et spørgsmål lidt ind i det personlige privat liv:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2011

maria_wlt

Vi har ca 15000 kr til rådighed når alt er betalt..  (skal da vist igang med at købe noget mere tøj til ungerne)

Udgifterne er 20000 kr om mdr.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2011

lillekylling

Thalia skriver:

Det er det samme her. Vi købte hus i februar, så vi har bare haft rigtig mange udgifter i år.

Jeg er forfærdeligt glad for at vores bank var grundig med vores budgetter før vi købte. Jeg mener at vi på papiret har 15000 i rådighedsbeløb om måneden og vi er 2 voksne og 2 børn.

At jeg så kalkulerer med lidt mindre end 15K skyldes at vores fradrag har ændret sig og at vi samtidig har lagt et par ekstra faste udgifter ind i budgettet.

ja vi købte også i starten af året. og pludselig kommer der sku mange ting. vi har f.eks pillefyr. og vi kunne jo ikke nå at spare op på budgetten til piller. så der har vi måtte spare i rådighedsbeløbet..

Anmeld

24. oktober 2011

lillekylling

Thalia skriver:

Jeg synes ærligt ikke at det er de ting du nævner der presser budgettet. Jeg vil tro at 2-300kr pr måned dækker vores forbrug i bleer når ungerne er små.

Det er alle de andre ting der er dyre.

jaa de vokser jo også hurtigt ud af tøjet osv og auto stol og alt det

Anmeld

24. oktober 2011

Mamalou

Her hjemme sætter min kæreste og jeg 3000 kr hver ind til en fælles forbrugskonto om måneden. Børnepengene ryger også ind på denne konto, hvilket giver os 7400 kr månedentlig. Derfra betaler vi mad, bleer, ting til bette og hygge. Der udover vil jeg tro vi har mellem 1500-2000 kr til os selv. 

Jeg går dog over på barselsdagpenge om en månedes tid, så jeg vil derfor ikke have de samme penge til mig selv, som jeg normalvis har. Dog vil vi i den periode være mere fælles om de udgifter vi har. 

Anmeld

24. oktober 2011

lillekylling

maria_wt skriver:

Vi har ca 15000 kr til rådighed når alt er betalt..  (skal da vist igang med at købe noget mere tøj til ungerne)

Udgifterne er 20000 kr om mdr.. 

griner...

vi har vel 11000 nu tror jeg. og det imens jeg er på a-kasse.

så glææder mig også til jeg skal igang med at jobbe. har ikke været på det "rigtige" arbejdsmarked efter endt elevtid i august.

Anmeld

24. oktober 2011

lillekylling

Mamalou skriver:

Her hjemme sætter min kæreste og jeg 3000 kr hver ind til en fælles forbrugskonto om måneden. Børnepengene ryger også ind på denne konto, hvilket giver os 7400 kr månedentlig. Derfra betaler vi mad, bleer, ting til bette og hygge. Der udover vil jeg tro vi har mellem 1500-2000 kr til os selv. 

Jeg går dog over på barselsdagpenge om en månedes tid, så jeg vil derfor ikke have de samme penge til mig selv, som jeg normalvis har. Dog vil vi i den periode være mere fælles om de udgifter vi har. 

min a-kasse sagde i dag at de penge jeg får i a-kasse nu, ikke ændre sig når barsel begynder. kan det passe så?

Anmeld

24. oktober 2011

Mamalou

lillekylling skriver:

min a-kasse sagde i dag at de penge jeg får i a-kasse nu, ikke ændre sig når barsel begynder. kan det passe så?

Der må jeg desværre være dig svar skyldig. Jeg har fået fuld løn indtil nu i min barsel, så ved ikke så meget om det. 

Men hvis det er det din akasse siger, tror du så ikke det nok skal passe?

Anmeld

24. oktober 2011

FruStolpe

lillekylling skriver:

okay tusinde tak..

er børne instituioner også trukket fra?

Ja vores datters vuggestue er også regnet fra.

Carina

Anmeld

24. oktober 2011

lillekylling

Mamalou skriver:

Der må jeg desværre være dig svar skyldig. Jeg har fået fuld løn indtil nu i min barsel, så ved ikke så meget om det. 

Men hvis det er det din akasse siger, tror du så ikke det nok skal passe?

det håber jeg da i hvert fald smiler..

Anmeld

24. oktober 2011

FruStolpe

lillekylling skriver:

Det kan sagtens passe. Barsels dagpengene var hos mig højeste dp sats. Det samme gælder sikkert det du få på a-kassen nu ikk...

Carina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.