke rask når man læser min beskrivelse ovenfor
- Håber du kan bruge det til noget

pøj pøj med opgaven

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.