Hvor ofte skifter i baby om natten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2011

Isabella_mor

for ikke at vække børnene anbefales det at man kun skifter hvis der er afføring eller hvis der er så meget tis i bleen at der simpelthen ikke kan være mere i den.. 

og det er måske underligt men når barnet er vågen og får mad kan man jo ligså godt skifte..  men det kan godt vække barnet og det er ikke godt for rytmen da børn skal kunne mærke forskel på dag og nat... 

derfor bør man ikke: 

tale til barnet for meget. helst ikke.. 

tænde for meget lys.

skifte ble - med mindre der er afføring i, så skal ma selvfølgelig skifte den... 

det er selvfølgelig kun anbefalinger, du bestemmer jo helst selv...

men når barnet sover igennem vil du jo heller ikke vække det for at skifte det, vil du?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2011

Molly8

Katte87 skriver:

At amme om natten er en ting. Men at skulle stå op, skide træt, og skifte ble i mørket - det er altså en anden 

Min dreng er knap 7 uger gammel og jeg skifter ham minimum 1 gang hver nat. Ofte 2 gange og til tider 3 gange. Det er begyndt at blive mindre og mindre. 

Talte med mødregruppen om det - og der er INGEN af dem, som skifter ble om natten! Altså fordi deres babyer ikke har afføring om natten. 

Jeg ved ikke om jeg bare er for hurtig?!  Men jeg kan ikke lade ham ligge, hvis jeg kan lugte at der er noget i bleen. 

Hvad er "normalt"? Og er det rigtigt at de laver mindre og mindre om natten?

Jeg skiftede også hver nat, da min søn var lille. Jeg kan ikke huske, hvornår han stoppede med at lave om natten, men jeg tror det var ved 3 mdr's alderen (Måske var det først ved 4, da han begyndte på skemad..) Nu, hvor han kun har tissebleer, skifter jeg ikke før om morgenen.

Kh Molly

Anmeld

21. oktober 2011

twinny

Her skifter vi 3-4 gange om natten..

Da de næsten altid har tisset eller lavet stort, når de skal have mad...

Anmeld

21. oktober 2011

AndreasMor84

Det er ikke fast her.. har han aff. skifter jeg ham selvfølgelig.. men det kommer an på så meget.. har han fx. haft en dårlig dag med meget lidt søvn, prioriterer jeg altså at han sover om natten fremfor at få skiftet en tisseble, medmindre den er så tung at den er ved at falde af ham

Anmeld

21. oktober 2011

SussieThyssen

Katte87 skriver:

At amme om natten er en ting. Men at skulle stå op, skide træt, og skifte ble i mørket - det er altså en anden 

Min dreng er knap 7 uger gammel og jeg skifter ham minimum 1 gang hver nat. Ofte 2 gange og til tider 3 gange. Det er begyndt at blive mindre og mindre. 

Talte med mødregruppen om det - og der er INGEN af dem, som skifter ble om natten! Altså fordi deres babyer ikke har afføring om natten. 

Jeg ved ikke om jeg bare er for hurtig?!  Men jeg kan ikke lade ham ligge, hvis jeg kan lugte at der er noget i bleen. 

Hvad er "normalt"? Og er det rigtigt at de laver mindre og mindre om natten?

Hvis barnet er vågent og man kan lugte bleen, så skal barnet selvfølgelig skiftes, mere er der ikke til det.
Jeg har også altid haft det dårligt med at lade mit sovende barn ligge der med prut i bleen, selvom det sov, men jeg har altså holdt mig i skindet og som regel ladet dem sove, for det også så synd at vække barnet. Men jeg har altså somme tider alligevel gjort det..for man ved da hvor røde i måsen de bliver af at ligge der med sådan en ble.
Så du må nok afgøre med din egen samvittighed, hvad du synes er rigtigst.

Kærligst
Sussie

Anmeld

21. oktober 2011

Rockertand

Jeg fik at vide af min SP, at det er begynder-fejl at skifte tisse-bleer om natten - det skal og bør man ikke, der er intet til hinder for, at de sover igennem med en tisse-ble.

Jeg skifter ikke om natten - og er velsignet med børn, der ikke laver seriøse bleer om natten, så vi bruger tiden på at sove i stedet  

Anmeld

21. oktober 2011

Clisolka

Jeg tror faktisk kun jeg har haft skiftet Isabella 2-3 gange om natten efter hun blev født. Hun er nu 11½ mrd. Hun er ikke en der laver en stor ble om natten 

Anmeld

21. oktober 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

hmm.. har kun en amning i løbet af "natten" og den er omkring kl. 2-3 og hvis han lugter af "youghurt" eller meget af tis så bliver han skiftet der...

hans spisetider plejer at være så han spiser omkring kl. 21-23 og så der kl. 2-4 og så igen omkring kl. 8-10... derefter er det meget forskelligt hvor ofte han spiser... det er kun natspisningerne der er stabile...

men der bliver han skiftet hvis han lugter af at der er noget i bleen der kan forstyrre ham så han ikke får sovet roligt...

Anmeld

21. oktober 2011

Ka+Ma=Be

Wulffi89 skriver:

Da min datter var yngre og oppe om natten blev hun skiftet 1-2 gange..

Og det var kun hvis bleen var meget våd eller der var afføring i..

Hun har ikke været oppe om natten i 2½ mdr nu og hun er lidt over 4 mdr

Hvor lyder det lækkert! Det ville være dejligt, hvis Benjamin gad at sove lidt længere om natten Men ja, det kommer jo nok en dag hehe

Anmeld

21. oktober 2011

Ka+Ma=Be

Lukasmor skriver:

Det kan jeg godt se men jeg ville nok vuderer hvor sulten h*n er. Om du kan nå et hurtigt bleskift inden eller det bare er bryst med det samme

Ja vist, vi har været heldige at få en dreng der kun har krævet opmærksomhed én gang om natten men til gengæld vågner han stadig en gang om natten her nu hvor han er over 8 måneder gammel Det går forhåbentlig snart over

Håber du finder en god natterytme. Ikke mindst for dig selv så du også kan fungere som menneske når solen står op Jeg valgte at blive liggende i sengen og amme. Det gav mig en tålmodighed jeg ikke havde når jeg sad og hang i sofaen kl "øv" om natten

Ja, mon ikke det snart går over! Lyder ellers meget dejligt, at han har sovet så godt om natten. Så mangler han bare lige at droppe den sidste nattevækning

Jeg synes også det fungerer rigtig godt med liggende amning Det er som om man får lidt bedre og sammenhængende søvn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.