Hvor ofte skifter i baby om natten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19.114 visninger
50 svar
0 synes godt om
20. oktober 2011

Ka+Ma=Be

At amme om natten er en ting. Men at skulle stå op, skide træt, og skifte ble i mørket - det er altså en anden 

Min dreng er knap 7 uger gammel og jeg skifter ham minimum 1 gang hver nat. Ofte 2 gange og til tider 3 gange. Det er begyndt at blive mindre og mindre. 

Talte med mødregruppen om det - og der er INGEN af dem, som skifter ble om natten! Altså fordi deres babyer ikke har afføring om natten. 

Jeg ved ikke om jeg bare er for hurtig?!  Men jeg kan ikke lade ham ligge, hvis jeg kan lugte at der er noget i bleen. 

Hvad er "normalt"? Og er det rigtigt at de laver mindre og mindre om natten?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2011

Gaia

Vores datter blev også skiftet en 1-3 gange og selvf. Skal du skifte ham hvis du synes bleen er tung eller lugter så skidt med hvad de andre gør . Gør hvad du synes er det rette

Anmeld

20. oktober 2011

Mira0911

Her er det skiftning helt op til 4 gange... 

Anmeld

20. oktober 2011

Muttitil1+1

Min søn er 11 uger gammel nu. I starten var jeg oppe og skifte ham 2-3 gange hver nat, men nu er jeg det kun 1 gang. Men igen, det kommer jo an på hvornår man går i seng og om han lige er blevet skiftet når man putter ham. Men om man kan regne med at de får mindre og mindre afføring om natten tør jeg ikke gøre mig klog på, men det kunne se sådan ud... men tror ikke man kan gøre det til en regel

Anmeld

20. oktober 2011

lukasmor

Katte87 skriver:

At amme om natten er en ting. Men at skulle stå op, skide træt, og skifte ble i mørket - det er altså en anden 

Min dreng er knap 7 uger gammel og jeg skifter ham minimum 1 gang hver nat. Ofte 2 gange og til tider 3 gange. Det er begyndt at blive mindre og mindre. 

Talte med mødregruppen om det - og der er INGEN af dem, som skifter ble om natten! Altså fordi deres babyer ikke har afføring om natten. 

Jeg ved ikke om jeg bare er for hurtig?!  Men jeg kan ikke lade ham ligge, hvis jeg kan lugte at der er noget i bleen. 

Hvad er "normalt"? Og er det rigtigt at de laver mindre og mindre om natten?

Jeg fik at vide at det er vigtigere at skrifte en ble med afføring end barnets søvn og omvendt: barnets søvn er vigtigere end en ren ble hvis barnet kun har tisset. Jeg skiftede dog min søn om natten alligevel men da han kun vågnede én gang om natten, skiftede jeg ham selvfølgelig også kun den ene gang. Hvis min søn derimod nåede at falde i søvn ved brystet, lod jeg ham sove uden bleskift og gjorde det som det første om morgenen i stedet

Anmeld

20. oktober 2011

Ka+Ma=Be

Gaia skriver:

Vores datter blev også skiftet en 1-3 gange og selvf. Skal du skifte ham hvis du synes bleen er tung eller lugter så skidt med hvad de andre gør . Gør hvad du synes er det rette

Jeg synes bare, at det lød helt utroligt, at ingen af de 5 andre babyer har afføring om natten

Men ja, børn er selvfølgelig også forskellige

Anmeld

20. oktober 2011

Ka+Ma=Be

Mira0911 skriver:

Her er det skiftning helt op til 4 gange... 

Så er det ikke bare mig!

Anmeld

20. oktober 2011

Ka+Ma=Be

NadiaSK skriver:

Min søn er 11 uger gammel nu. I starten var jeg oppe og skifte ham 2-3 gange hver nat, men nu er jeg det kun 1 gang. Men igen, det kommer jo an på hvornår man går i seng og om han lige er blevet skiftet når man putter ham. Men om man kan regne med at de får mindre og mindre afføring om natten tør jeg ikke gøre mig klog på, men det kunne se sådan ud... men tror ikke man kan gøre det til en regel

Hehe det lyder meget lige som her  

Nej man kan nok ikke lave nogle fine fingerregler De andre påstod bare, at det med natteafføring det hører op på et tidspunkt  Men nu må vi se - man kan vel håbe hehe

Anmeld

20. oktober 2011

Frøken J.

Nu er hun godt nok kun 10 dage, men her er det ca. én gang om natten. Passer med når hun er oppe at blive ammet. Der er nogen gange en "lille skid", men som regel er det faktisk kun tis

Anmeld

20. oktober 2011

Ka+Ma=Be

Lukasmor skriver:

Jeg fik at vide at det er vigtigere at skrifte en ble med afføring end barnets søvn og omvendt: barnets søvn er vigtigere end en ren ble hvis barnet kun har tisset. Jeg skiftede dog min søn om natten alligevel men da han kun vågnede én gang om natten, skiftede jeg ham selvfølgelig også kun den ene gang. Hvis min søn derimod nåede at falde i søvn ved brystet, lod jeg ham sove uden bleskift og gjorde det som det første om morgenen i stedet

Det lyder meget logisk Jeg skifter ham heller ikke hvis han falder i søvn ved brystet. 

Men det er så også et andet dilemma - om jeg skal amme først, eller skifte ham først hehe. Hvis jeg ammer først falder han i søvn, hvis jeg skifter ble først er han skide sur og sulten  og vækker hele huset  

Lyder desuden lækkert med et barn der kun vågner en gang! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.