panodil, amning og timemanagement

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2011

Frøken J.

NNM skriver:

årh hvor er det bare øv. du skal da lige har et kram

og ja man må gerne tage panodil, men ellers så hvis du er itvivl med nogen former for medicin så ring til din læge og hør ad, det anbefaler den sedel der sidder på panodil glas vidst nok også.

det slet ikk godt når man ikk har fået drukket eller spist, men kender det alt for godt er også god til at glemme det. var det ikk for min kæreste ville jeg nok også slet ikk ha spist noget rigtigt.

som en anden forslår så ha nogen håndmader til at stå og vand eller saft på flaske så du bare lige kan tage det ud at køleskabet.
det self ikk nemt hvis man ikk lige har fået handlet og ikk har hjemme til det. men så ha det frem over når i lige har fået handlet.

håber du får bug med den hovedpine. og håber da Rose vil sove noget mere snart.

Tak for svaret søde!

Jeg må sørge for at få den mad.. Jeg har godt tænkt på ligesom dig at få en slynge eller vikle eller noget at have hende i, så jeg har armene fri og også kan ordne andre ting. Især når nu hun godt kan lide at være tæt på mig..

Hun har snorksovet siden Lars kom hjem, men hun har også fået Mylicondråber, så tænker hun har mere ro i maven og derfor sover bedre nu.. Eller også er det bare tilfældigt, hvem ved!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2011

Frøken J.

Laulund87 skriver:

Få Lars til at smøre rugbrødsmadder til dig om aftenen, en slags "madpakke" til dig

Jeg kan komme og besøge dig i næste uge. Så kan jeg gå en tur med Rose eller sådan noget så du kan sove/spise/gå i bad..

Hvor er du sød du behøver nu ikke forlade lejligheden, men Rose ville nok være glad for lidt opmærksomhed fra tante Lotte

Anmeld

25. oktober 2011

K&S

Frøken J. skriver:

Jeg må tage imod det! Hun har været så træls hele dagen, og siden min kæreste kom hjem kl. 17.30 har hun bare været så dygtig og sovet. Of COURSE! Men jeg kan jo ikke sove nu, for jeg skal være sammen med min kæreste den tid jeg kan. Men hun er begyndt på Mylicondråber her i aften, og tænker det måske er det der allerede har virket. At maven ikke gør så ondt..

Det et så svært at sige, hvad der har hjulpet, for det vil højst sandsynligt skifte fra dag til dag. Vi brugte Mylicondråber det første halve års tid og vi synes, de gjorde en forskel  vi brugte også Lactulose helt indtil, Anton var 9 måneder, i starten regelmæssigt i løbet af dagen, senere ved behov.

Jeg mindes, at Anton sov meget lidt den ene dag og rigtig meget den anden dag - som om han lige skulle tanke op, når han havde haft en dårlig sovedag

Det gør underværker at få noget tid for sig selv - om man har brug for søvn eller et dejligt langt bad, så giver det fysisk og psykisk overskud og så ser hverdagen altså lidt lysere ud - også selvom Rose måske er meget vågen, ked af det eller pylret.

Jeg kom gerne forbi og gik en tur med lillepigen, men du bor laaaangt væk

Anmeld

25. oktober 2011

Laulund87

Frøken J. skriver:

Hvor er du sød du behøver nu ikke forlade lejligheden, men Rose ville nok være glad for lidt opmærksomhed fra tante Lotte

Hun skal nok få en masse opmærksomhed!

Vi finder bare lige en dag i den nærmeste fremtid

Anmeld

25. oktober 2011

Frøken J.

modesty skriver:

Du SKAL tage imod hjælp fra familien hvis de tilbyder! Det er guld værd! Min far har lavet både varme retter og frikadeller som vi har frosset ned i portions-størrelser. Det er en kæmpe hjælp. Og ja, det kan godt være at din kæreste har travlt, men han har ikke for travlt til at smøre et par leverpostejshapsere inden han tager afsted om morgenen.

Min dreng er 10 dage og skifter mellem gode nætter hvor han sover en del og dårlige hvor han stort set ikke sover (dog uden at græde, men han holder mig alligevel vågen).

Vi havde et par grædenætter omkring dag 5-7. Min kæreste satte bassen i vores Manduca bæresele og han blev stille med det samme. Det kunne evt. være en idé at prøve med en (ergonomisk korrekt) sele eller slynge. Men man skal nok prøve sig lidt frem, vores vil slet ikke slynge, men elsker som sagt selen.

Jeg må skyde min stolthed i sænk og få folk til at hjælpe i stedet.. Man bliver bare så stædig, når man gerne vil kunne selv og bevise, at man mestrer alt det der morhalløj på egen hånd. Men det er hårdere end man lige venter! Tror også jeg nåede at blive forvent, fordi hun havde adskillige dage hvor hun sov så godt, så det her er pludselig en stor omvæltning..

Jeg har tænkt meget over sele/slynge de sidste dage. Især fordi hun så gerne vil være tæt på mig. Det må umiddelbart være en god løsning!

Anmeld

25. oktober 2011

Frøken J.

132319 skriver:

Jeg tog panodiler ganske ofte, op til 4 gange om dagen de første 14 dage efter jeg havde født pga. de ondeste efterveer. Det må man gerne, præcis som når man ikke ammer.

De er hermed taget og har reddet mit liv nærmest. Det var decideret migræne, kunne knap bevæge mig uden at være ved at dejse om

Anmeld

25. oktober 2011

Frøken J.

LunaLykke skriver:

Kan ikke lige huske hvornår det kommer første gang, men det kan være et tigerspring, som det vist hedder. At hun fortæller brystet hvor meget/hvor lidt mælk det skal producere. Det gør nemlig at de kan være urolige ved spisetid . 
Ang. at hun sover bedst i dine arme er meget normalt. Du må bare være hård og så lægge hende ned når hun sover.  Du må endelig ikke "liste" hende ned i seng, du skal gøre det med en vis bestemthed, så hun ved at du mener det og at hun ikke kan charme sig tilbage i dine arme. Det fik jeg at vide af min sp

Jeg er bare så ambivalent, hvad angår bare det med at lægge hende fra mig.. For hun er jo så lille og ny, og det er vigtigt for mig, at hun er tryg.. Det kan være det bare er en periode!

Anmeld

25. oktober 2011

Frøken J.

ano14316 skriver:

Øøøøøvvv du får lige en

Håber snart det vender..!!

lillemanden var ligesådan nogen dage og det stoppede i forgårs..
han er fra d. 8. så der er jo ikke stor forskel på dem..

med hensyn til panodil, så fik jeg dem på barselsgangen.. 2 stk. hver 6. time, jeg ændret det så til 1 hver 3. time..

De sagde at det skete der ikke noget ved, men at det var vigtigt at man overholdte dosis for ellers ophobet det sig, og så ville det blive udskilt i mælken, men så længe man ikke tager mere end 2 stk hver 6. time, så sker der ingenting ved det..

Tak Håber det snart vender igen!

Jeg endte også med at tage to panodiler. Vurderede det var vigtigere, at jeg rent fysisk kunne være mor, for det var så slemt, at jeg overhovedet ikke kunne bevæge mig uden at være ved at dejse om. Virkelig ubehageligt

Anmeld

25. oktober 2011

Lise

Hej Janne,

Har ikke læst indlægget, så måske gentager jeg nogen..

Hvad med at anskaffe dig en strækvikle, og så læg hende deri. På den måde kan hun putte på jordens tryggeste sted, og du har begge arme fri til at smøre dig en rugbrødsmad. Det har virket godt for mig, når jeg har haft besværlige unger.

Ellers har jeg vist ikke flere råd, da jeg (desværre?) ikke har så meget erfaring med vågne/kede babyer.

Anmeld

25. oktober 2011

Jonna1979

Frøken J. skriver:

Ja, den med kræmmerhuset har jeg brugt flere gange, det kan hun godt lide. AT blive puttet godt på den måde - Tak

har lige prøvet at ligge min datter på maven op af ammepude for at det er lidt sjovere at ligge på maven og kan love hun tager en god lur der og det må de jo gerne så længe du er der

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.