panodil, amning og timemanagement

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.560 visninger
65 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. oktober 2011

Frøken J.

Hvad er jeres erfaringer med panodil og amning? Synes jeg finder blandede meldinger på nettet. Normalt ville jeg lade være, men min hovedpine er så slem jeg ikke kan bevæge mig uden det dunker løs.

Hvilket leder mig videre til der næste. I barslende mødre, hvordan administrerer i jeres tid? Min hovedpine skyldes jeg ikke rigtig har hverken spist eller drukket siden igår aftes og så til nu her for lidt siden.

Rose er så besværlig for tiden! Og Lars har ikke mere barsel. Hun sover stort set ikke. Kun ultrakorte lure på max 10 minutter, hvor hun sover ekstremt urolig. Hun kan kun sove roligt i mine arme. Og når hun er vågen er hun total hysterisk, hvis ikke hun bliver vugget med. Hun er begyndt kun at ville ammes 5-10 minutter af gangen. Det gik ellers så godt!

Nu bekymrer det mig selvfølgelig alt det her. Min baby har jo brug for søvn og mad. Og fordi hun er så umedgørlig at jeg ikke selv kan nå at spise og drikke, har jeg pludselig langt mindre mælk. Havde det ellers i overflod for et par dage siden..

Del endelig jeres erfaringer..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2011

Mi

Jeg kan desværre ikke bidrage med nogle guldkorn, og ved ikke om man må tage panodil. Tror dog ikke det er et problem.

Men du skal da have et kram for i er da kommet ind i en rigtig ond cirkel der.

Anmeld

25. oktober 2011

Frøken J.

Mi skriver:

Jeg kan desværre ikke bidrage med nogle guldkorn, og ved ikke om man må tage panodil. Tror dog ikke det er et problem.

Men du skal da have et kram for i er da kommet ind i en rigtig ond cirkel der.

Tusind tak for krammet. Ligger ved siden af hende i sengen lige nu hvor hun småsover men hele tiden vågner. Håber hun snart falder helt hen så jeg selv kan sove lidt. Hun har været vågen siden kl 8 :-S

Anmeld

25. oktober 2011

Ellie79

Kære dig..

Jeg kan sige hvad jeg gjorde med et kolik barn. Min kæreste tog i skole kl 7 om morgen så var meget alene med hende, men vi gjorde det at der altid stod en håndmader i køleskabet jeg lige kunne have i hånden mens jeg gik rundt med hende. Jeg satte vand på flasker så jeg var sikker på at få drukket nok.

Med hendsyn til længden af amning ved jeg godt der er nogen der siger at en amning skal vare over 10 min. mit andet barn har aldrig og gør det heller ikke i en alder af 3 mdr. brugt mere end max 10 på at spise og han stortrives. Jeg ved godt som nybagt mor der er masser af tanker der flyver rundt i hovedet men tro på at du gør det godt og sørg for at få tanket op, og igen tro på at amningen skal fungere. Men for pokker det er hårdt når der aldrig er lidt ro. Måske kunne din kæreste gå med hende en time i barnevognen om morgen eller om eftermiddagen, den time vil gøre godt for dig

Jeg har brugt denne hjemmeside rigtig meget i forhold til min datter ifavndanmark.dk måske kan den hjælpe eller give dig lidt råd i forhold til din datter.

Anja

Anmeld

25. oktober 2011

Ellie79

forresten lev jeg af irriteret mælkekirtler de første 9 uger og min læge sagde det var okay med panodil

Anmeld

25. oktober 2011

K&S

Frøken J. skriver:

Hvad er jeres erfaringer med panodil og amning? Synes jeg finder blandede meldinger på nettet. Normalt ville jeg lade være, men min hovedpine er så slem jeg ikke kan bevæge mig uden det dunker løs.

Hvilket leder mig videre til der næste. I barslende mødre, hvordan administrerer i jeres tid? Min hovedpine skyldes jeg ikke rigtig har hverken spist eller drukket siden igår aftes og så til nu her for lidt siden.

Rose er så besværlig for tiden! Og Lars har ikke mere barsel. Hun sover stort set ikke. Kun ultrakorte lure på max 10 minutter, hvor hun sover ekstremt urolig. Hun kan kun sove roligt i mine arme. Og når hun er vågen er hun total hysterisk, hvis ikke hun bliver vugget med. Hun er begyndt kun at ville ammes 5-10 minutter af gangen. Det gik ellers så godt!

Nu bekymrer det mig selvfølgelig alt det her. Min baby har jo brug for søvn og mad. Og fordi hun er så umedgørlig at jeg ikke selv kan nå at spise og drikke, har jeg pludselig langt mindre mælk. Havde det ellers i overflod for et par dage siden..

Del endelig jeres erfaringer..

Du må gerne tage Panodil, mens du ammer

http://xnet.dkma.dk/indlaegsseddel/PdfFileServlet?formulationid=4146&lang=da

til dig - håber lillepigen sover en lille lur, så du også kan sove - det er så hårdt, når man ikke selv får søvn

Anmeld

25. oktober 2011

Frøken J.

AnjaB skriver:

Kære dig..

Jeg kan sige hvad jeg gjorde med et kolik barn. Min kæreste tog i skole kl 7 om morgen så var meget alene med hende, men vi gjorde det at der altid stod en håndmader i køleskabet jeg lige kunne have i hånden mens jeg gik rundt med hende. Jeg satte vand på flasker så jeg var sikker på at få drukket nok.

Med hendsyn til længden af amning ved jeg godt der er nogen der siger at en amning skal vare over 10 min. mit andet barn har aldrig og gør det heller ikke i en alder af 3 mdr. brugt mere end max 10 på at spise og han stortrives. Jeg ved godt som nybagt mor der er masser af tanker der flyver rundt i hovedet men tro på at du gør det godt og sørg for at få tanket op, og igen tro på at amningen skal fungere. Men for pokker det er hårdt når der aldrig er lidt ro. Måske kunne din kæreste gå med hende en time i barnevognen om morgen eller om eftermiddagen, den time vil gøre godt for dig

Jeg har brugt denne hjemmeside rigtig meget i forhold til min datter ifavndanmark.dk måske kan den hjælpe eller give dig lidt råd i forhold til din datter.

Anja

Tusind tak for svar. God ide med madderne! Det er måske også bare ekstra uheldigt i dag, fordi vi ikke har fået handlet ind og derfor ikke har noget hurtig mad. Ikke en gang brød!

Min kæreste tager meget tidligt afsted og kommer først sent hjem grundet transporttid til praktikstedet, så der er ikke så meget hjælp at hente lige der. Dog ved jeg vores familier gerne vil hjælpe, men man har jo nok også en ide om at ville bevise man kan selv. Rimelig tåbeligt i grunden..

Anmeld

25. oktober 2011

Frøken J.

K&S skriver:

Du må gerne tage Panodil, mens du ammer

http://xnet.dkma.dk/indlaegsseddel/PdfFileServlet?formulationid=4146&lang=da

til dig - håber lillepigen sover en lille lur, så du også kan sove - det er så hårdt, når man ikke selv får søvn

Tak for det! Så tager jeg nogen senere. Tør ikke rejse mig ligne nu i frygt for hun vågner helt :-P

Anmeld

25. oktober 2011

Ellie79

Jeg ville også selv, og faktisk kunne jeg slet ikke bære tanken om at andre skulle være der for tænk hvis de synes hun var træls - men man er ikke nogen dårlig mor fordi man rækker hånden ud, det er hårdt at være nybagt mor og det er hårdt når de har sådan nogle dage. Men bare en time alene i din lejlighed giver så meget overskud og når Rose er tilbage er du klar igen. Og en god veninde eller bedsteforældre vil også synes det er dejligt at kunne være til hjælp.

Anmeld

25. oktober 2011

Isabella_mor

jeg fik jo kejsersnit og blev beordret at tage panodiler og iprener til smerten var til at håndtere... 

så jeg tror slet ikke du skal være bekymret over at du tager lidt panodil til at tage din hovedpine..  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.