? til det nye barselsorlovsforslag-og ville jeres mænd....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.476 visninger
52 svar
0 synes godt om
24. oktober 2011

Muffinmus

Ja, jeg er en af dem der er stærkt imod regeringen forskel om barelstvang..af flere grunde, men jeg synes simpelthen ikke de skal blande sig i hvordan en dansk familie får det til at gå op...

1: Vil regeringen give tilskud til den mistede indtægt hvis manden også skal holde barselsorlov på dagpenge, eller vil de betalew fuld løn de 3 mdr?? For i vores familie, lige som mange andres i dk, tjener min mand mest og vi ville mangle endnu flere tusinde hver måned end hvis det bare var mig. IKKE fedt og særigt motiverende for hverken mig eller min mand.

2: Vil de lære mænd af amme  i stedet for de kvinder der forlænger barslen så de normalt kan amme deres børn det år man jo synes er en god ide?? for så skal de da lige stikke manden et par mælkefyldte bryster de 3 mdr, eller tvinge kvinderne til at opgive tidligt så deres børn kan nå at blive fravænnet inden manden overtager??

3: Hvor mange mænd ville være socialeog lave sociale hyggelige ting med deres børn samme med andre mødre eller fødre, får de samme gode informationer via samtaler til mødregruppemøder, mor-baby gymnastik osv???For min mand har da indrømmet at han ville gå ude i værkstedet lige så snart der var 5 min ro og han ville ikke ønske at gå i mødre-fødregruppe, til åbenthus eller til babygymnastik eller andre lign ting....Han elsker sine børn, men små børn der ikke kan ret meget selv, dem kan han ikkeunderholde 3 mdr i træk uden at blive mere eller mindre mentalt forstyrretOg det er da fair nok at have det sådan synes jeg.

Så hvad med jeres mønd, ville de gøre alle de ting som i gør, eller finde på bedre sjovere ting eller ville de være lige som min amnd, blive lidt skøre af at passe en større baby i 3 mdr i træk???

I vores tilfælde ville vi nok desværre kun se negative effekter af lovforslaget, eneste positive er lidt hurtiger bånd mellem far og barn, men det er i forvejen ikke et problem for os synes jeg. Tror vi ville skøndes mere fordi pengene er om muligt endnu mindre end når jeg er på barsel, han ville blive stresset over at være tvunget til at passe barn 3 mdr i træk uden at have valget om at komme på job i stedet for og jeg ville føle en tvang uden lige til at sige for tidligt farvel til både barn og amning.....

Men er lidt nysgerrig om jeg er den eneste der har en mand der bare ikke egner sig til 3 mdrs uafbrudt babypasning????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2011

-Sigrid-

Hvis det lovforslag kom igennem ville det betyde at vores datter skulle tidligere i DP eller VS, for hendes far er meget opsat på at arbejde fra hun er ½-1½ år gammel 

Håber ikke det går igennem, og kan ikke forstå hvorfor andre skal blande sig i det 

Anmeld

24. oktober 2011

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt

Nej du er ikke den eneste med en mand der ikke "egner" sig til 3 måneders barsel.

Jeg kan jo bare kigge tilbage på da vi fik vores søn. Han holdte fri den dag vi fik ham, men brugte ellers ikke nogen af sine resterende 13 dages barsel...

Anmeld

24. oktober 2011

Ansemusen

SERIØST???!!!!  Har intet hørt om dette helt hen i vejret lovforslag! Foreslår regeringen seriøst at mænd skal TVINGES til 3 måneders barsel? Eller er det sådan, at han kan vælge det fra, men at moren så skal tilbage på arbejdsmarkedet eller skolebænken 3 måneder tidligere og barnet i institution, uanset hvad?

Bliver helt ked af det! For jeg ville ikke have lyst til at skulle aflevere mit næste barn tidligere end de 10-12 måneder  Og vi ville slet ikke kunne få det til at løbe rundt rent økonomisk, hvis Rasmus skulle være hjemme i 3 måneder. Det ville betyde minimum 8000 kr. mindre om måneden UDBETALT!!!

Anmeld

24. oktober 2011

Tvillingemor80

Min mand kunne sagtens, men jeg fatter ikke hvorfor de skal bestemme det.. Desuden ammede jeg mine børn 1 år , lidt svært hvis det er manden der går hjemme..

Generelt synes jeg bare de skal lukke numsen med det pjat

Anmeld

24. oktober 2011

maria_wlt

Det er ikke noget for min mand.. Han er karriere mand og vilel blive sindsyg af at være hjemme i 3 mdr..

Vi ville så heller ikke betale så meget for det som det nu vil koste os i mistet løn.. 

Anmeld

24. oktober 2011

Gaia

Helt hen i vejret. Hvorfor kan vi som forældre ikke bare selv styre det? Hvorfor mener politikerne at de skal blande sig i vores privatliv? Tror de ikke vi selv kan forvalte barslen. Så kald dog hele barslen for forældre orlov og lad forældrene om at fordelen den mellem sig. Vi er trods alt voksne mennesker der godt kan selv! Her i huset er ci imod forslaget. Manden har ikke lyst ej heller ville det cære jobmæssigt smart da han er chef, og vil sku egentlig være lidt weird at chefen bare forsvinder i 12 uger. Så vi håber meget at forslaget ikke bliver til noget. Jeg vil skam gerne have hele barslen selv. Hvis mænd skulle have de 12 uger ville det være nødt til at være sidste i barsel perioden da spædbarnet jo er afhængig af moren kva amning. Dette ville betyde at når det begynder at blive sjovere dvs. Efter det første halv år ( lets face it, det er sjovere når man får mere igen fra barnet ) så ville den sjove periode gå til faderen og moren ville så ikke få høsten af det hårde arbejde der ligger i begyndelsen af barslen, fordi hun skal ud på arbejdet. Det ville nok passe nogle og der findes sikkert også mænd der gerne vil have 12 ugers barslen, mener bare at vi hver især skal kunne arrangere barslen så det passe bedst til cores familie! Så ned med forslaget og kald hele barslen forældreorlov og lad os selv bestemme!!!!

Anmeld

24. oktober 2011

Clisolka

Jeg tror seriøst min kæreste ville hygge sig... Men jeg tror også dagene ville være alt for lange for ham, for han er heller ikke den type, som ville gå i "fædre"gruppe. Det er ikke noget for ham. 

Jeg synes det er et forkert lovforslag... Åh, hvor jeg 'er for at det ikke går igennem. 

Anmeld

24. oktober 2011

Jeia

Min mand læser og vi vil gerne have, at han bliver færdig så hurtig som muligt, så nej han ville hellere ikke tage barsel.

Han ville bestemt ikke tage med i mødre/fædregruppe, legestue eller noget andet i den stil. Han ville heller ikke lave aftaler med venner i den tid han var alene med babyen, altså de ville sidde hjemme mens baby var vågen, og muligvis trille en tur mens baby sov. Jeg tager f.eks. på café med vendinder eller inviterer med hjem/besøger dem. Tror faktiskt at han ville sidde foran computeren eller tv, det meste af tiden, indtil jeg kom hjem. Min mand er en super far, er rigtig godt til at lave alt muligt spændende med store børn, men en lille baby hver dag i flere måneder, nej det kan jeg ikke se for mig.

Vores barn ville starte i vuggestue tidligere, hvis det forslag kommer igennem. Og det er ellers så vigtigt for os, at de først starter efter de er fyldt 1 år.

Anmeld

24. oktober 2011

Valle81

Nu har vi de børn vi skal have så det bliver ikke aktuelt for os, men nej min mand vil heller ikke, han har ikke lyst og han vil slet ikke føle han slog til, han mener bestemt det er mor der er sejest på den front, men blev det aktuelt ville han gøre det især hvis det at han ikke gjorde det betød at vores barn skulle ud og passes alt alt for tidligt.

Synes det er et lorte forslag som frarøver os retten til frit valg og til som familie selv at vælge hvad der er bedst og sagde min mand, jeg vil have 3 mdr barsel for det brænder jeg for, ja så fik han lov

De snakker så meget om barnets tarv, og dette forslag er alt andet end barnets tarv.

Christina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.