Når manden er gravid...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.700 visninger
41 svar
0 synes godt om
23. oktober 2011

Anonym trådstarter

Mangler hjælp piger... Beklager jeg er anonym, men synes ikke det er noget jeg vil have mit navn på. Håber i forstår...

Ja, manden er selvfølgelig ikke gravid, men han spiser sådan og er også godt på vej til at se sådan ud (Han har taget minimum 15 kg på! - De 10 af dem inden for det sidste år!)

Jeg ved virkelig ikke, hvordan jeg skal få ham til at tabe sig??? Jeg køber med vilje ikke usunde ting, for jeg VED, at han spiser det lige med det samme. Hvis han er ude at handle, kommer der altid en pose chips + dip med hjem, og er vi ude at handle sammen, skal jeg tale ham fra at købe noget usundt!

Jeg fødte her for 11 uger siden og nej, jeg har ikke levet vildt sundt under graviditeten, og derfor har min mand selvfølgelig heller ikke. MEN nu er jeg begyndt at træne, og må indrømme at jeg håbede, det kunne smitte lidt af på ham, men der sker bare intet!

Jeg foreslår, at vi kan gå ture osv. men det har ingen interesse. Jeg har også været mere "ond" og kommenteret det, men han bliver bare sur (ked af det) og så kommer vi ikke videre...

Han er selv irriteret over, at han ikke kan passe sit tøj, men heller ikke det er motivation nok. Hvad søren skal jeg gøre???

Vi har en barnedåb lige rundt om hjørnet og jeg KÆMPER for at se bare nogenlunde ud (Og jeg har altså lige født!), mens han bare er ligeglad?

Er bange for at min eneste mulighed snart er at trække "lyst-kortet" og sige han må tabe sig, hvis han fortsat ønsker, jeg skal tænde på ham

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2011

Henriette Aaby

Hej

Først tillykke med den lille ny

Jeg ved faktisk ikke om jeg kan give dig nogle råd. Men vil bare komme med et lille indput

I mit og min mands forhold er der mig der er den der vejer for meget. Og jeg ved (det gør min mand også) at det nytter ikke at han komme med forslag og "stikpiller". Det får mig til at reagere helt modsat desværre MEGET barnligt dvs jeg bliver trodsig og æder endnu mere usundt!. (Nej ikke særlig sympatisk jeg ved det godt, men reagere nogle gange uden at tænke).

Det der virker for mig er at han holder fast i sine principper om ikke at købe slik og andet usund. Og så må jeg jo gøre det for mine egne penge. At vi forsøger at spise sundt sammen, så må jeg jo Junke for mine egne penge.

Og vigtigst af alt at han støtter op om mig når jeg har motivationer til at gøre noget ved det.

Men jeg forstår dig godt at det er svært at se den man elsker glide ned af en uheldig vej. Men jeg tror desværre ikke du kan gøre noget, han skal selv ønske det.

Mange hilsner

Henriette

Anmeld

23. oktober 2011

mortilflere

Jeg syntes du er strid 

Men jeg har oxo en mand der elsker mig selv om jeg vejer 60 kg mere edn den dag vi mødes 

Anmeld

23. oktober 2011

NJN

Jeg har det lidt på samme måde med min kæreste.. Bare i lidt mindre omfang lyder det til..

Jeg gør det, at når han står og kigger på chips eller andet slik, siger jeg nej, det skal vi ikke have.. Og hiver ham videre. til tider bliver han sur på mig, men er glad når det er lykkeds ham ikke at spise usundt i nogle dage. og så roser jeg ham til skyerne, fordi det er godt gået.. 

Jeg kan selvfølgelig ikke være over ham hele tiden, men så spørger jeg ind til dagen.. Så som, hvordan går det med ikke at spise slik, og så svarer han enten det går godt, så får han ros. Eller jeg kom til at... og så siger jeg bare øv, på den igen..

Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget, da din mand tydelig vis ikke har nogen som helst interesse i at tabe sig overhovedet.. Men du kunne måske tage en snak med ham, omkring at du syntes i skal leve sundt sammen også for jeres barns skyld. Da h*n også ønsker jer som forældre mange år endnu, og ikke ønsker en far, der bliver så tyk han ikke kan deltage i så mange ting. 

Håber det hjalp lidt. og stort  til dig.. Det er ikke let at se sin mand/kæreste blive større og større.. 

Anmeld

23. oktober 2011

Na-Wi

mortilflere skriver:

Jeg syntes du er strid 

Men jeg har oxo en mand der elsker mig selv om jeg vejer 60 kg mere edn den dag vi mødes 

Må lige spørge hvorfor du syntes hun er strid ?

Anmeld

23. oktober 2011

Anonym trådstarter

Henriette Aaby skriver:

Hej

Først tillykke med den lille ny

Jeg ved faktisk ikke om jeg kan give dig nogle råd. Men vil bare komme med et lille indput

I mit og min mands forhold er der mig der er den der vejer for meget. Og jeg ved (det gør min mand også) at det nytter ikke at han komme med forslag og "stikpiller". Det får mig til at reagere helt modsat desværre MEGET barnligt dvs jeg bliver trodsig og æder endnu mere usundt!. (Nej ikke særlig sympatisk jeg ved det godt, men reagere nogle gange uden at tænke).

Det der virker for mig er at han holder fast i sine principper om ikke at købe slik og andet usund. Og så må jeg jo gøre det for mine egne penge. At vi forsøger at spise sundt sammen, så må jeg jo Junke for mine egne penge.

Og vigtigst af alt at han støtter op om mig når jeg har motivationer til at gøre noget ved det.

Men jeg forstår dig godt at det er svært at se den man elsker glide ned af en uheldig vej. Men jeg tror desværre ikke du kan gøre noget, han skal selv ønske det.

Mange hilsner

Henriette

Tusind tak Henriette

Ja, det er nemlig rigtig hårdt at se ham tage mere og mere på, og især når jeg kan se, hvor ked af det han bliver over det!
Men du har ret i at stikpiller virker modsat (gør de også på mig selv ), det er bare fordi jeg bliver så frustreret og får sagt det i "afmagt"

Men ja, har også tænkt mig at holde fast i det med at vi ikke skal købe usundt. Problemet er bare at når jeg siger sådan, så hører han det som at jeg ikke vil røre et stykke slik med en ildtang, og når vi så får gæster, og jeg køber 2 poser blandet slik (vælger med vilje ikke chokolade og chips), så skal jeg høre for, at JEG har rygrad som en regnorm! Den synes jeg bare er så svær at sluge, når det ikke er mig der har taget 15kg på... jeg døjer bare lige med at smide de sidste 5 fra GRAVIDITETEN...

Men det er jo måske hans måde at give igen på... selvom jeg ikke synes den er helt berettet... eftersom jeg træner 3 gange om ugen, og går ture med barnevognen, hvorimod han sidder i sofaen eller foran computeren... hmm

Anmeld

23. oktober 2011

Tystys14

Hi hi altså ikke for at være ond, men i lyder lidt som en "mor" for jeres mand.

Måske skulle i lade dem være, og se om de ikke selv finder ud af det på et tidspunkt, og så bare støtte dem når de gør noget i mener er det rigtige.  Som nogle af de andre også skriver.

Det der med mænd og stikpiller, det virker bare SLET ikke... de opfatter dem simpelthen ikke, og mange gange hvis de gør, bliver de bare Rasmus modsat.  Det er i hvert fald min mand.

Anmeld

23. oktober 2011

Anonym trådstarter

mortilflere skriver:

Jeg syntes du er strid 

Jeg elsker ham skam også, ingen tvivl om det

Og jeg kan sagtens forstå, at du synes jeg er strid! For i princippet er det hans valg og ikke mit. MEN, når han selv er kommet med udtalelser om, at han ville gøre ALT for at få mig ned i vægt, hvis jeg tog på, så synes jeg måske ikke helt, det er fair, at han bare lader stå til med sig selv...
OG så er det heller ikke en super sund livsstil og vil jo gerne have ham ved min side mange år endnu Han har problemer med ryggen og han VED, at det bliver bedre, hvis han træner, så det gør mig rigtig ked af det at se, at det bare bliver værre og værre...

Anmeld

23. oktober 2011

Anonym trådstarter

NJN skriver:

Jeg har det lidt på samme måde med min kæreste.. Bare i lidt mindre omfang lyder det til..

Jeg gør det, at når han står og kigger på chips eller andet slik, siger jeg nej, det skal vi ikke have.. Og hiver ham videre. til tider bliver han sur på mig, men er glad når det er lykkeds ham ikke at spise usundt i nogle dage. og så roser jeg ham til skyerne, fordi det er godt gået.. 

Jeg kan selvfølgelig ikke være over ham hele tiden, men så spørger jeg ind til dagen.. Så som, hvordan går det med ikke at spise slik, og så svarer han enten det går godt, så får han ros. Eller jeg kom til at... og så siger jeg bare øv, på den igen..

Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget, da din mand tydelig vis ikke har nogen som helst interesse i at tabe sig overhovedet.. Men du kunne måske tage en snak med ham, omkring at du syntes i skal leve sundt sammen også for jeres barns skyld. Da h*n også ønsker jer som forældre mange år endnu, og ikke ønsker en far, der bliver så tyk han ikke kan deltage i så mange ting. 

Håber det hjalp lidt. og stort  til dig.. Det er ikke let at se sin mand/kæreste blive større og større.. 

Ja, må nok indrømme at jeg ikke er så god til at rose ham... men det er måske også fordi, jeg aldrig oplever, at han siger "nej tak" til noget usundt

Hvis jeg siger nej til at købe chips og hiver ham med videre bliver han tøsefornærmet og siger at jeg ikke kan bestemme havd han bruger sine penge på. Det giver jeg ham ret i og tilføjer at jeg ikke synes det er en god idé, da ingen af os har godt af det. (Jeg siger VI, også selvom jeg ikke selv spiser chips - han æder hele posen selv, hvis den bliver købt)

Men tak for svar

Anmeld

23. oktober 2011

mortilflere

Anonym skriver:

Jeg elsker ham skam også, ingen tvivl om det

Og jeg kan sagtens forstå, at du synes jeg er strid! For i princippet er det hans valg og ikke mit. MEN, når han selv er kommet med udtalelser om, at han ville gøre ALT for at få mig ned i vægt, hvis jeg tog på, så synes jeg måske ikke helt, det er fair, at han bare lader stå til med sig selv...
OG så er det heller ikke en super sund livsstil og vil jo gerne have ham ved min side mange år endnu Han har problemer med ryggen og han VED, at det bliver bedre, hvis han træner, så det gør mig rigtig ked af det at se, at det bare bliver værre og værre...

Så kør på helbredet , end det fede i  ham , jeg er jo kronisk syg og dette er en af grundene til jeg er fed

Men hvis du begynder at køre på lysten så tror jeg bare han ik kunne slippe det selv ved at blive tynd

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.