Mangler hjælp piger... Beklager jeg er anonym, men synes ikke det er noget jeg vil have mit navn på. Håber i forstår...
Ja, manden er selvfølgelig ikke gravid, men han spiser sådan og er også godt på vej til at se sådan ud
(Han har taget minimum 15 kg på! - De 10 af dem inden for det sidste år!)
Jeg ved virkelig ikke, hvordan jeg skal få ham til at tabe sig??? Jeg køber med vilje ikke usunde ting, for jeg VED, at han spiser det lige med det samme. Hvis han er ude at handle, kommer der altid en pose chips + dip med hjem, og er vi ude at handle sammen, skal jeg tale ham fra at købe noget usundt! 
Jeg fødte her for 11 uger siden og nej, jeg har ikke levet vildt sundt under graviditeten, og derfor har min mand selvfølgelig heller ikke. MEN nu er jeg begyndt at træne, og må indrømme at jeg håbede, det kunne smitte lidt af på ham, men der sker bare intet!
Jeg foreslår, at vi kan gå ture osv. men det har ingen interesse. Jeg har også været mere "ond" og kommenteret det, men han bliver bare sur (ked af det) og så kommer vi ikke videre...
Han er selv irriteret over, at han ikke kan passe sit tøj, men heller ikke det er motivation nok. Hvad søren skal jeg gøre???
Vi har en barnedåb lige rundt om hjørnet og jeg KÆMPER for at se bare nogenlunde ud (Og jeg har altså lige født!), mens han bare er ligeglad?
Er bange for at min eneste mulighed snart er at trække "lyst-kortet" og sige han må tabe sig, hvis han fortsat ønsker, jeg skal tænde på ham 
Åh hvor jeg forstår dig 
Det er nøjagtigt det samme herhjemme; min mand har taget omkring 30 kg på over de sidste 4 år. Han er høj, så han ser ikke "fed" ud men det sidder især på maven. Han er 191 og vejer også omkring 120 kg.
Jeg siger aldrig noget til ham omkring det - ikke direkte i hvert fald. I stedet sørger jeg for at det næsten altid er mig der handler ind, eller i hvert fald at vi begge er ude at handle sammen. Han kan også godt lide at spise sundt, og vi er faktisk rigtig gode til at lave sunde måltider; salater, grøntsager osv - men desværre går det ofte galt i weekenderne eller når han skal være alene hjemme 
Det hjælper heller ikke at jeg selv har en sød tand og desværre sommetider har svært ved at sige nej når han foreslår at vi skal have snacks. Forskellen er bare at ligesom dig, så dyrker jeg motion og har været rigtig god til at holde min vægt - og endda tabe mig mens han bare tager på.
Jeg ved at han rigtig gerne vil tabe sig, og i januar meldte han sig ind i fitness world hvor jeg også går - noget han selv foreslog og rigtig gerne ville...han gik der 3 gange så gad han ikke mere 
Jeg har bestemt heller ikke noget imod at han har lidt ekstra på sidebenene (jeg har aldrig selv været et lille nips og vejede godt 10 kg for meget da jeg mødte ham), men nu er det bare ved at være alt for meget og jeg bekymrer mig for hans helbred - især nu hvor vi venter barn.
Jeg har set ham veje alt fra 87 kg (hvilket jeg synes var for lidt - men der var han også syg) til nu hvor han vejer mest. Dét der klæder ham bedst er når han vejer 90-92 kg.
Jeg ved dog at det absolut intet ville hjælpe med stikpiller og kommentarer omkring hans vægt; det ville bare gøre ham sur og ked af det, især når jeg ved at han i forvejen selv er træt af det.
Men jeg forstår dine frustrationer... Især når man selv gør meget for sit eget udseende. Jeg håber bare jeg kan få ham med på vægttabsvognen når jeg selv skal til at smide graviditetskilo her om nogle måneder når jeg har født.