Når manden er gravid...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2011

mortilflere

Naannaa87 skriver:

Må lige spørge hvorfor du syntes hun er strid ?

Fordi jeg syntes man skal elske meneskede bag det ydre ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2011

klmf

Jeg er glad for at jeg ikke er i et parforhold hvor jeg kan få at vide, at der er lukket for det varme vand hvis ikke jeg taber mig.... Hvorfor er det så vigtigt for dig at han taber sig?

Tror ikke du ændrer noget ved at kritisere eller true med at lyst-kortet. Vis at du elsker ham oggerne vil støtte ham, men lad ham om tempoet.

Anmeld

23. oktober 2011

Anonym trådstarter

Nikita Victoria skriver:

Hi hi altså ikke for at være ond, men i lyder lidt som en "mor" for jeres mand.

Måske skulle i lade dem være, og se om de ikke selv finder ud af det på et tidspunkt, og så bare støtte dem når de gør noget i mener er det rigtige.  Som nogle af de andre også skriver.

Det der med mænd og stikpiller, det virker bare SLET ikke... de opfatter dem simpelthen ikke, og mange gange hvis de gør, bliver de bare Rasmus modsat.  Det er i hvert fald min mand.

Har prøvet ikke at kommentere det (har intet sagt i 1½år), men der sker intet, desværre... og jeg ved at han før har været oppe på 120kg,og det ønsker jeg bare ikke sker for ham igen... Hans ryg kan slet ikke holde til det...
Jeg er godt klar over, at jeg ikke kan presse ham til et vægttab, for det kræver at han selv har motivationen. Og JA, det er lidt mor-agtigt , men han har selv givet udtryk for, at han ikke kan styre det og gerne vil have min hjælp...

Anmeld

23. oktober 2011

Anonym trådstarter

mortilflere skriver:

Så kør på helbredet , end det fede i  ham , jeg er jo kronisk syg og dette er en af grundene til jeg er fed

Men hvis du begynder at køre på lysten så tror jeg bare han ik kunne slippe det selv ved at blive tynd

Nej, det tænker jeg også...

Ja, det er jo noget helt andet, hvis det er en sygdom! Håber jeg ikke det er i dette tilfælde, selvom han har tendenser til overspisning generelt Men det burde jo kunne kureres i dette tilfælde...

Anmeld

23. oktober 2011

mortilflere

Anonym skriver:

Nej, det tænker jeg også...

Ja, det er jo noget helt andet, hvis det er en sygdom! Håber jeg ikke det er i dette tilfælde, selvom han har tendenser til overspisning generelt Men det burde jo kunne kureres i dette tilfælde...

Her hjemme er vi til 100 000 km tjæk som vores læge siger hvert år , der finder man ud af om vi mangler vitaminer osv 

Måske skulle i smutte til sådan et

Anmeld

23. oktober 2011

Henriette Aaby

Anonym skriver:

Tusind tak Henriette

Ja, det er nemlig rigtig hårdt at se ham tage mere og mere på, og især når jeg kan se, hvor ked af det han bliver over det!
Men du har ret i at stikpiller virker modsat (gør de også på mig selv ), det er bare fordi jeg bliver så frustreret og får sagt det i "afmagt"

Men ja, har også tænkt mig at holde fast i det med at vi ikke skal købe usundt. Problemet er bare at når jeg siger sådan, så hører han det som at jeg ikke vil røre et stykke slik med en ildtang, og når vi så får gæster, og jeg køber 2 poser blandet slik (vælger med vilje ikke chokolade og chips), så skal jeg høre for, at JEG har rygrad som en regnorm! Den synes jeg bare er så svær at sluge, når det ikke er mig der har taget 15kg på... jeg døjer bare lige med at smide de sidste 5 fra GRAVIDITETEN...

Men det er jo måske hans måde at give igen på... selvom jeg ikke synes den er helt berettet... eftersom jeg træner 3 gange om ugen, og går ture med barnevognen, hvorimod han sidder i sofaen eller foran computeren... hmm

Super flot at du er ved at være nede i vægt igen. Tro mig jeg ved det ikke er let

Jeg forstår godt det er mega træls at få den tilbage på den måde. Og jeg forstår godt du bliver ked af det og såret. Jeg tænker at det måske er hans måde at afreagere på, hvilket ikke er særlig sødt faktisk.

Her synes jeg bare du skal trække på skulderen og sige "hmm der er forskel på fest og hverdag!!!" Og så lad den ligge. Eller sådan noget.

Anmeld

23. oktober 2011

Anonym trådstarter

lotchen skriver:

Jeg er glad for at jeg ikke er i et parforhold hvor jeg kan få at vide, at der er lukket for det varme vand hvis ikke jeg taber mig.... Hvorfor er det så vigtigt for dig at han taber sig?

Tror ikke du ændrer noget ved at kritisere eller true med at lyst-kortet. Vis at du elsker ham oggerne vil støtte ham, men lad ham om tempoet.

Tror du har helt ret... er bare frustreret...
Kunne heller ikke finde på at sige, der var lukket for det varme vand, hvis ikke han begyndte at tabe sig... Det er bare sådan jeg har det, desværre... Ved godt det er super overfladisk, og jeg er absolut ikke stolt af det, men jeg har bare ikke lige så nemt ved at tænde på ham nu, som førhen...
Han har altid været lidt buttet, og det har jeg ikke haft noget imod, så det er ikke fordi jeg forlanger at der ikke må sidde fedt overhovedet og at der skal være markeret vaskebræt - slet ikke!
Jeg er bare super bekymret generelt. Både fordi jeg tænker, hvad det er der gør at han føler han har behov for at spise som han gør og fordi hans helbred skrænter! Han har problemer med ryggen og han er konstant træt... ingen energi overhovedet... det er bare så trist at se den mand man elsker være så ligeglad med sig selv...

Anmeld

23. oktober 2011

Tystys14

Anonym skriver:

Har prøvet ikke at kommentere det (har intet sagt i 1½år), men der sker intet, desværre... og jeg ved at han før har været oppe på 120kg,og det ønsker jeg bare ikke sker for ham igen... Hans ryg kan slet ikke holde til det...
Jeg er godt klar over, at jeg ikke kan presse ham til et vægttab, for det kræver at han selv har motivationen. Og JA, det er lidt mor-agtigt , men han har selv givet udtryk for, at han ikke kan styre det og gerne vil have min hjælp...

Har du prøvet at lade ham gå til læge, og få sig en diganose af lægen, på hvor slemt det står til? det kunne måske være det der skal til.  Og puha... 120 kg er godt nok meget...

Anmeld

23. oktober 2011

Anonym trådstarter

mortilflere skriver:

Her hjemme er vi til 100 000 km tjæk som vores læge siger hvert år , der finder man ud af om vi mangler vitaminer osv 

Måske skulle i smutte til sådan et

Ja, det kunne være... god idé!

Tak

Anmeld

23. oktober 2011

Anonym trådstarter

Nikita Victoria skriver:

Har du prøvet at lade ham gå til læge, og få sig en diganose af lægen, på hvor slemt det står til? det kunne måske være det der skal til.  Og puha... 120 kg er godt nok meget...

Ja, 120kg er meget... så det er altså ikke fordi vi snakker om, at jeg forlanger, at han skal have vaskebræt eller noget... Ønsker bare for ham at han kommer ned i nærheden af de 80 kg som er hans idealvægt... det ville være så meget bedre for ham på alle punkter...

Tænker at et livsstilstjek måske er vejen frem...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.