Ems30 skriver:
Så din baby får mme 2 gange om ugen, og ellers brystmælk? Men ammer du ham ikke direkte fra bryst? Pumper du altid? Eller pumper du kun i de 2 dage hvor du ikke er hos ham? (sikke mange spørgsmål
)
Ja han får kun flaske de to gange om ugen. Altså som regel bare en enkelt flaske pr dag til jeg er tilbage igen. Ellers direkte fra brystet.
Jeg bruger Avent flasker med et hul i suttedelen, som der også var en anden der skrev, således at risikoen for at han bliver doven er mindre. Andre flaskemærker går det dog alligevel hurtigere selv om der kun er et hul. Jeg har fx en fra MAM som kun er med ét hul, men synes simpelthen det går for stærkt for ham med den, så bruger den ikke.
Desuden ville jeg lige få amningen godt i gang, før jeg begyndte på for mange flasker. For netop at amningen ikke går i stå og du ikke producerer nok mælk. Synes først det er de sidste 4 uger der for alvor er kommet gang i mælkeproduktionen, så var selv bange for at han skulle blive forvænt med flaske.
William ville ikke rigtig spise den første uge, så det var vigtigt at det ikke gik for nemt ved at give ham flaske. De første dage fik han MME i "sonde"/sprøjte med tynd slange samtidig med at jeg gav bryst, for at han skulle få fornemmelsen af at mælken kom fra brystet (og jeg kunne selv styre hvor hurtigt det skulle gå)
Anmeld