Hvor ofte skifter i baby om natten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2011

Ka+Ma=Be

Amandas-mor skriver:

Før Amanda sov igennem, så når hun vågnede om natten og ville have flaske, så tjeckede jeg bleen og hvis der var afføring i den så skiftede jeg den. Ellers ikke. Amanda vågnede kun 1 til 2 gange om natten, og der var nok gevinst mindst en gang hver nat.

Det er rigtig at det bliver mindre og mindre med tiden. Tror at du vil kunne se en forskel allerede når han er en måned ældre 

hvor dejligt at høre! Jeg håber at det snart går den vej med Benjamin  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2011

Ka+Ma=Be

Sanne og Nicklas skriver:

Søde du er bestem ikke alene.

Naia bliver skiftet 1-2 gang om natten og mit hjerte kan slet ikke bære ikke at skifte hende for tanken om en rød numse og at hun skal ligge med det gør så ondt.

Så heller lige skifte det tager jo et split sek. vi er så heldig at vi har en gade lygte så lyser ind i værelse så behøves ikke tænde for lyset.

Nicklas var ca 3 måneder der skiftede vi ikke om natten mere og så er det jo meget normalt i deres aldere at går der kommer noget ind skal der også noget ud

Det er nemlig også sådan jeg har det! Kan slet ikke bære tanken om, at han evt ligger der med aff. i bleen. Så skifter jeg ham hellere en gang for meget.

Det er bare anstrengende når han tisser på mig også!  hehe. Det ville være lidt nemmere og hurtigere hvis vi kunne undgå det

Anmeld

21. oktober 2011

Ka+Ma=Be

annec skriver:

De sidste 2 uger har Sebastian lavet stort mellem kl 21 og 22. Så får han en ren ble, kommer i seng og får en ren ble når han vågner igen mellem 06.30 - 07.30.. Han har aldrig afføring om natten

Hvor dejligt Det er da også lige til at overskue. Hvor gammel er han?

Anmeld

21. oktober 2011

lycly

Da min datter var helt lille, skiftede jeg hende maks 2 gange om natten. Nu skifter vi hende kun 1 gang Tror det er meget forskelligt. Man skal jo, som andre også skriver, ikke lade dem ligge med tung ble

Anmeld

21. oktober 2011

annec

Katte87 skriver:

Hvor dejligt Det er da også lige til at overskue. Hvor gammel er han?

8 uger i dag og gud hvor tiden dog flyver afsted

Anmeld

21. oktober 2011

Sitrani

Jeg skiftede kun min lille pige, da hun var helt ny, hvis hun havde lavet i bleen.

Har hele tiden fået at vide, at med de nymoderne bleer man har idag, så er det ikke nødvendig at skifte dem, hvis de kun har tisset.

Efetr et par uger havde hun kun afføring om dagen, og sådan har det været lige siden, så herhjemme bliver der ikke skiftet ble om natten

Anmeld

21. oktober 2011

Ka+Ma=Be

isabellamor skriver:

for ikke at vække børnene anbefales det at man kun skifter hvis der er afføring eller hvis der er så meget tis i bleen at der simpelthen ikke kan være mere i den.. 

og det er måske underligt men når barnet er vågen og får mad kan man jo ligså godt skifte..  men det kan godt vække barnet og det er ikke godt for rytmen da børn skal kunne mærke forskel på dag og nat... 

derfor bør man ikke: 

tale til barnet for meget. helst ikke.. 

tænde for meget lys.

skifte ble - med mindre der er afføring i, så skal ma selvfølgelig skifte den... 

det er selvfølgelig kun anbefalinger, du bestemmer jo helst selv...

men når barnet sover igennem vil du jo heller ikke vække det for at skifte det, vil du?

Ja, det er præcis der "dilemmaet" ligger! Jeg tænder ikke lys, taler mindst muligt til ham, og prøver i det hele taget så vidt som muligt ikke at vække ham. Men han har afføring hver gang han vågner og vil have mad - og så skifter jeg ham jo  

For nej, hvis han sov igennem ville jeg heller ikke skifte ham før han vågnede

Anmeld

21. oktober 2011

Ka+Ma=Be

Rockertand skriver:

Jeg fik at vide af min SP, at det er begynder-fejl at skifte tisse-bleer om natten - det skal og bør man ikke, der er intet til hinder for, at de sover igennem med en tisse-ble.

Jeg skifter ikke om natten - og er velsignet med børn, der ikke laver seriøse bleer om natten, så vi bruger tiden på at sove i stedet  

Det gør jeg heller ikke Jeg skifter ham kun når der er afføring - det er der så også hver gang! Og den er næsten stensikker heh.

Dejligt at kunne få lov til at sove!

Anmeld

21. oktober 2011

Isabella_mor

Katte87 skriver:

Ja, det er præcis der "dilemmaet" ligger! Jeg tænder ikke lys, taler mindst muligt til ham, og prøver i det hele taget så vidt som muligt ikke at vække ham. Men han har afføring hver gang han vågner og vil have mad - og så skifter jeg ham jo  

For nej, hvis han sov igennem ville jeg heller ikke skifte ham før han vågnede

så har du bare en natteskider.. det er der jo ikke noget at gøre ved.. der er det bare frem med de våde klude og en tør ble til den lille numse.. afføring SKAL jo skiftes.. sådan er det.. 

det kan være det ændre sig.. 

Anmeld

21. oktober 2011

Hailiesmom11

Katte87 skriver:

Hvor lyder det lækkert! Det ville være dejligt, hvis Benjamin gad at sove lidt længere om natten Men ja, det kommer jo nok en dag hehe

Ja hailie sover igennem nu fra 22 til 8-9 stykker og det har hun gjort 2 måneder nu.. vi har fået at vide vi ikke aner hvordan det er at have spædbarn, men så hun jo vågen hele dagen med 2 lure på 1-3 timer af gangen  så nem lille pige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.