panodil, amning og timemanagement

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2011

Nina Amelia

Der er kommet rigtig mange gode råd så jeg har bare en lille tilføjelse til bæresele vs. slynge/ergonomisk bæresele ("slyngebæresele" eller fx . Manduca selen).

Smid endelig ikke Rose i en af de alm. bæreseler, de giver simpelthen en enorm belastning på hendes ryg, hofter og ben. De svarer lidt til at sidde på et cykelsæde uden at kunne nå med benene. -Hele vægtbalastningen ligger udelukkende på det lille stykke mellem barnets ben.

En vikle/slynge/ergonomisk bæresele støtter op under numsen, op langs ryggen og lægger belastningen langs hele benet/underkroppen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2011

Stjernestoev

Frøken J. skriver:

Jeg tænker også mere og mere, at jeg skal have fat i sådan en, eftersom hun har så stort et tryghedsbehov! Skal bare lige have fundet den rigtige og finde pengene til det først...

Jeg giver sgu gerne et lille bidrag til dig på 100 kroner, hvis pengene ikke er så store. Så er det da en lille hjælp i beløbet. Så hvis det blive aktuelt, så sig til. Jeg har en lille regel med mig selv om jeg skal hjælpe nogen en gang om måneden, som ikke selv har så meget at gøre med.

Anmeld

26. oktober 2011

Aagaard

Frøken J. skriver:

Har ikke prøvet det endnu, fordi de sagde på Skejby at SP først skulle godkende at hun måtte sove ude, og det har jeg ikke lige fået spurgt om. Hun kommer igen torsdag

Hvor meget tøj har Milja på, når hun sover ude?

Body (selfølgelig), bluse og kardigan, busker, strømper, futter en hat og så har vi en combipose (det samme som en voksi pose) at sove i samt et halstørklæde til at lukke til omkring skuldrene med.

Anmeld

26. oktober 2011

Frøken J.

K&S skriver:

Kender du ikke nogen, du kan låne en af? Så kan du prøve den/dem af og se om de virker - vi købte en bæresele, men Anton kunne slet ikke bruge den, for han gylpede helt vildt, lige så snart vi satte ham deri

Spørg da om nogen herinde vil låne deres bæresele/slynge/vikle ud på prøve

Har lige lavet en aftale med en bruger om at låne sådan en mai tai bærehalløjsa. Er spændt på hvordan hun tager imod den! Kunne være rart med frie arme

Anmeld

26. oktober 2011

Frøken J.

cmks2007 skriver:

Det var så lidt - husker bestemt godt, hvor mange spørgsmål der er i starten.

Min datter skiftede fra at være hyggeammer til at være turboammer på 1 nat, da hun var omkring 3-4 mdr. gammel. Det gik så stærkt, så jeg var også meget bekymret for, om hun nu fik nok. Hun tog stadig på og spiste ikke oftere, så det måtte jeg jo konkludere, at hun gjorde

Jeg tror ikke på, at man kan give en baby - og slet ikke en 2 uger gammel baby - dårlige vaner. De skal have mødt deres behov, når de giver udtryk for dem, og hvis behovet er at være hos mor, så de kan lugte hende og mærke hjerteslaget, så er det det de skal - i min verden. Dermed ikke sagt, at man ikke må "øve" med dem at ligge selv og sove - men hvis de bare ikke kan, så må det være fordi de ikke er klar. Min datter har stadig i en alder af 4+ jævnligt svært ved at falde i søvn alene, mens min søn på 18 mdr. klarer det uden problemer. Og jeg tror fuldt og fast på, at det er fordi jeg har lyttet til hans behov og givet ham den tid han havde brug for istedet for som ved min datter at forsøge at pace det frem. Dét er min hidtil største fejltagelse som mor.

Jeg kan se, at mange har anbefalet en slynge eller vikle, og selvom jeg aldrig selv har brugt dem, tror jeg de er guld værd, så man også får lidt frie hænder engang imellem - at sidde og glo serier i sofaen en hel dag er rimelig demotiverende.

Har også haft rigtig meget i udviklingspsykologi omkring barnets første tid. Når de er så små, så forstår de jo ikke, hvis ikke deres behov opfyldes her og nu. De er jo ikke gamle nok til at forstå, at mor ikke vil ligge i arm, fordi hun lige skal have noget mad. De tager det jo bare som et kæmpe behovssvigt, hvis man efterlader dem på dén måde. Og det er jo helt vildt imponerende hvor meget ganske lidt kan betyde senere hen i barnets udvikling, hvis man "fejler lidt". På dén måde er jeg glad for mit studie, jeg føler i hvert fald det er brugbart i forhold til mit barn.

Vi har heldigvis haft en god nat. Hun sov fra 22-03 og fik mad, og så igen til kl. 6-7 stykker og fik mad. Og så igen. Hun fik sovet i liften efter kl. 3, men før det blev det putte med mor og far. Og sådan har hun det jo åbenbart bare bedst

Har en aftale om at låne en bæredims af en bruger herinde, så er spændt på hvordan hun tager det

Anmeld

26. oktober 2011

K&S

Frøken J. skriver:

Har lige lavet en aftale med en bruger om at låne sådan en mai tai bærehalløjsa. Er spændt på hvordan hun tager imod den! Kunne være rart med frie arme

Fantastisk  for de er rimelig dyre...!

Er det gået bedre i dag med den lille pige?

Anmeld

26. oktober 2011

Frøken J.

Molly8 skriver:

Vi gav mylicondråber TIL måltidet - og det virkede fint for vores søn. Vi havde også stor glæde af at lære at svøbe ham (dynen som et stramt kræmmerhus rundt om kroppen med armene tæt ind til kroppen) Det var det, der gjorde, at jeg kunne lægge ham fra mig uden gråd. Vi var i øvrigt også rigtig glade for strækviklen - også senere.

Kh Molly

Ja, for det er godt nok bøvlet at give dem et kvarter før, og hun så skal vente.. Bum bum.. Tror lige jeg prøver at snakke med SP om det i morgen

Anmeld

26. oktober 2011

K&S

Stjernestoev skriver:

Jeg giver sgu gerne et lille bidrag til dig på 100 kroner, hvis pengene ikke er så store. Så er det da en lille hjælp i beløbet. Så hvis det blive aktuelt, så sig til. Jeg har en lille regel med mig selv om jeg skal hjælpe nogen en gang om måneden, som ikke selv har så meget at gøre med.

super flot af dig....!

Anmeld

26. oktober 2011

Frøken J.

Nina Amelia skriver:

Der er kommet rigtig mange gode råd så jeg har bare en lille tilføjelse til bæresele vs. slynge/ergonomisk bæresele ("slyngebæresele" eller fx . Manduca selen).

Smid endelig ikke Rose i en af de alm. bæreseler, de giver simpelthen en enorm belastning på hendes ryg, hofter og ben. De svarer lidt til at sidde på et cykelsæde uden at kunne nå med benene. -Hele vægtbalastningen ligger udelukkende på det lille stykke mellem barnets ben.

En vikle/slynge/ergonomisk bæresele støtter op under numsen, op langs ryggen og lægger belastningen langs hele benet/underkroppen.

Tak for tippet, og er helt enig i, at man skal være obs på det. Det ser i det hele taget ikke særlig behageligt ud med de bæreseler, jeg gad heller ikke selv hænge i sådan en

Anmeld

26. oktober 2011

Frøken J.

Stjernestoev skriver:

Hvor er du sød! Men brug dem hellere på andre værdige trængende. Vores økonomi er ok lige nu, der skal bare lige penge på kontoen nu her d. 1 Og har fået lov at låne en bæredims af en bruger herinde. Men ellers mega flot af dig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.