panodil, amning og timemanagement

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2011

K&S

Frøken J. skriver:

Tusind tak for svar. God ide med madderne! Det er måske også bare ekstra uheldigt i dag, fordi vi ikke har fået handlet ind og derfor ikke har noget hurtig mad. Ikke en gang brød!

Min kæreste tager meget tidligt afsted og kommer først sent hjem grundet transporttid til praktikstedet, så der er ikke så meget hjælp at hente lige der. Dog ved jeg vores familier gerne vil hjælpe, men man har jo nok også en ide om at ville bevise man kan selv. Rimelig tåbeligt i grunden..

Bed familien om hjælp...!  Anton havde kolik og ville slet ikke sove i løbet af dagen (så den med at når baby sover, så sover mor ) så min mor kom en del dage og bare var et par timer - nussede med Anton, gik en tur eller andet, så jeg kunne sove og det var GULD VÆRD...!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2011

Balinus

Panodil – indeholder store mængder giftstoffer – som dit barn
vil få via mælken. Jeg ville ikke gøre det…

Lad hende sove i dine arme, hun har brug for mere tryghed
end ”bøgerne forskriver” – det har min datter også (lige nu ligger hun på mit skød og sover) – det er ganske naturligt at hun har brug for at hører, lugte og mærke dig (Måske så meget at hun også finder ro i en bæresele). Afstand fra sin mor er helt unaturligt og ubehageligt for småbørn – giv hende det hun vil have, så du få et roligt barn og hun kommer i balance med sig selv – og oplever ikke svigt fra din side.

Nyd det – lad nullermænd, oprydning og tøjvask ligge – læs en
god bog og nyd din datter – så forsvinder din hovedpine nok også helt af sig selv – og hav altid en vand flaske inden for rækkevidde….

Anmeld

25. oktober 2011

Jonna1979

nu kender jeg ikke så meget til kolik børn men har hørt zoneterepi kan hjælpe.

et godt råd når du putter hende prøv at ligge dynen om hende som sådan et kræmmerhus så hun er helt pakket ind måske du er heldig detkan give hende lidt tryghed

ellers kæmpe krammer til dig

Anmeld

25. oktober 2011

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Frøken J. skriver:

Hvad er jeres erfaringer med panodil og amning? Synes jeg finder blandede meldinger på nettet. Normalt ville jeg lade være, men min hovedpine er så slem jeg ikke kan bevæge mig uden det dunker løs.

Hvilket leder mig videre til der næste. I barslende mødre, hvordan administrerer i jeres tid? Min hovedpine skyldes jeg ikke rigtig har hverken spist eller drukket siden igår aftes og så til nu her for lidt siden.

Rose er så besværlig for tiden! Og Lars har ikke mere barsel. Hun sover stort set ikke. Kun ultrakorte lure på max 10 minutter, hvor hun sover ekstremt urolig. Hun kan kun sove roligt i mine arme. Og når hun er vågen er hun total hysterisk, hvis ikke hun bliver vugget med. Hun er begyndt kun at ville ammes 5-10 minutter af gangen. Det gik ellers så godt!

Nu bekymrer det mig selvfølgelig alt det her. Min baby har jo brug for søvn og mad. Og fordi hun er så umedgørlig at jeg ikke selv kan nå at spise og drikke, har jeg pludselig langt mindre mælk. Havde det ellers i overflod for et par dage siden..

Del endelig jeres erfaringer..

Mht. amningen - min datter kunne være op til 1½ time om at spise - en rigtig hyggefis. Min søn var derimod turboammer, og spiste på ca. 7 minutter. Det varierer meget fra baby til baby og fra måltid til måltid.
Nu er hun ca. 2 uger, og din mælk begynder at tilpasse sig hendes behov, så du ikke har overflod hele tiden. det er meget normalt, og betyder ikke (nødvendigvis) at din mælk er ved at forsvinde.
Men selvfølgelig er det rigtig vigtigt at få væske, mad og søvn nok. Så en anden gav råd om håndmadder og vand på flaske - super ide!

Mine børn har også skiftet meget mht. søvn. Nogen dage sov de hele tiden og andre dage var de vågne hele tiden. Eneste ting, jeg har kunnet regne med var, at de, når de nåede de 3 uger, så skete der et skift, og de blev mere vågne og fik sværere ved at sove.

Med mit første barn var jeg meget obs på, at hun for guds skyld ikke måtte vendes til at sove i mine arme - alle sagde, at det så var så svært at vende hende fra det. Hun sov så stort set kun 3 kvarter hver dag og nægtede at ligge i vognen, før vi købte en slee-bee, så vendte det. MEN jeg tror problemet har ligget i, at hun har manglet noget tryghed, da jeg har holdt på, at hun skulle sove selv. Og så er hun blevet overtræt, og der er stort set ikke noget sværere, end at få en overtræt baby til at sove.

Så da min søn kom, kastede jeg alle gode råd over bord, og lod ham sove hos mig alt det han ville. Ville han vugges i søvn, så blev han det osv. Var det svøb, så blev han svøbt - selvfølgelig måtte jeg prøve mig frem, men på et tidspunkt kunne jeg rimelig hurtigt læse, hvad han havde brug for. Han har altid været langt mere rolig omkring søvnen.

Det er rigtig svært i starten at vide, om man nu gør det godt nok. Det er jeg sikker på, at du gør. Dag for dag lærer du hende bedre at kende - og hvis du er utryg, vil jeg råde dig til at ringe til SP og få hende kontrolvejet.

Anmeld

25. oktober 2011

MariaJ

Min datter har heller aldrig ammet mere end 5-10 minutter ad gangen. Jeg tror ikke nødvendigvis du skal bekymre dig over længden. Det kan være hun vil have mad lidt tiere i stedet for.

God bedring med hovedpinen. jeg ved desværre ikke om det er ok med panodil, men ville nok selv have taget chancen og taget en.

Anmeld

25. oktober 2011

Aagaard

Frøken J. skriver:

Hvad er jeres erfaringer med panodil og amning? Synes jeg finder blandede meldinger på nettet. Normalt ville jeg lade være, men min hovedpine er så slem jeg ikke kan bevæge mig uden det dunker løs.

Hvilket leder mig videre til der næste. I barslende mødre, hvordan administrerer i jeres tid? Min hovedpine skyldes jeg ikke rigtig har hverken spist eller drukket siden igår aftes og så til nu her for lidt siden.

Rose er så besværlig for tiden! Og Lars har ikke mere barsel. Hun sover stort set ikke. Kun ultrakorte lure på max 10 minutter, hvor hun sover ekstremt urolig. Hun kan kun sove roligt i mine arme. Og når hun er vågen er hun total hysterisk, hvis ikke hun bliver vugget med. Hun er begyndt kun at ville ammes 5-10 minutter af gangen. Det gik ellers så godt!

Nu bekymrer det mig selvfølgelig alt det her. Min baby har jo brug for søvn og mad. Og fordi hun er så umedgørlig at jeg ikke selv kan nå at spise og drikke, har jeg pludselig langt mindre mælk. Havde det ellers i overflod for et par dage siden..

Del endelig jeres erfaringer..

Hej søde! Har du prøvet barnevognen udenfor? - Milja sover klart mest roligt i barnebognen udenfor. Jeg har lige lagt hende efter en nat og så indtil nu hvor hun ikke rigtig har villet sove roligt. Nu sover hun som en sten!
Jeg har lige været ude og trykke hende på næsen og kilde hende på kinderne fordi jeg skulle være sikker på at hun faktisk var levende!

Hvis ikke det er prøvet er det da værd et forsøg!

Anmeld

25. oktober 2011

NinaNymannMadsen

årh hvor er det bare øv. du skal da lige har et kram

og ja man må gerne tage panodil, men ellers så hvis du er itvivl med nogen former for medicin så ring til din læge og hør ad, det anbefaler den sedel der sidder på panodil glas vidst nok også.

det slet ikk godt når man ikk har fået drukket eller spist, men kender det alt for godt er også god til at glemme det. var det ikk for min kæreste ville jeg nok også slet ikk ha spist noget rigtigt.

som en anden forslår så ha nogen håndmader til at stå og vand eller saft på flaske så du bare lige kan tage det ud at køleskabet.
det self ikk nemt hvis man ikk lige har fået handlet og ikk har hjemme til det. men så ha det frem over når i lige har fået handlet.

håber du får bug med den hovedpine. og håber da Rose vil sove noget mere snart.

Anmeld

25. oktober 2011

Laulund87

Få Lars til at smøre rugbrødsmadder til dig om aftenen, en slags "madpakke" til dig

Jeg kan komme og besøge dig i næste uge. Så kan jeg gå en tur med Rose eller sådan noget så du kan sove/spise/gå i bad..

Anmeld

25. oktober 2011

modesty

Du SKAL tage imod hjælp fra familien hvis de tilbyder! Det er guld værd! Min far har lavet både varme retter og frikadeller som vi har frosset ned i portions-størrelser. Det er en kæmpe hjælp. Og ja, det kan godt være at din kæreste har travlt, men han har ikke for travlt til at smøre et par leverpostejshapsere inden han tager afsted om morgenen.

Min dreng er 10 dage og skifter mellem gode nætter hvor han sover en del og dårlige hvor han stort set ikke sover (dog uden at græde, men han holder mig alligevel vågen).

Vi havde et par grædenætter omkring dag 5-7. Min kæreste satte bassen i vores Manduca bæresele og han blev stille med det samme. Det kunne evt. være en idé at prøve med en (ergonomisk korrekt) sele eller slynge. Men man skal nok prøve sig lidt frem, vores vil slet ikke slynge, men elsker som sagt selen.

Anmeld

25. oktober 2011

132319

Jeg tog panodiler ganske ofte, op til 4 gange om dagen de første 14 dage efter jeg havde født pga. de ondeste efterveer. Det må man gerne, præcis som når man ikke ammer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.