er det fair??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. oktober 2011

MorDk

Anonym skriver:

jeg tror de tænker at fordi barnet er startet i inst og er vant til at være væk fra mor og far så gør det ikke spor. Jeg ville heller aldrig selv gøre det og det er derfor jeg spørger jer. Jeg har været utrolig forarget over dette forældrepar.

Nu er børn jo forskellige... MEN jeg tror ikke at små børn har det så godt med at være adskilt fra forældrene i flere dage ad gangen...

Jeg ville ikke lade min søn være væk fra mig i flere dage... og slet ikke hvis han er syg?!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2011

serinasmor

det kommer så sandelig an på om det er nogen barnet har et stærkt bånd til i forvejen ,.. hvis deet fx er en bedsteforælder eller en anden person som barnet ser min én gang om ugen ser jeg intet galt i det ... især ikke hvis hverken mor eller far har mulighed for at tage fri bare sådan og personen alligevel gik hjemme ...

Anmeld

16. oktober 2011

mortilflere

det er slet ik ok i min verden , syg eller ej ............

Anmeld

16. oktober 2011

MorDk

Anonym skriver:

okay måske bare mig der er for pylret med mine 3 børn.

Der er altså ikke noget i vejen med at være en pylre-mor Er det selv BIG TIME haha ( men kun på nogen områder)

Anmeld

16. oktober 2011

Moster Lagkage

Anonym skriver:

grunden er at de slipper for at tage fri fra arbejde - det er grunden.

i de her tider er det jo også vigtigt at holde sig populær på arbejde. det er jo også synd for barnet hvis far og mor mister arbejde og bliver sat i en dårlig situation økonomisk. hvis jeg havde nogen til at passe når mine børn var syge, som de var trygge ved, ja så hellere det end at tage fri. medmindre barnet var meget syg.

Anmeld

16. oktober 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Er det rimeligt at lade et lille barn på 7 ½ mdr blive passet ude når det er sygt?

Det er første sygdomsperiode dette lille nips på blot 6 kg er ramlet ind i og forældrene vil lade barnet passe ude med overnatning (i første omgang 2-3 dage hvorefter barnet vil blive passet andetssted hvis ikke det er rask)

Det er slet ikke min hovedpine, det ved jeg, jeg spørger fordi jeg kan mærke en irritation og lige vil høre om det er mig der er for pirrelig.

Hold en pæn tone!

NEJ!!!

Det er det ikke

Det er utroligt forkasteligt at sende sit barn ud, hvis det er sygt.
Selvfølgelig kan det i yderste nød blive nødvendigt, men også først der, er det acceptabelt.
Man får børn, og så må man give afkald på en masse ting, og bl.a. indstille sig på at børn netop bliver syge, og så har man bare at blive hjemme med det, til det er raskt.
Selvrfølgelig kan bedstemor eller far passe barnet derhjemme hos en selv, hvis man fx skal på arbejde, men barnet skal ikke slæbes nogen steder hen...og forældrene skal ikke rejse fra det...færdig!

Kærligst
Sussie

Anmeld

16. oktober 2011

lilledittemor

Anonym skriver:

Er det rimeligt at lade et lille barn på 7 ½ mdr blive passet ude når det er sygt?

Det er første sygdomsperiode dette lille nips på blot 6 kg er ramlet ind i og forældrene vil lade barnet passe ude med overnatning (i første omgang 2-3 dage hvorefter barnet vil blive passet andetssted hvis ikke det er rask)

Det er slet ikke min hovedpine, det ved jeg, jeg spørger fordi jeg kan mærke en irritation og lige vil høre om det er mig der er for pirrelig.

Hold en pæn tone!

Jeg synes at det er helt i orden. Det må jo være op til de enkelte forældre.

Jeg ved ikke om jeg selv kunne finde på det - det kommer helt an på sygdommen og hvad grunden til pasning er..

Anmeld

16. oktober 2011

Anonym trådstarter

Moster Lagkage skriver:

i de her tider er det jo også vigtigt at holde sig populær på arbejde. det er jo også synd for barnet hvis far og mor mister arbejde og bliver sat i en dårlig situation økonomisk. hvis jeg havde nogen til at passe når mine børn var syge, som de var trygge ved, ja så hellere det end at tage fri. medmindre barnet var meget syg.

moderen har intet arbejde men hjælper en veninde på hendes indtil det nye år hvor hun så bliver ansat det samme sted.b dvs hun får ingen penge for det eller noget som helst. Hun får stadig barsels/opsigelse fra tidl. job.

Anmeld

16. oktober 2011

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

det kommer så sandelig an på om det er nogen barnet har et stærkt bånd til i forvejen ,.. hvis deet fx er en bedsteforælder eller en anden person som barnet ser min én gang om ugen ser jeg intet galt i det ... især ikke hvis hverken mor eller far har mulighed for at tage fri bare sådan og personen alligevel gik hjemme ...

jeg tror de har et udemærket forhold.

Anmeld

16. oktober 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

NEJ!!!

Det er det ikke

Det er utroligt forkasteligt at sende sit barn ud, hvis det er sygt.
Selvfølgelig kan det i yderste nød blive nødvendigt, men også først der, er det acceptabelt.
Man får børn, og så må man give afkald på en masse ting, og bl.a. indstille sig på at børn netop bliver syge, og så har man bare at blive hjemme med det, til det er raskt.
Selvrfølgelig kan bedstemor eller far passe barnet derhjemme hos en selv, hvis man fx skal på arbejde, men barnet skal ikke slæbes nogen steder hen...og forældrene skal ikke rejse fra det...færdig!

Kærligst
Sussie

Det er også det jeg tænker. Det er jo knapt så rart i forvejen at være syg hvis mor og far så "forlader" en så er det da ekstra øv.

Men hvorfor er jeg ikke ligeglad med hvad de gør og ikke gør? Så længe jeg ved at det jeg gør er det rigtige for mig?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.