Ja, jeg er en af dem der er stærkt imod regeringen forskel om barelstvang..af flere grunde, men jeg synes simpelthen ikke de skal blande sig i hvordan en dansk familie får det til at gå op...
1: Vil regeringen give tilskud til den mistede indtægt hvis manden også skal holde barselsorlov på dagpenge, eller vil de betalew fuld løn de 3 mdr?? For i vores familie, lige som mange andres i dk, tjener min mand mest og vi ville mangle endnu flere tusinde hver måned end hvis det bare var mig. IKKE fedt og særigt motiverende for hverken mig eller min mand.
2: Vil de lære mænd af amme i stedet for de kvinder der forlænger barslen så de normalt kan amme deres børn det år man jo synes er en god ide?? for så skal de da lige stikke manden et par mælkefyldte bryster de 3 mdr, eller tvinge kvinderne til at opgive tidligt så deres børn kan nå at blive fravænnet inden manden overtager??
3: Hvor mange mænd ville være socialeog lave sociale hyggelige ting med deres børn samme med andre mødre eller fødre, får de samme gode informationer via samtaler til mødregruppemøder, mor-baby gymnastik osv???For min mand har da indrømmet at han ville gå ude i værkstedet lige så snart der var 5 min ro og han ville ikke ønske at gå i mødre-fødregruppe, til åbenthus eller til babygymnastik eller andre lign ting....Han elsker sine børn, men små børn der ikke kan ret meget selv, dem kan han ikkeunderholde 3 mdr i træk uden at blive mere eller mindre mentalt forstyrret
Og det er da fair nok at have det sådan synes jeg.
Så hvad med jeres mønd, ville de gøre alle de ting som i gør, eller finde på bedre sjovere ting eller ville de være lige som min amnd, blive lidt skøre af at passe en større baby i 3 mdr i træk???
I vores tilfælde ville vi nok desværre kun se negative effekter af lovforslaget, eneste positive er lidt hurtiger bånd mellem far og barn, men det er i forvejen ikke et problem for os synes jeg. Tror vi ville skøndes mere fordi pengene er om muligt endnu mindre end når jeg er på barsel, han ville blive stresset over at være tvunget til at passe barn 3 mdr i træk uden at have valget om at komme på job i stedet for og jeg ville føle en tvang uden lige til at sige for tidligt farvel til både barn og amning.....
Men er lidt nysgerrig om jeg er den eneste der har en mand der bare ikke egner sig til 3 mdrs uafbrudt babypasning????
Anmeld