Findusinde skriver:
Dette spørgsmål er ikke for at nedgøre!! Det er MEGET vigtig for mig at understrege...
Jeg stiller det af nysgerrighed og pga af mit fag...
Jer der er bange for nåle... Kan i forklare hvad det er i er bange for?
Jeg læser til SSA på sidste pratik, og det kunne være rigtig interessant for mig at høre hvad det er der gør i er bange, og hvis i skal have taget en blodprøve eller have en indsprøjtning.. Hvad gør dem der skal stikke jer, for at få lov?
Knus fra Annemette
Jeg har tidligere været ekstremt bange for nåle... Skulle have en stivkrampe fordi jeg var blevet bidt af en hugorm i Sverige, da jeg var fjorten, der skulle 4 sygeplejesker til at holde mig nede i 5 minutter med intens kamp for at komme væk fra den nål, før jeg udmattet gav op og bare fik den......
Det jeg var og stadig er bange for, er at det gør ondt, at der er noget der trænger igennem min hud uden at det er under min kontrol....
Skal så lige hilses at siges at jeg op til flere gange er piercet og tattoveret... uden at have været bange overhovedet for nålen dér.... Så tror det er når jeg frivilligt ligger mig til, så er jeg ikke bange for dem, men når det ikke er noget jeg selv bestemmer, så er jeg bange for at det gør ondt...
Stadig når der bliver stukket for at få taget en blodprøve, kigger jeg bare væk... det er blevet bedre med årene efter jeg er begyndt at forklare mig selv at det jo overhovedet ikke gør ondt....
Håber det er svar nok 
Anmeld