Juvelen skriver:
1-2 gange om ugen har jeg lidt "fritid" til fx tage en lang lur, hvis dagen/natten har været hård, tage et par timer ind til byen og handle, tage i fitness etc. Det er jo ikke noget der er stengt nødvendigt, men nogle gange har jeg bare lige brug for lidt luft. Hvis man bliver stresset/overbelastet kan det jo også sænke produktionen - selv om man ammer fuldt ud uden noget som helst andet. Nogle børn er mere energikrævende end andre, så man kan godt være helt udmattet efter en hel dag med uro og gråd.
Han får MME og/eller min udpumpede mælk (der kommer bare sjældent nok til et helt måltid, derfor bruger vi MME) efter nogle timer uden at jeg har givet ham mad bliver mine bryster spændte og så kan jeg pumpe ud og gemme til senere.
Det vigtigt at du pumper godt ud de dage du er i skole for at stimulere produktionen, så du ikke løber "tør" og den ikke går i stå. Generelt kan udpumpning ved siden af amningen hjælpe til at stimulere produktionen - og du kan jo bare gemme mælken i fryseren.
Kunne godt forestille mig at nogle børn er meget mere krævende end andre, så det er da sejt at du kan tage beslutningen om at hive stikket ud en gang imellem og bare sove igennem eller have noget me-time! Det er nok ikke alle kvinder der kan være modige nok til sådanne beslutninger.
Min situation er ikke så meget selvvalgt, eller det er den jo da jeg selv bestemmer at jeg vil fortsætte mit studie og ikke udskyde det et år. Men den er ikke så fleksibel da jeg går i skole i odense mens jeg bor på frederiksberg. SÅ jeg skal afsted kl. 6.30 og er først hjemme kl 18 den ene dag og den anden dag skal jeg afsted 7.30 og hjemme kl. 15. Selvom jeg godt kunne tillade mig at gå ud på toilettet på uni og pumpe, ved jeg ikke lige hvordan jeg skal opbevare det i løbet af dagen inden jeg kommer hjem. Men for at produktionen ikke går i stå, bliver jeg alligevel nødt til at pumpe og så må jeg vel bare smide det ud. Derfor tænker jeg at hun skal have MME derhjemme af far, mens jeg er væk.
Det er så der jeg kommer i tvivl. Vil baby gerne tage bryst dagen efter hun har fået MME hele dagen?
Det andet alternativ er at jeg pumper lidt ekstra hen over ugen, og så bare fryser det ned, så der er noget de dage jeg er væk 
Anmeld