cmks2007 skriver:
Det var så lidt - husker bestemt godt, hvor mange spørgsmål der er i starten.
Min datter skiftede fra at være hyggeammer til at være turboammer på 1 nat, da hun var omkring 3-4 mdr. gammel. Det gik så stærkt, så jeg var også meget bekymret for, om hun nu fik nok. Hun tog stadig på og spiste ikke oftere, så det måtte jeg jo konkludere, at hun gjorde
Jeg tror ikke på, at man kan give en baby - og slet ikke en 2 uger gammel baby - dårlige vaner. De skal have mødt deres behov, når de giver udtryk for dem, og hvis behovet er at være hos mor, så de kan lugte hende og mærke hjerteslaget, så er det det de skal - i min verden. Dermed ikke sagt, at man ikke må "øve" med dem at ligge selv og sove - men hvis de bare ikke kan, så må det være fordi de ikke er klar. Min datter har stadig i en alder af 4+ jævnligt svært ved at falde i søvn alene, mens min søn på 18 mdr. klarer det uden problemer. Og jeg tror fuldt og fast på, at det er fordi jeg har lyttet til hans behov og givet ham den tid han havde brug for istedet for som ved min datter at forsøge at pace det frem. Dét er min hidtil største fejltagelse som mor.
Jeg kan se, at mange har anbefalet en slynge eller vikle, og selvom jeg aldrig selv har brugt dem, tror jeg de er guld værd, så man også får lidt frie hænder engang imellem - at sidde og glo serier i sofaen en hel dag er rimelig demotiverende.
Har også haft rigtig meget i udviklingspsykologi omkring barnets første tid. Når de er så små, så forstår de jo ikke, hvis ikke deres behov opfyldes her og nu. De er jo ikke gamle nok til at forstå, at mor ikke vil ligge i arm, fordi hun lige skal have noget mad. De tager det jo bare som et kæmpe behovssvigt, hvis man efterlader dem på dén måde. Og det er jo helt vildt imponerende hvor meget ganske lidt kan betyde senere hen i barnets udvikling, hvis man "fejler lidt". På dén måde er jeg glad for mit studie, jeg føler i hvert fald det er brugbart i forhold til mit barn.
Vi har heldigvis haft en god nat. Hun sov fra 22-03 og fik mad, og så igen til kl. 6-7 stykker og fik mad. Og så igen. Hun fik sovet i liften efter kl. 3, men før det blev det putte med mor og far. Og sådan har hun det jo åbenbart bare bedst

Har en aftale om at låne en bæredims af en bruger herinde, så er spændt på hvordan hun tager det