mor syg - hvad med spædbarn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2011

Frøken J.

Caroline86 skriver:

så vidt jeg ved skulle det ikke være et problem at du ammer hende! Altså hvis der er meget betændelse kan hun jo risikere at spise en masse og det kan hun få kvalme af - men det skulle så være det!

Jeg tror ikke du skal være så bekymret for brystbetændelse, medmindre der kommer puds, eller du har store, virkelig ømme, knuder i brystet

I øvrigt så HUSK uld på brysterne og så vil jeg virkelig anbefale dig ammeindlæg fra Chicco - de laver nogle antibakterielle som er virkelig gode!

Jeg ammede jo altså Laura i 11½ måned og havde aldrig snerten af betændelse selvom hun er født i snestorm osv

har du selv fornemmelsen af at det er brystbetændelse eller hælder du til influenzaen?

Okay, det var fint nok!

Jeg ved det ikke. For jeg har utrolig ondt i brysterne også, men ved ikke om det er et seperat symptom, eller om det har en sammenhæng!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2011

Caroline86

Frøken J. skriver:

Okay, det var fint nok!

Jeg ved det ikke. For jeg har utrolig ondt i brysterne også, men ved ikke om det er et seperat symptom, eller om det har en sammenhæng!

det er jo også pisse svært for det GØR nuller naller indtil mælkemængden har stabiliseret sig!

hvad tid skal du til lægen?

Anmeld

14. oktober 2011

Frøken J.

Caroline86 skriver:

det er jo også pisse svært for det GØR nuller naller indtil mælkemængden har stabiliseret sig!

hvad tid skal du til lægen?

Nemlig! Men jeg skal ind 14.30

Anmeld

14. oktober 2011

Caroline86

Frøken J. skriver:

Nemlig! Men jeg skal ind 14.30

fint nok

tag dig et varmt bad og masser de ømme madpakker lidt (ved godt det gør AAAAV når vandstrålerne rammer brystet), sørg for at drikke en masse (som sagt) og slap af og få så meget hvile som muligt

Anmeld

14. oktober 2011

SussieThyssen

Frøken J. skriver:

Jamen i nat frøs/svedte jeg uanset hvordan jeg puttede mig under dynen, og her til morgen begyndte jeg at få mere og mere ondt i kroppen, fik feber og begyndende forkølelse.. Har sådan 38-39 i feber. Men jeg har en aftale hos lægen kl. 14.30!

Jeg håber det kun er det..virkeligt.
Men det er altså ret sjældent at barselskvinder bliver syge, fordi deres emunforsvar normalt kører på højtryk af samme årsag. Og kun en betændelse kan normalt gøre dem syge.
Derfor pylrer jeg så meget.

Jeg har igennem årene oplevet ganske få gange at en veninde/bekendt fik barselsfeber, og det opfører sig som du beskriver der. Og typiskt netop for barselsfeber er at det opstår 2-6 døgn efter fødslen og giver NETOP influenzalignende symptomer.

Det ER heldigvis meget sjældent, at det sker..men det kan ske, og ligesom med småbørn og meningitis, skal man være på tæerne og holde øje med moderen, der  lige har født, hvis der viser sig noget usædvanligt.
Derfor reagerer jeg, så hurtigt.
Men..godt du skal til lægen, så trækker jeg vejret mere roligt.
og pas nu godt på dig selv.
Desværre kan feberen tage mælken helt, men så må du give MME i stedet.

Anmeld

14. oktober 2011

Lou87

Nu tabte jeg jo en masse blod efter fødsel så var først på benene nogle dage efter og jeg var meget dvask og havde lav blodprocent længe... Så kender alt til det med og græde snot over ikk og føle man er der for sit barn Så lige en

Kan se du har fået svar fra andre og ville umiddelbart også sige, afsted til lægen. Så godt du har en tid og gi lige en update

Anmeld

14. oktober 2011

1000Ben

Frøken J. skriver:

Tak for svaret! Jeg tror, at hun har det fint. Hun snorkbobler i sengen med sin far.. Men har fået en tid hos lægen 14.30. Har feber og hele molevitten og frygter det har en sammenhæng med mine bryster og ammeproblemer :/

Åh gud, har du ondt i brysterne? Altså foruden brystvortesmerten? Godt du har tid hos lægen. 

God bedring og dejligt at høre at hun sover trygt med sin far 

Knus 

1000Ben 

Anmeld

14. oktober 2011

Lilje82

Frøken J. skriver:

Tak! Jamen det er som influenza med fryse/svedeture, feber og hele molevitten. Men jeg tænkte præcis det samme som dig, fordi jeg har haft problemer med amningen.. Har fået en tid hos lægen 14.30

Netop sådan jeg havde det, da jeg jeg havde brystbetændelse, feberen blev så høj jeg ikke kunne stå på benene og bare rysetde fordi jeg frøs. Bare sørg for at ligge hende til så tit som muligt og sørg for at få tømt brysterne.

Anmeld

14. oktober 2011

AndreasMor84

Lyder godt nok som beystbetændelse.. øvøv.. jeg fik det selv nogle dage efter fødslen. Hvis det er det får du bare noget mod det, sikker Dicillin, som du skal tage i 10 dage +-.. eneste ulempe ved dét er, at de skal indtages 1 time før et måltid eller 2-3 timer efter..

Benyt evt. ammebrikker, hvis du har sår på vorterne for at skåne og hjælpe helingsprocessen og så køb evt lasinoh creme at smøre på

Anmeld

14. oktober 2011

Frøken J.

Så er der update. Jeg har været ved lægen, og jeg har desværre brystbetændelse, så jeg har fået primcillin, som skal tages i en uge ca. Æv æv æv, men 'rart' at der er en forklaring på en måde.

Skal amme hende hver 2-3 time nu, så altså vække hende hvis hun sover. HELDIGVIS fik jeg det ENDELIG til at virke med ammebrikker i dag! Seriøst, det frelser mit liv! Dels gør det ikke ondt at amme oveni sårene, og kan mærke hun også meget bedre kan sutte, for de to gange jeg har ammet siden de begyndte at virke fra hhv. 16 og 10 minutter med knap en times mellemrum Før gad hun max 5 minutter, hvis jeg var heldig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.