jeg synes det pinligt..derfor er jeg anonym..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2011

Mamman

Profilbillede for Mamman

Jeg har ikke prøvet det, og ved godt at man kan risikere at blive fyret når det er, men jeg syntes at det er noget ens arbejdsgiver må forvente når man ansætter kvinder/piger i den fødedygtige alder. Så må de lade være med at ansætte os hvilket også vil give problemer på den lange bane hvis alle arbejdsgiver gjorde det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2011

Københavnermor

Jeg blev gravid nærmest med det samme da jeg startede på mit nye job (Startede 1. marts og testede positiv 7. april).

Det var IKKE planlagt og jeg var ved at skide grønne grise da jeg skulle fortælle min leder det. Hun tog det super pænt!! Hun syntes heldigvis at det var en fantastisk nyhed, og alle mine kollegaer har taget det meget pænt! 

Jeg valgte at vente med at fortælle det til at prøveperioden var overstået, da vi ville stå meget ringe økonomisk hvis de kunne finde på at fyre mig.. Dog tror jeg sagtens jeg kunne have fortalt det før, set i bakspejlet.. 

Anmeld

24. oktober 2011

Den lykkelige

Frk.S skriver:

Det må de ikke!

Eller... de må i hvert fald ikke fyre dig fordi du er gravid. Men de fandt måske på en anden undskyldning?

Ja de sagde at firmaet gik konkurs.. det gjorde det på en måde også, men de startede op under nyt navn og genansatte alle undtagen mig.. fagforeningen var inden over men endte med intet at kunne gøre..

Anmeld

24. oktober 2011

Den lykkelige

Anonym skriver:

ej, må de det..

Nej må de ikke.. man kan få kæmpe erstatning hvis de gør.. men fordi min arbejdsplads fandt et smut hul i lovgivningen, ja så var der ikke meget at gøre..

Anmeld

24. oktober 2011

Anonym trådstarter

MedRogn skriver:

Jeg blev gravid nærmest med det samme da jeg startede på mit nye job (Startede 1. marts og testede positiv 7. april).

Det var IKKE planlagt og jeg var ved at skide grønne grise da jeg skulle fortælle min leder det. Hun tog det super pænt!! Hun syntes heldigvis at det var en fantastisk nyhed, og alle mine kollegaer har taget det meget pænt! 

Jeg valgte at vente med at fortælle det til at prøveperioden var overstået, da vi ville stå meget ringe økonomisk hvis de kunne finde på at fyre mig.. Dog tror jeg sagtens jeg kunne have fortalt det før, set i bakspejlet.. 

uhh, sikke en dejlig historie smiler.

men kan bestemt se at det bedst at vente til efter 3 måneder..på den måde optjener jeg også til større dagpenge sats?

Anmeld

24. oktober 2011

Københavnermor

Det var så lidt!

Jeg ved ikke om du får højere dagpengesats..?

Men jeg ville ikke være berettiget til nogen former for barselspenge hvis ikke jeg var i arbejde når jeg blev gravid. Det er fordi jeg ikke er medlem af a-kasse og jeg er gift med min mand så jeg ville ikke modtage kontanthjælpsbarsel...

Anmeld

24. oktober 2011

Anonym trådstarter

MedRogn skriver:

Det var så lidt!

Jeg ved ikke om du får højere dagpengesats..?

Men jeg ville ikke være berettiget til nogen former for barselspenge hvis ikke jeg var i arbejde når jeg blev gravid. Det er fordi jeg ikke er medlem af a-kasse og jeg er gift med min mand så jeg ville ikke modtage kontanthjælpsbarsel...

hvis man er i job når man bliver gravid. og f.eks siger det efter de 3 måneders prøve tid. så har man haft 3 måneders arbejde. og er der ik noget med at man kan få beregnet ny dagpenge sats på de sidste 3 måneders fast arbejde..

Anmeld

24. oktober 2011

Københavnermor

Anonym skriver:

hvis man er i job når man bliver gravid. og f.eks siger det efter de 3 måneders prøve tid. så har man haft 3 måneders arbejde. og er der ik noget med at man kan få beregnet ny dagpenge sats på de sidste 3 måneders fast arbejde..

uhh, det skal jeg ikke kunne sige. Som sagt er jeg jo ikke medlem af en a-kasse.. 

Anmeld

24. oktober 2011

Mother-love

Anonym skriver:

nogle der har prøvet at starte på nyt arbejde. og derefter meget hurtigt blevet gravid, eller fundet ud af man var det.

hvordan tog jeres arbejdsplads det?

Jeg blev sygemeldt efter 3uger medmit piskesmæld jeg fik. Og ugen efter jeg havde fået piskesmældet testede jeg positivt gravid. Jeg havde det heller ikke super med at skulle sige det men igen så skulle de ikke betale noget da jeg ikke havde været ansat længere tid og giksygemeldt hele min graviditet. Og bliverhøjest se synlig sygemeldt igen når min barsel stopper til april. Hvis der ikke sker et mirakel altså

Anmeld

24. oktober 2011

Anonym trådstarter

MedRogn skriver:

uhh, det skal jeg ikke kunne sige. Som sagt er jeg jo ikke medlem af en a-kasse.. 

det godt nok også noget forvirrende noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.