? til det nye barselsorlovsforslag-og ville jeres mænd....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2011

Muffinmus

Jamen glæder mig jeg ikke er alene om at synes staten skal blande sig lagt uden om et område de ikke har nogen ide om hvordan fungerer for den individuelle familie.

Og at en afstemning viste mere end 40 % for og mere end 40 % imod??Jamen hvem har de spurgt, de folk der endnu ingen børn har? De folk hvor kvinden tjener mest?

De skrev at de unge synes de var en god ide, men jeg synes da ikke jeg hører til de "gamle" endnu, men jeg er da helt og aldeles imod.

I forvejen hedder det jo forældreorlov, den del af de 32 uger man KAn dele hvis man ønsker det. DEt synes jeg er mere end rigeligt at bestemme, resten må være op til os selv som familie.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2011

Georgia

Har ikke hørt om dette forslag - men det lyder forkert. Det kan de da ikke tvinge nogle mænd til, der var godt nok mange fædre i DK jeg ikke ville overlade et barn til.

Min kæreste kunne sagtens få 3 mdr. til at gå med barn og husholdning, han er i forvejen en lige så stor del som jeg er. Og især meden stor baby, som i skriver. HYGGELIGT.
Var der er gruppe, hvor 3 mændmødtes med deres unger, så tror jeg helt sikkert han var klar her, for vores barns bedste.
Tiden ville være lang, men igen - det kan den jo også være for os andre.

Alt i alt var min kæreste meget uenig i, at han ikke fik et par mdr's barsel i slutningen
Da jeg selvfølgelig havde det aller bedst med at gå hjemme ved MIN dreng og gør det endnu

Anmeld

25. oktober 2011

D-Micka

Herhjemme er min Kæreste lige gået på barsel med vores dreng på 8 mdr.
Men, hmmm... Det synes ´jeg da ikke er noget andre skal blande sig i :/ Jeg går ind for at man selv skal kunne bestemme dette ..
.

Anmeld

25. oktober 2011

chael

Hvorfor skal man laver regler om alting?? Lad dog den enkelte familie bestemme selv.

Fair nok hvis nogle mænd gerne vil gå hjemme, så kan de jo gøre det. Men min kæreste ville seriøst kede sig ihjel.

Han elsker sine unger højere end livet selv, men hvad fandn skal han lige lave?? Gå og gøre rent??? Ej, så kan han sgu da gøre bedre gavn på sin arbejdsplads, og tjene sine egne penge.

Hvis vi nu skulle have et barn og reglen var trådt i kraft, så skulle vi nødigt have barn om sommeren, for det er der hele mandens indtjening ligger. Og hvem kan liiiige planlægge hvornår en baby skal komme 100%.

Jeg syntes de skal lade den ligge. Og evt forlænge mødrenes barsel til 2-3 år istedet, ligesom i Norge.

Alle deres ideer og lov forslag, (u)løfter, osv hænger mig ud af halsen. Kom dog med noget seriøst!!!

*Camilla

Anmeld

25. oktober 2011

Møn-Mor

Jeg synes det forslag er lige til at "lukke op og ¤#"&%#¤ i".

Min kæreste er selvstændig landmand og kan i forvejen ikke holde de bare 14 dages orlov, der er til ham nu.

Så bliver det indført er det = 3 måneders mindre orlov til mit barn, hvilket jeg på ingen måde synes er i orden. Ikke om jeg vil sende min guldklump så tidlig i dagpleje/institution .

Håber i hvert fald, at hvis det bliver trumfet igennem, at det så først bliver gældende til mit næste barn (har termin med mit kommende barn her d. 23. januar 2012 og går fra på barsel d. 25. november).

/Winnie

Anmeld

25. oktober 2011

LIZO

hvorfor kan forældre ikke selv tage valget.. her hjemme fik lars min barsel.. men det var fordi jeg er førtidspensonist.. han fik 12 uger af mine.. og hans egen 2 uger.. da jeg alligvel ikke kunne bruge dem.. men han fik jo fuld ln imens.. men skulle han på dp imens.. det havde vi så slet ikke råd til.. vi ville miste over halvdele af hans løn.. det hænger jo slet ikke sammen.. og ved hvis det var tvang og jeg gik på arb. så ville han ikke være sammen med fædre. han ville røv kede sig for at sige det opænt.. lars delte det op netop fordi han ikke holder til at gå hjemme længere tid af gangen..

det vil ramme mange forældre.. vi må stole på at de fædre der virkelig ønsker det, gør det og har snakket med deres parter om det og hun så opfylder hans ønske..

Anmeld

25. oktober 2011

grøn · ært

Måske forstår jeg det ikke rigtigt, men når jeg læser om forslaget forstår jeg det altså sådan, at manden GODT KAN vælge de 12 ugers barsel fra. Han behøver altså ikke holde barsel.

De har lavet forslaget for at mænd ikke skal føle skam når de beder om fri til barsel - fordi de så har RET til barsel. Men de BEHØVER IKKE tage på barsel.

Men - jeg har slet ikke styr på barselsreglerne og aner ikke hvordan det ser ud i dag... Jeg troede ikke det var så "kompliceret". ?? Troede vitterligt, at manden altid har kunne tage barsel - "lovligt"

Anmeld

25. oktober 2011

Ellie79

Synes virkelig også det er et meget ugennemtænkt foreslag. Bliver så sur over at vi som forældre ikke selv kan få lov til at forvalte vores barsel. Min kæreste har rigtig gode betingelser fra sit arbejde og han ville kunne holde 3 mdr. barsel med fuld løn, men det har han takket pænt nej til da han slet ikke kan se sig selv være hjemme så længe. Han siger selv han ville sidde foran computeren og telefonen fordi han lige skulle hører hvordan det gik på hans arbejde. Han ville føle han blev sat udenfor spændende projekter som han ønsker at være en del af. Lige nu kan han være superfar fra kl 16 og mellem 7-15.30 er han super kollega sådan kan han lide det og det skal regering sgu ikke bestemme over.

En anden ting jeg ville være ked af med farens tvungen barsel er amningen. Vi har to børn som begge lider slemt af børneeksem og vi er blevet rådet til at amme så længe og gerne op mod et år for måske at kunne afhjælpe dem lidt. Ville godt nok være ked af at en evt. nummer 3 ikke fik det første års amning med pga af en regerings lovgivning...

Anja

Anmeld

25. oktober 2011

grøn · ært

grøn · ært skriver:

Måske forstår jeg det ikke rigtigt, men når jeg læser om forslaget forstår jeg det altså sådan, at manden GODT KAN vælge de 12 ugers barsel fra. Han behøver altså ikke holde barsel.

De har lavet forslaget for at mænd ikke skal føle skam når de beder om fri til barsel - fordi de så har RET til barsel. Men de BEHØVER IKKE tage på barsel.

Men - jeg har slet ikke styr på barselsreglerne og aner ikke hvordan det ser ud i dag... Jeg troede ikke det var så "kompliceret". ?? Troede vitterligt, at manden altid har kunne tage barsel - "lovligt"

http://www.business.dk/arbejdsmarked/ny-regering-vil-oeremaerke-barsel-til-maend

"Inden for det eksisterende års barselsorlov skal der øremærkes 12 uger til mænd. Der er stadig frit valg, men vi mener, det er nødvendigt at øremærke barsel til mænd, så det bliver en rettighed også for mændene,« siger Lone Dybkjær (R) til Information."

Mener de, at der er frit valg HVORNÅR manden SKAL holde de tre ugers barsel eller at der er frit valg OM han holder barsel???????????

Anmeld

25. oktober 2011

Isabella_mor

tror min kæreste ville NYDE 3 mdrs barsel. han ville tage i svømmehallen og sådan nogle ting. og sikkert også deltage i fædregruppen ude på nørrebro. fars legestue...

men hans økonomi rækker ikke til det... og jeg skulle arbejde 70 timer om ugen for at komme op på de han tjener, så vi kunne betale udgifterne..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.