panodil, amning og timemanagement

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2011

Frøken J.

K&S skriver:

Det et så svært at sige, hvad der har hjulpet, for det vil højst sandsynligt skifte fra dag til dag. Vi brugte Mylicondråber det første halve års tid og vi synes, de gjorde en forskel  vi brugte også Lactulose helt indtil, Anton var 9 måneder, i starten regelmæssigt i løbet af dagen, senere ved behov.

Jeg mindes, at Anton sov meget lidt den ene dag og rigtig meget den anden dag - som om han lige skulle tanke op, når han havde haft en dårlig sovedag

Det gør underværker at få noget tid for sig selv - om man har brug for søvn eller et dejligt langt bad, så giver det fysisk og psykisk overskud og så ser hverdagen altså lidt lysere ud - også selvom Rose måske er meget vågen, ked af det eller pylret.

Jeg kom gerne forbi og gik en tur med lillepigen, men du bor laaaangt væk

Skal man egentlig give dem før ALLE måltider, eller hvordan? Dråberne altså.. Det virker lidt bøvlet, men omvendt er det bedre end at have en pige, der er ulykkelig i timevis grundet mavesmerter. Puha, det gør helt ondt i morhjertet når hun skriger sådan!

Du har så ret. Og når man lige selv får tanket lidt op, kan man bedre være mor og give af sig selv, og det er jo også vigtigt!

Tak for omtanken

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2011

ano14316

Frøken J. skriver:

Tak Håber det snart vender igen!

Jeg endte også med at tage to panodiler. Vurderede det var vigtigere, at jeg rent fysisk kunne være mor, for det var så slemt, at jeg overhovedet ikke kunne bevæge mig uden at være ved at dejse om. Virkelig ubehageligt

det var godt!!!

Ja det duer ikke man er helt ødelagt..

Anmeld

25. oktober 2011

lycly

Frøken J. skriver:

Jeg er bare så ambivalent, hvad angår bare det med at lægge hende fra mig.. For hun er jo så lille og ny, og det er vigtigt for mig, at hun er tryg.. Det kan være det bare er en periode!

Jeg havde det på præcis samme måde! Men du svigter hende ikke ved at ligge hende fra dig, hun skal jo lære at ligge selv. Børn er vanedyr, skal du tænke på. Og ting bliver  lynhurtigt en vane for dem . Men det er nok bare en periode, og de græder jo ikke fordi de er kede af det, det er jo bare deres eneste måde at udtrykke sig på

Anmeld

25. oktober 2011

Frøken J.

Lise skriver:

Hej Janne,

Har ikke læst indlægget, så måske gentager jeg nogen..

Hvad med at anskaffe dig en strækvikle, og så læg hende deri. På den måde kan hun putte på jordens tryggeste sted, og du har begge arme fri til at smøre dig en rugbrødsmad. Det har virket godt for mig, når jeg har haft besværlige unger.

Ellers har jeg vist ikke flere råd, da jeg (desværre?) ikke har så meget erfaring med vågne/kede babyer.

Jeg tænker også mere og mere, at jeg skal have fat i sådan en, eftersom hun har så stort et tryghedsbehov! Skal bare lige have fundet den rigtige og finde pengene til det først...

Anmeld

25. oktober 2011

K&S

Frøken J. skriver:

Skal man egentlig give dem før ALLE måltider, eller hvordan? Dråberne altså.. Det virker lidt bøvlet, men omvendt er det bedre end at have en pige, der er ulykkelig i timevis grundet mavesmerter. Puha, det gør helt ondt i morhjertet når hun skriger sådan!

Du har så ret. Og når man lige selv får tanket lidt op, kan man bedre være mor og give af sig selv, og det er jo også vigtigt!

Tak for omtanken

Vi gav dem før hvert måltid  og ja, man kan nå at få en meget hysterisk og meget sulten lille baby, men det hjælper (det gjorde det i hvert fald her)

Lige præcis og det er SÅ vigtigt

Anmeld

25. oktober 2011

Isabella_mor

Frøken J. skriver:

Tog dem omkring kl. 17! Det gjorde godt. Det gjorde så ondt, at jeg overhovedet ikke kunne bevæge mig

ejja puha... så er det bare at tage nogle piller... hver 6 time hvis smerten fortsætter

Anmeld

25. oktober 2011

K&S

Frøken J. skriver:

Jeg tænker også mere og mere, at jeg skal have fat i sådan en, eftersom hun har så stort et tryghedsbehov! Skal bare lige have fundet den rigtige og finde pengene til det først...

Kender du ikke nogen, du kan låne en af? Så kan du prøve den/dem af og se om de virker - vi købte en bæresele, men Anton kunne slet ikke bruge den, for han gylpede helt vildt, lige så snart vi satte ham deri

Spørg da om nogen herinde vil låne deres bæresele/slynge/vikle ud på prøve

Anmeld

25. oktober 2011

NinaNymannMadsen

Frøken J. skriver:

Tak for svaret søde!

Jeg må sørge for at få den mad.. Jeg har godt tænkt på ligesom dig at få en slynge eller vikle eller noget at have hende i, så jeg har armene fri og også kan ordne andre ting. Især når nu hun godt kan lide at være tæt på mig..

Hun har snorksovet siden Lars kom hjem, men hun har også fået Mylicondråber, så tænker hun har mere ro i maven og derfor sover bedre nu.. Eller også er det bare tilfældigt, hvem ved!

Ja søde.
Min sp anbefalede en bæresele så jeg netop kunne ha armene fri. Det er vigtigt at spise og drikke jo.

Det er da kun godt hun så sover nu, og håber da det er de dråber der hjælper på hendes mave så der er mere ro i den.

Så nu har du tid til lige at ordne lidt hurtig mad og drikke til imorgen og få slapper af.

Kram

Anmeld

25. oktober 2011

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Frøken J. skriver:

Tusind tak for så fint og uddybet et svar. Jeg tror bare det der undrer mig er, at hun ellers de sidste mange dage har spist relativt længe af gangen. 15-30 minutter. Og så skiftede det pludseligt! Men hun har også haft meget mavekneb, så nu er hun begyndt på Mylicondråber her til aften, og hun har sovet rigtig godt lige siden, så ved ikke om det allerede har haft en effekt.

Det er sjovt det du siger med at være nervøs for at give dem dårlige vaner, for det er netop det jeg tænker. Især med at hun har sovet i samme seng hos os om natten. Men det er jo også vigtigt, at barnet er trygt og roligt og ikke ligger for sig selv og er bange og utryg, så jeg tror jeg bare må følge mit hjerte og lade hende sove hos mig, selvom det godt kan være rimelig anstrengende..

Det var så lidt - husker bestemt godt, hvor mange spørgsmål der er i starten.

Min datter skiftede fra at være hyggeammer til at være turboammer på 1 nat, da hun var omkring 3-4 mdr. gammel. Det gik så stærkt, så jeg var også meget bekymret for, om hun nu fik nok. Hun tog stadig på og spiste ikke oftere, så det måtte jeg jo konkludere, at hun gjorde

Jeg tror ikke på, at man kan give en baby - og slet ikke en 2 uger gammel baby - dårlige vaner. De skal have mødt deres behov, når de giver udtryk for dem, og hvis behovet er at være hos mor, så de kan lugte hende og mærke hjerteslaget, så er det det de skal - i min verden. Dermed ikke sagt, at man ikke må "øve" med dem at ligge selv og sove - men hvis de bare ikke kan, så må det være fordi de ikke er klar. Min datter har stadig i en alder af 4+ jævnligt svært ved at falde i søvn alene, mens min søn på 18 mdr. klarer det uden problemer. Og jeg tror fuldt og fast på, at det er fordi jeg har lyttet til hans behov og givet ham den tid han havde brug for istedet for som ved min datter at forsøge at pace det frem. Dét er min hidtil største fejltagelse som mor.

Jeg kan se, at mange har anbefalet en slynge eller vikle, og selvom jeg aldrig selv har brugt dem, tror jeg de er guld værd, så man også får lidt frie hænder engang imellem - at sidde og glo serier i sofaen en hel dag er rimelig demotiverende.

Anmeld

25. oktober 2011

Molly8

Frøken J. skriver:

Tak for omtanken

Vi gav mylicondråber TIL måltidet - og det virkede fint for vores søn. Vi havde også stor glæde af at lære at svøbe ham (dynen som et stramt kræmmerhus rundt om kroppen med armene tæt ind til kroppen) Det var det, der gjorde, at jeg kunne lægge ham fra mig uden gråd. Vi var i øvrigt også rigtig glade for strækviklen - også senere.

Kh Molly

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.