Hvor ofte skifter i baby om natten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2011

Ka+Ma=Be

Frøken J. skriver:

Nu er hun godt nok kun 10 dage, men her er det ca. én gang om natten. Passer med når hun er oppe at blive ammet. Der er nogen gange en "lille skid", men som regel er det faktisk kun tis

Lyder dejligt! Det er da lige til at overskue hvis hun kun er oppe den ene gang 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2011

Frøken J.

Katte87 skriver:

Lyder dejligt! Det er da lige til at overskue hvis hun kun er oppe den ene gang 

Altså det kommer nok også an på hvad du definerer som nat Her er det 00-06, og hun er som regel oppe ved 3-4 tiden

Anmeld

20. oktober 2011

Hailiesmom11

Da min datter var yngre og oppe om natten blev hun skiftet 1-2 gange..

Og det var kun hvis bleen var meget våd eller der var afføring i..

Hun har ikke været oppe om natten i 2½ mdr nu og hun er lidt over 4 mdr

Anmeld

20. oktober 2011

Muttitil1+1

Katte87 skriver:

Hehe det lyder meget lige som her  

Nej man kan nok ikke lave nogle fine fingerregler De andre påstod bare, at det med natteafføring det hører op på et tidspunkt  Men nu må vi se - man kan vel håbe hehe

Lad os krydse fingre for det

Anmeld

20. oktober 2011

lukasmor

Katte87 skriver:

Det lyder meget logisk Jeg skifter ham heller ikke hvis han falder i søvn ved brystet. 

Men det er så også et andet dilemma - om jeg skal amme først, eller skifte ham først hehe. Hvis jeg ammer først falder han i søvn, hvis jeg skifter ble først er han skide sur og sulten  og vækker hele huset  

Lyder desuden lækkert med et barn der kun vågner en gang! 

Det kan jeg godt se men jeg ville nok vuderer hvor sulten h*n er. Om du kan nå et hurtigt bleskift inden eller det bare er bryst med det samme

Ja vist, vi har været heldige at få en dreng der kun har krævet opmærksomhed én gang om natten men til gengæld vågner han stadig en gang om natten her nu hvor han er over 8 måneder gammel Det går forhåbentlig snart over

Håber du finder en god natterytme. Ikke mindst for dig selv så du også kan fungere som menneske når solen står op Jeg valgte at blive liggende i sengen og amme. Det gav mig en tålmodighed jeg ikke havde når jeg sad og hang i sofaen kl "øv" om natten

Anmeld

21. oktober 2011

Tona

Katte87 skriver:

At amme om natten er en ting. Men at skulle stå op, skide træt, og skifte ble i mørket - det er altså en anden 

Min dreng er knap 7 uger gammel og jeg skifter ham minimum 1 gang hver nat. Ofte 2 gange og til tider 3 gange. Det er begyndt at blive mindre og mindre. 

Talte med mødregruppen om det - og der er INGEN af dem, som skifter ble om natten! Altså fordi deres babyer ikke har afføring om natten. 

Jeg ved ikke om jeg bare er for hurtig?!  Men jeg kan ikke lade ham ligge, hvis jeg kan lugte at der er noget i bleen. 

Hvad er "normalt"? Og er det rigtigt at de laver mindre og mindre om natten?

Før Amanda sov igennem, så når hun vågnede om natten og ville have flaske, så tjeckede jeg bleen og hvis der var afføring i den så skiftede jeg den. Ellers ikke. Amanda vågnede kun 1 til 2 gange om natten, og der var nok gevinst mindst en gang hver nat.

Det er rigtig at det bliver mindre og mindre med tiden. Tror at du vil kunne se en forskel allerede når han er en måned ældre 

Anmeld

21. oktober 2011

SaNiNa

Katte87 skriver:

At amme om natten er en ting. Men at skulle stå op, skide træt, og skifte ble i mørket - det er altså en anden 

Min dreng er knap 7 uger gammel og jeg skifter ham minimum 1 gang hver nat. Ofte 2 gange og til tider 3 gange. Det er begyndt at blive mindre og mindre. 

Talte med mødregruppen om det - og der er INGEN af dem, som skifter ble om natten! Altså fordi deres babyer ikke har afføring om natten. 

Jeg ved ikke om jeg bare er for hurtig?!  Men jeg kan ikke lade ham ligge, hvis jeg kan lugte at der er noget i bleen. 

Søde du er bestem ikke alene.

Naia bliver skiftet 1-2 gang om natten og mit hjerte kan slet ikke bære ikke at skifte hende for tanken om en rød numse og at hun skal ligge med det gør så ondt.

Så heller lige skifte det tager jo et split sek. vi er så heldig at vi har en gade lygte så lyser ind i værelse så behøves ikke tænde for lyset.

Nicklas var ca 3 måneder der skiftede vi ikke om natten mere og så er det jo meget normalt i deres aldere at går der kommer noget ind skal der også noget ud

Anmeld

21. oktober 2011

annec

De sidste 2 uger har Sebastian lavet stort mellem kl 21 og 22. Så får han en ren ble, kommer i seng og får en ren ble når han vågner igen mellem 06.30 - 07.30.. Han har aldrig afføring om natten

Anmeld

21. oktober 2011

Jonna1979

Katte87 skriver:

vores datter op 6 uger har meget sjælden afførring om natten har hun så skifter jeg men jeg skifter ikke en tisseble

Anmeld

21. oktober 2011

2babygirls

Katte87 skriver:

Jeg har ALDRIG skiftet hende om natten. Men havde hun lavet aff ville jeg da helt sikkert skifte hende, men ellers har vi begge sovet sødt til næste morgen, fordi hun heller ikke spiste om natten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.