jeg synes det pinligt..derfor er jeg anonym..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2011

Anonym trådstarter

Miss BananaHammock skriver:

Hvis man er i sin prøveperiode kan de godt vælge ikke at beholde dig - de må bare ikke direkte sige at det er pga. graviditeten. Men de kan jo bare finde en anden undskyldning. 

Der står i din kontrakt om du er på prøve i en periode og hvordan reglerne for evt. opsigelse er i forbindelse med det. 

Held og lykke med det hele! 

mange tak

. sådan noget kan gøre mig meget nervøs..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2011

Miss BananaHammock

Anonym skriver:

mange tak

. sådan noget kan gøre mig meget nervøs..

Kan jeg godt forstå! Det er også et svært emne! 

Anmeld

24. oktober 2011

NNL

Du har jo ikke "pligt" til at fortælle om graviditeten før 3 mdr inden termin (mener jeg det er). Så du kan overveje at vente til du er ovre prøvetiden. Eller til den samtale hvor de fortæller dig at du bliver fastansat. Har de først sagt det, og du så fortæller det, kan de nok ikke rigtigt komme med nogen grund til at fyre dig.

Min veninde fortalte det kort efter hendes prøveperiode, hvor hun var 13 uger henne, hendes undskyldning for ikke at have sagt det tidligere var, at hun ville over nakkefoldsscanningen, så hun var sikker på sin graviditet først. De ønskede bare tillykke og blev glade på hendes vegne

En anden veninde fandt ud af at hun var gravid mellem at hun havde fået jobbet og hun skulle starte. Hun fortalte det fra starten af, og forklarede at hun havde mistet tidligere og at det havde taget noget tid denne gang. De var også fuldt forstående...

Held og lykke

Anmeld

24. oktober 2011

Anonym trådstarter

Frk.S skriver:

De må IKKE fyre dig fordi du er gravid.

Det betyder selvfølgelig ikke, at man ikke kan fyres som gravid. Der skal bare være en anden grund - og hvis du mener den grund ikke er gyldig, kan du gå til din fagforening.

okai, kan fagforening gøre noget. jeg mener, måske har man nok ikk lysten til at være der efter man finder ud af man er uønsket..

Anmeld

24. oktober 2011

Anonym trådstarter

NNL skriver:

Du har jo ikke "pligt" til at fortælle om graviditeten før 3 mdr inden termin (mener jeg det er). Så du kan overveje at vente til du er ovre prøvetiden. Eller til den samtale hvor de fortæller dig at du bliver fastansat. Har de først sagt det, og du så fortæller det, kan de nok ikke rigtigt komme med nogen grund til at fyre dig.

Min veninde fortalte det kort efter hendes prøveperiode, hvor hun var 13 uger henne, hendes undskyldning for ikke at have sagt det tidligere var, at hun ville over nakkefoldsscanningen, så hun var sikker på sin graviditet først. De ønskede bare tillykke og blev glade på hendes vegne

En anden veninde fandt ud af at hun var gravid mellem at hun havde fået jobbet og hun skulle starte. Hun fortalte det fra starten af, og forklarede at hun havde mistet tidligere og at det havde taget noget tid denne gang. De var også fuldt forstående...

Held og lykke

det var alligevel flot at de havde fuld forståelse for det. jeg mener også det da umenneskeligt ikke at have. men nogle gange har de arbejdspladser et mærkelig syn på tingene.

det var 2 glædes historier..

Anmeld

24. oktober 2011

Nettemor

Frk.S skriver:

Det må de ikke!

Eller... de må i hvert fald ikke fyre dig fordi du er gravid. Men de fandt måske på en anden undskyldning?

hvis det er inden for prøve perioden på de 3 mdr så er det jo nemt at sige at det bare ikke går.. der er man jo ikke egentlig ansat men bare på prøve og kan opsiges nærmest fra dag til dag.. det gælder så også den anden vej..

Anmeld

24. oktober 2011

NNL

Anonym skriver:

det var alligevel flot at de havde fuld forståelse for det. jeg mener også det da umenneskeligt ikke at have. men nogle gange har de arbejdspladser et mærkelig syn på tingene.

det var 2 glædes historier..

Ja det har du ret i, men selv chefer bør huske på at deres ansatte "bare" er mennesker med drømme og følelser  

Anmeld

24. oktober 2011

annec

Anonym skriver:

okai, jeg tænker nemlig bar sådan lidt over hvad de tænker. om de bliver sure..og tror man bar skal ha et sted at få barsels penge fra. men man kan jo ikek altid gøre for det.

Ved mig fik jeg dem af kommunen da jeg ikke havde været der i ret lang tid

Anmeld

24. oktober 2011

Frk.S

nettemor skriver:

hvis det er inden for prøve perioden på de 3 mdr så er det jo nemt at sige at det bare ikke går.. der er man jo ikke egentlig ansat men bare på prøve og kan opsiges nærmest fra dag til dag.. det gælder så også den anden vej..

Ja, det er rigtigt - i prøveperioden vil det være nemmere for dem at fyre, og så bare komme med en anden grund.

Derfor ville jeg måske også overveje at vente med at fortælle det....

Anmeld

24. oktober 2011

Anonym trådstarter

Frk.S skriver:

Ja, det er rigtigt - i prøveperioden vil det være nemmere for dem at fyre, og så bare komme med en anden grund.

Derfor ville jeg måske også overveje at vente med at fortælle det....

jaa.. det skulle man måske nok faktisk så.. bare utroligt det skal være sådan. de har jo ansat en på de kvalifikationer man har. og dem har man jo også bagefter og inden barsel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.