Når manden er gravid...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2011

Henriette Aaby

Kay skriver:

Tak

men husk hvad jeg har skrevet... gør det når du er 100%klar til det og top ,motiveret... istedet for enn eller anden dato du har sat dig

Tak for rådet Og jeg ved du har ret. Og ja jeg er topmotiveret skal bare lige føde først

Jeg vil tabe mig, da jeg gerne vil leve længe med mine børn. Og det kommer jeg ikke til med min BMI. Som er >50 lige nu.

Jeg håber du finder din igen snart

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2011

Anonym trådstarter

Kay skriver:

prøv at tage en snak med ham om hvad det er der fylder hoved... og hvis det er økonimi (bla.) så kan du jo foreslå ham at i sammen laver en madplan, og indkøbs liste... og at der i denne madplan er rum for 1 dag om ugen at i spiser lidt lækkert... chips eller slik eller sodavand... da det jo er blevet dyrer at købe disse ting... så det er for at hjælpe økonomien og ikke for at "straffe" ham...

og ja mit vægt tab er flot... men har også haft en pause på 1 år efter at havde tabt de første 20 kg. hvor motivationen bare ikke var der... og så kom den igen... og ja for mig har økonomi også meget med min motivation at gører

det er vigtigt at det er ham der finder motivationen... men gerne med hjælp... lige som med fold der gerne vil stoppe med at ryge... de stopper også først den dag at deres motivation er der 100%  selv om de virkelig gerne vil....

det er sværer end man lige tror...

Ja, det kunne være en mulighed

Det ER sværere end man tror - ingen tvivl om det. Og jeg VED, at økonomi fylder rigtig meget i hans tanker - hans har forbrugslån fra før min tid, så det er ikke noget, jeg som sådan kan hjælpe med... Når jeg prøver at hjælpe, bliver han sur og siger, at han selv vil klare det, så det er ikke helt nemt... Men jeg må jo nok bare give ham tid og håbe det er det der skal til, og så støtte ham så meget jeg overhovedet kan

Anmeld

23. oktober 2011

Kay

Anonym skriver:

Ja, det kunne være en mulighed

Det ER sværere end man tror - ingen tvivl om det. Og jeg VED, at økonomi fylder rigtig meget i hans tanker - hans har forbrugslån fra før min tid, så det er ikke noget, jeg som sådan kan hjælpe med... Når jeg prøver at hjælpe, bliver han sur og siger, at han selv vil klare det, så det er ikke helt nemt... Men jeg må jo nok bare give ham tid og håbe det er det der skal til, og så støtte ham så meget jeg overhovedet kan

om ikke andet er det vigtigt at få satte ord på tingene... og hjælpe ham med at sætte ord på tingene han går og tumler med... og snakke om hvorfor du gerne vil hjælpe ham...

at du er bange for hans helbred osv. så han forstår at det ikke bare er forfengelighed og for at give ham hak i tuden at du prøver at hjælpe

Anmeld

23. oktober 2011

Kay

Henriette Aaby skriver:

Tak for rådet Og jeg ved du har ret. Og ja jeg er topmotiveret skal bare lige føde først

Jeg vil tabe mig, da jeg gerne vil leve længe med mine børn. Og det kommer jeg ikke til med min BMI. Som er >50 lige nu.

Jeg håber du finder din igen snart

super godt og ja god ide at føde først hihi

jeg er ved at være på rette spor igen... så de sidste kg. skule meget gerne snart komme

Anmeld

23. oktober 2011

Anonym trådstarter

Kay skriver:

om ikke andet er det vigtigt at få satte ord på tingene... og hjælpe ham med at sætte ord på tingene han går og tumler med... og snakke om hvorfor du gerne vil hjælpe ham...

at du er bange for hans helbred osv. så han forstår at det ikke bare er forfengelighed og for at give ham hak i tuden at du prøver at hjælpe

Det vil jeg gøre

Tusind tak for hjælpen

Anmeld

23. oktober 2011

Kay

Anonym skriver:

Det vil jeg gøre

Tusind tak for hjælpen

jeg håber det kan hjælpe

Anmeld

23. oktober 2011

Wimmie

Mangler hjælp piger... Beklager jeg er anonym, men synes ikke det er noget jeg vil have mit navn på. Håber i forstår...

Ja, manden er selvfølgelig ikke gravid, men han spiser sådan og er også godt på vej til at se sådan ud (Han har taget minimum 15 kg på! - De 10 af dem inden for det sidste år!)

Jeg ved virkelig ikke, hvordan jeg skal få ham til at tabe sig??? Jeg køber med vilje ikke usunde ting, for jeg VED, at han spiser det lige med det samme. Hvis han er ude at handle, kommer der altid en pose chips + dip med hjem, og er vi ude at handle sammen, skal jeg tale ham fra at købe noget usundt!

Jeg fødte her for 11 uger siden og nej, jeg har ikke levet vildt sundt under graviditeten, og derfor har min mand selvfølgelig heller ikke. MEN nu er jeg begyndt at træne, og må indrømme at jeg håbede, det kunne smitte lidt af på ham, men der sker bare intet!

Jeg foreslår, at vi kan gå ture osv. men det har ingen interesse. Jeg har også været mere "ond" og kommenteret det, men han bliver bare sur (ked af det) og så kommer vi ikke videre...

Han er selv irriteret over, at han ikke kan passe sit tøj, men heller ikke det er motivation nok. Hvad søren skal jeg gøre???

Vi har en barnedåb lige rundt om hjørnet og jeg KÆMPER for at se bare nogenlunde ud (Og jeg har altså lige født!), mens han bare er ligeglad?

Er bange for at min eneste mulighed snart er at trække "lyst-kortet" og sige han må tabe sig, hvis han fortsat ønsker, jeg skal tænde på ham

Åh hvor jeg forstår dig 

Det er nøjagtigt det samme herhjemme; min mand har taget omkring 30 kg på over de sidste 4 år. Han er høj, så han ser ikke "fed" ud men det sidder især på maven. Han er 191 og vejer også omkring 120 kg.

Jeg siger aldrig noget til ham omkring det - ikke direkte i hvert fald. I stedet sørger jeg for at det næsten altid er mig der handler ind, eller i hvert fald at vi begge er ude at handle sammen. Han kan også godt lide at spise sundt, og vi er faktisk rigtig gode til at lave sunde måltider; salater, grøntsager osv - men desværre går det ofte galt i weekenderne eller når han skal være alene hjemme 

Det hjælper heller ikke at jeg selv har en sød tand og desværre sommetider har svært ved at sige nej når han foreslår at vi skal have snacks. Forskellen er bare at ligesom dig, så dyrker jeg motion og har været rigtig god til at holde min vægt - og endda tabe mig mens han bare tager på.

Jeg ved at han rigtig gerne vil tabe sig, og i januar meldte han sig ind i fitness world hvor jeg også går - noget han selv foreslog og rigtig gerne ville...han gik der 3 gange så gad han ikke mere 

Jeg har bestemt heller ikke noget imod at han har lidt ekstra på sidebenene (jeg har aldrig selv været et lille nips og vejede godt 10 kg for meget da jeg mødte ham), men nu er det bare ved at være alt for meget og jeg bekymrer mig for hans helbred - især nu hvor vi venter barn. 

Jeg har set ham veje alt fra 87 kg (hvilket jeg synes var for lidt - men der var han også syg) til nu hvor han vejer mest. Dét der klæder ham bedst er når han vejer 90-92 kg.

Jeg ved dog at det absolut intet ville hjælpe med stikpiller og kommentarer omkring hans vægt; det ville bare gøre ham sur og ked af det, især når jeg ved at han i forvejen selv er træt af det.

Men jeg forstår dine frustrationer... Især når man selv gør meget for sit eget udseende. Jeg håber bare jeg kan få ham med på vægttabsvognen når jeg selv skal til at smide graviditetskilo her om nogle måneder når jeg har født.

Anmeld

23. oktober 2011

AnneBJ

Wimmie skriver:

Åh hvor jeg forstår dig 

Det er nøjagtigt det samme herhjemme; min mand har taget omkring 30 kg på over de sidste 4 år. Han er høj, så han ser ikke "fed" ud men det sidder især på maven. Han er 191 og vejer også omkring 120 kg.

Jeg siger aldrig noget til ham omkring det - ikke direkte i hvert fald. I stedet sørger jeg for at det næsten altid er mig der handler ind, eller i hvert fald at vi begge er ude at handle sammen. Han kan også godt lide at spise sundt, og vi er faktisk rigtig gode til at lave sunde måltider; salater, grøntsager osv - men desværre går det ofte galt i weekenderne eller når han skal være alene hjemme 

Det hjælper heller ikke at jeg selv har en sød tand og desværre sommetider har svært ved at sige nej når han foreslår at vi skal have snacks. Forskellen er bare at ligesom dig, så dyrker jeg motion og har været rigtig god til at holde min vægt - og endda tabe mig mens han bare tager på.

Jeg ved at han rigtig gerne vil tabe sig, og i januar meldte han sig ind i fitness world hvor jeg også går - noget han selv foreslog og rigtig gerne ville...han gik der 3 gange så gad han ikke mere 

Jeg har bestemt heller ikke noget imod at han har lidt ekstra på sidebenene (jeg har aldrig selv været et lille nips og vejede godt 10 kg for meget da jeg mødte ham), men nu er det bare ved at være alt for meget og jeg bekymrer mig for hans helbred - især nu hvor vi venter barn. 

Jeg har set ham veje alt fra 87 kg (hvilket jeg synes var for lidt - men der var han også syg) til nu hvor han vejer mest. Dét der klæder ham bedst er når han vejer 90-92 kg.

Jeg ved dog at det absolut intet ville hjælpe med stikpiller og kommentarer omkring hans vægt; det ville bare gøre ham sur og ked af det, især når jeg ved at han i forvejen selv er træt af det.

Men jeg forstår dine frustrationer... Især når man selv gør meget for sit eget udseende. Jeg håber bare jeg kan få ham med på vægttabsvognen når jeg selv skal til at smide graviditetskilo her om nogle måneder når jeg har født.

jeg laver bare lige sådan en, for det er præcis ligesådan herhjemme!

Jeg har ikke fundet de vise sten, og har besluttet at lade ham være tyk i fred, og i stedet arbejde på mit eget vægttab! Jeg elsker ham uanset, og håber jeg "bliver optaget af noget andet" ved at koncentrere mig om min egen krop.. 

Anmeld

24. oktober 2011

katrineoerum

Min mand har ikke problemer med vægten men efter efter hver fødsel har jeg altid skulle tage nogen kilo og det der motivere mig det er når der går sport i den. Altså når jeg står på vægten hverdag og har tab bare lidt så  får jeg et drøn af adrenelin.

Ved ikke om det kan lade sig gøre men hvad med at sige til din mand og i skal se hvem der kan tabe mest inde en givet dato. Mænd plejer jo godt at kunne lide konkurrencer.

Tænker også at når du bliver så drøn lækker så går det måske op for ham at andre mænd begynder at kigge lidt når du går forbi...

Anmeld

24. oktober 2011

Anonym trådstarter

Wimmie skriver:

Åh hvor jeg forstår dig 

Puha det lyder præcis som det samme... Også det med at du selv har en sød tand - den kan jeg heller ik' løbe fra

Men ja, jeg havde også håbet at det ville smitte lidt af nu hvor jeg startede træningen op efter fødslen, men nej...

Jeg er begyndt at gemme det usunde vi har i huset Fordi jeg VED at han ikke stopper før det er væk... langt ude, men det er for at hjælpe ham.

Her går det også mest galt hvis han handler selv eller er alene. Så bestiller han Pizza eller kører forbi McDonalds og køber chips og masser af cola

Min mand har startet i fitnesscenter flere gange og senest prøvede han noget der hedder crossfit, men her er det det samme - dukker op 2-3 gange og så gider han ikke det mere... han har ikke overskud til det...

Håber din mand finder motivationen når du starter op igen efter fødslen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.