Amme samtidig med MME?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.984 visninger
44 svar
0 synes godt om
13. oktober 2011

Ems30

Hej, jeg er gravid og har nogle spørgsmål vedrørende den kommende baby. Kan man godt både amme og give MME engang imellem? Er der nogen der har prøvet det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2011

HeidiØ

Ems30 skriver:

Hej, jeg er gravid og har nogle spørgsmål vedrørende den kommende baby. Kan man godt både amme og give MME engang imellem? Er der nogen der har prøvet det?

Ja, det kan man sagtens

Jeg ammer (næsten fuldtid), men om aftenen giver jeg lige 60 ml mme oveni, da han altid er mere sulten end mine bryster kan klarer om aftenen ..

Det er self i samråd med min SP jeg har valgt det. Også fordi i starten havde jeg så mange sår/revner samt betændelse at det var nødvendigt at aflaste brystet lidt. Hun har så sagt jeg godt må give en flaske om dagen også, da han helst skal ta lidt mere på end han har gjort indtil nu!

Så ja! Det kan man sagtens

Anmeld

13. oktober 2011

Janni.

Ja det kan man godt. Jeg blev nødt til det, Silas tabte sig på min mælk alene 

Anmeld

13. oktober 2011

TaAsJu

Jeg ammede så lang tid jeg kunne, og gav mme samtidig fordi min egen mælk ikke var nok.. Så i samråd med min sp gjorde vi det sådan så hun stadig fik det gode ved mig det jeg nu havde...

Anmeld

13. oktober 2011

Juvelen

Jeg ammer min søn fuldt ud, men hvis manden er alene med ham får han MME (da jeg sjældent kan få nok af min egen mælk ud med pumpe). Og når han en gang skal passes, regner jeg også med at han får MME.

Dem jeg kender, der har givet daglige ekstra flasker ved siden af amningen, er efter noget tid endt med kun at give MME/flaske, fordi barnet ikke vil tage brystet længere.

Anmeld

14. oktober 2011

Ems30

HeidiØ skriver:

Ja, det kan man sagtens

Jeg ammer (næsten fuldtid), men om aftenen giver jeg lige 60 ml mme oveni, da han altid er mere sulten end mine bryster kan klarer om aftenen ..

Det er self i samråd med min SP jeg har valgt det. Også fordi i starten havde jeg så mange sår/revner samt betændelse at det var nødvendigt at aflaste brystet lidt. Hun har så sagt jeg godt må give en flaske om dagen også, da han helst skal ta lidt mere på end han har gjort indtil nu!

Så ja! Det kan man sagtens

Jamen, hvis du giver ham mme, vil han så stadig gerne amme? Jeg mener, får dine bryster produceret nok, hvis du giver mme?

Anmeld

14. oktober 2011

Ems30

Janni. skriver:

Ja det kan man godt. Jeg blev nødt til det, Silas tabte sig på min mælk alene 

Hvor lang tid nåede du at amme? Og da du begyndte at give ham mme, ville han så stadig have bryst?

Anmeld

14. oktober 2011

Taniakb

Ems30 skriver:

Sagtens

Jeg pumpede ud, og gav min datter min mælk i flaske i stedet for amning. og suplerede med MME når min mælk ikke var tilstrækkelig.

Anmeld

14. oktober 2011

Ems30

Juvelen skriver:

Jeg ammer min søn fuldt ud, men hvis manden er alene med ham får han MME (da jeg sjældent kan få nok af min egen mælk ud med pumpe). Og når han en gang skal passes, regner jeg også med at han får MME.

Dem jeg kender, der har givet daglige ekstra flasker ved siden af amningen, er efter noget tid endt med kun at give MME/flaske, fordi barnet ikke vil tage brystet længere.

Det er lige præcis det jeg frygter. At afvænne hende fra brystet.

Jeg tænker at lade manden give hende mme en gang om ugen, fordi jeg skal i skole. Men jeg er bange for at det ikek kan lade sig gøre, for så vil hun måske ikke længere tage bryst..

Anmeld

14. oktober 2011

Janni.

Ems30 skriver:

Hvor lang tid nåede du at amme? Og da du begyndte at give ham mme, ville han så stadig have bryst?

Jeg kæmpede i 2 ½ mdr før jeg gav helt op og lod ham overgå til mme fuld tid. Han tog fint brystet selvom han fik mme ved siden af. Var faktisk lidt trist over at min amning aldrig kom til at køre perfekt, uanset hvad jeg gjorde. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.