jeg synes det pinligt..derfor er jeg anonym..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.585 visninger
45 svar
0 synes godt om
24. oktober 2011

Anonym trådstarter

nogle der har prøvet at starte på nyt arbejde. og derefter meget hurtigt blevet gravid, eller fundet ud af man var det.

hvordan tog jeres arbejdsplads det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2011

annec

Anonym skriver:

nogle der har prøvet at starte på nyt arbejde. og derefter meget hurtigt blevet gravid, eller fundet ud af man var det.

hvordan tog jeres arbejdsplads det?

Jeg nåede kun at arbejde på sygehuset i 2 mdr, før jeg blev gravid og fortalte det.

Min chef blev meget glad på mine vegne og ønskede tillykke. Og han var glad for at jeg fortalte ham det så hurtigt, for det havde jeg hvis ikke pligt til

Anmeld

24. oktober 2011

Den lykkelige

Jeg blev gravid efter 1 måned.. fortalte det og endte med at blive fyret

Anmeld

24. oktober 2011

Anonym trådstarter

annec skriver:

Jeg nåede kun at arbejde på sygehuset i 2 mdr, før jeg blev gravid og fortalte det.

Min chef blev meget glad på mine vegne og ønskede tillykke. Og han var glad for at jeg fortalte ham det så hurtigt, for det havde jeg hvis ikke pligt til

okai, jeg tænker nemlig bar sådan lidt over hvad de tænker. om de bliver sure..og tror man bar skal ha et sted at få barsels penge fra. men man kan jo ikek altid gøre for det.

Anmeld

24. oktober 2011

Frk.S

Nej, det har jeg ikke prøvet.

Men jeg vil da bare sige, at det skal du da ikke være pinlig over. Du har lige så meget "ret" til at blive gravid, som én der har været der længere.

Og tillykke med det. Håber din arbejdsplads tager det pænt - det burde de.

Anmeld

24. oktober 2011

Anonym trådstarter

Den lykkelige skriver:

ej, må de det..

Anmeld

24. oktober 2011

Anonym trådstarter

Frk.S skriver:

Nej, det har jeg ikke prøvet.

Men jeg vil da bare sige, at det skal du da ikke være pinlig over. Du har lige så meget "ret" til at blive gravid, som én der har været der længere.

Og tillykke med det. Håber din arbejdsplads tager det pænt - det burde de.

ja det synes jeg også de burde. men syns også man hører om den der bliver fyret

Anmeld

24. oktober 2011

Frk.S

Den lykkelige skriver:

Det må de ikke!

Eller... de må i hvert fald ikke fyre dig fordi du er gravid. Men de fandt måske på en anden undskyldning?

Anmeld

24. oktober 2011

Miss BananaHammock

Anonym skriver:

ej, må de det..

Hvis man er i sin prøveperiode kan de godt vælge ikke at beholde dig - de må bare ikke direkte sige at det er pga. graviditeten. Men de kan jo bare finde en anden undskyldning. 

Der står i din kontrakt om du er på prøve i en periode og hvordan reglerne for evt. opsigelse er i forbindelse med det. 

Held og lykke med det hele! 

Anmeld

24. oktober 2011

Frk.S

Anonym skriver:

ja det synes jeg også de burde. men syns også man hører om den der bliver fyret

De må IKKE fyre dig fordi du er gravid.

Det betyder selvfølgelig ikke, at man ikke kan fyres som gravid. Der skal bare være en anden grund - og hvis du mener den grund ikke er gyldig, kan du gå til din fagforening.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.