Amme samtidig med MME?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. oktober 2011

Ems30

annec skriver:

Jeg ved at der er mange der kan. Jeg kunne bare ikke. Da jeg begyndte at give en flaske om aftenen (da mit mælk ikke mættede nok) gad Sebastian ikke rigtig spise evd mig længere SP sagde at han nok havde fundet ud af at det var meget nemmere med flaske da han ikke skulle kæmpe for at få noget.

Men nu malker jeg bare ud, så han stadig får noget af mit mælk.

Det er også det jeg frygter. At lave alle disse planer, og så når lillepigen ankommer er der bare intet der går som jeg vil have... Og ja, jeg forestiller mig også at hvis jeg først giver den hende flaske, så vil hun ikke amme mere. Men som en anden har foreslået i tråden så skal du måske gøre hullet i flasken mindre, så din baby kæmper mere for det...?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2011

Ems30

Juvelen skriver:

Jeg tror ikke du skal frygte det, hvis det kun er en gang om ugen. William får en enkelt flaske 1-2 gange om ugen, når jeg ikke er hjemme. Pumper så meget ud jeg kan, og så får ham MME for resten.

Så længe det ikke bliver dagligt, tror jeg ikke det bliver et stort problem? Men jeg ved det da godt nok ikke.. William er jo kun godt to måneder, men han har endnu ikke afvist brystet.

Så din baby får mme 2 gange om ugen, og ellers brystmælk? Men ammer du ham ikke direkte fra bryst? Pumper du altid? Eller pumper du kun i de 2 dage hvor du ikke er hos ham? (sikke mange spørgsmål )

Anmeld

17. oktober 2011

Saka

Ems30 skriver:

Det er også det jeg frygter. At lave alle disse planer, og så når lillepigen ankommer er der bare intet der går som jeg vil have... Og ja, jeg forestiller mig også at hvis jeg først giver den hende flaske, så vil hun ikke amme mere. Men som en anden har foreslået i tråden så skal du måske gøre hullet i flasken mindre, så din baby kæmper mere for det...?

Nu har jeg en af avent sutteflaske hvordan kan man gøre hullet mindre ??

Anmeld

17. oktober 2011

otlitrom

Saka skriver:

Nu har jeg en af avent sutteflaske hvordan kan man gøre hullet mindre ??

Derer forskellige sutter. Med 1, 2, 3 huller fx. Boas får 1-2 flasker dagligt, og for at han ikke bliver doven får han sutten med 1 hul, for så skal han arbejde for at suge, ligesom ved brystet. Var der 3 huller i sutten ville han få mælken nemmere, og derved -måske- blive doven og ikke gide brystet.

Anmeld

18. oktober 2011

annec

Ems30 skriver:

Ja. Men det nåede bare at blive forsent desværre Han vil slet ikke ammes mere

Anmeld

18. oktober 2011

Juvelen

Ems30 skriver:

Så din baby får mme 2 gange om ugen, og ellers brystmælk? Men ammer du ham ikke direkte fra bryst? Pumper du altid? Eller pumper du kun i de 2 dage hvor du ikke er hos ham? (sikke mange spørgsmål )

Ja han får kun flaske de to gange om ugen.  Altså som regel bare en enkelt flaske pr dag til jeg er tilbage igen. Ellers direkte fra brystet.

Jeg bruger Avent flasker med et hul i suttedelen, som der også var en anden der skrev, således at risikoen for at han bliver doven er mindre. Andre flaskemærker går det dog alligevel hurtigere selv om der kun er et hul. Jeg har fx en fra MAM som kun er med ét hul, men synes simpelthen det går for stærkt for ham med den, så bruger den ikke.

Desuden ville jeg lige få amningen godt i gang, før jeg begyndte på for mange flasker. For netop at amningen ikke går i stå og du ikke producerer nok mælk. Synes først det er de sidste 4 uger der for alvor er kommet gang i mælkeproduktionen, så var selv bange for at han skulle blive forvænt med flaske.

William ville ikke rigtig spise den første uge, så det var vigtigt at det ikke gik for nemt ved at give ham flaske. De første dage fik han MME i "sonde"/sprøjte med tynd slange samtidig med at jeg gav bryst, for at han skulle få fornemmelsen af at mælken kom fra brystet (og jeg kunne selv styre hvor hurtigt det skulle gå)

Anmeld

18. oktober 2011

mortilnoahogmelina

Jeg ammede samtidig med at jeg suplerede med MME da min mælk ikk var nok ..

jeg ammede i alt 3 1/2 måned så var der ik mere mælk at hente ..

Anmeld

18. oktober 2011

Ems30

Juvelen skriver:

Ja han får kun flaske de to gange om ugen.  Altså som regel bare en enkelt flaske pr dag til jeg er tilbage igen. Ellers direkte fra brystet.

Jeg bruger Avent flasker med et hul i suttedelen, som der også var en anden der skrev, således at risikoen for at han bliver doven er mindre. Andre flaskemærker går det dog alligevel hurtigere selv om der kun er et hul. Jeg har fx en fra MAM som kun er med ét hul, men synes simpelthen det går for stærkt for ham med den, så bruger den ikke.

Desuden ville jeg lige få amningen godt i gang, før jeg begyndte på for mange flasker. For netop at amningen ikke går i stå og du ikke producerer nok mælk. Synes først det er de sidste 4 uger der for alvor er kommet gang i mælkeproduktionen, så var selv bange for at han skulle blive forvænt med flaske.

William ville ikke rigtig spise den første uge, så det var vigtigt at det ikke gik for nemt ved at give ham flaske. De første dage fik han MME i "sonde"/sprøjte med tynd slange samtidig med at jeg gav bryst, for at han skulle få fornemmelsen af at mælken kom fra brystet (og jeg kunne selv styre hvor hurtigt det skulle gå)

Hvordan kan det være at du giver ham MME 2 dage om ugen, hvis jeg må spørge?

Jeg har selv planer om at fortsætte på mit studie uden barsel, fordi jeg føder mit i semestret. Jeg har undervisning 1-2 dage om ugen, hvor jeg ikke kan være i nærheden af baby. Så mine alternativer er at pumpe før/på undervisningsdagene så far kan amme hende, eller give hende MME de to dage hvor jeg ikke er der hele dagen. Jeg er bare bange for at jeg ikke ville kunne pumpe nok til to dage, så det kan være jeg både skal amme manuelt med bryst, pumpe og give hende MME oven i hatten. Desuden er jeg også bange for at min mælkeproduktion går i stå og jeg ikke ville kunne amme mere.

Jeg har dog ingen baby-erfaring så ved slet ikke om jeg kan planlægge så meget, men fedt at høre at andre også kombinerer bryst og MME, og at det lykkes 

Anmeld

18. oktober 2011

Troldemommi

Ems30 skriver:

Ej, hvor fedt. Og det fungerer fint med mælkeproduktionen?

ja indtil videre er der mælk nok, men har hørt at det nok ikke varer ved men så får hun bare MME istedet :-)

Anmeld

18. oktober 2011

Juvelen

Ems30 skriver:

Hvordan kan det være at du giver ham MME 2 dage om ugen, hvis jeg må spørge?

Jeg har selv planer om at fortsætte på mit studie uden barsel, fordi jeg føder mit i semestret. Jeg har undervisning 1-2 dage om ugen, hvor jeg ikke kan være i nærheden af baby. Så mine alternativer er at pumpe før/på undervisningsdagene så far kan amme hende, eller give hende MME de to dage hvor jeg ikke er der hele dagen. Jeg er bare bange for at jeg ikke ville kunne pumpe nok til to dage, så det kan være jeg både skal amme manuelt med bryst, pumpe og give hende MME oven i hatten. Desuden er jeg også bange for at min mælkeproduktion går i stå og jeg ikke ville kunne amme mere.

Jeg har dog ingen baby-erfaring så ved slet ikke om jeg kan planlægge så meget, men fedt at høre at andre også kombinerer bryst og MME, og at det lykkes 

1-2 gange om ugen har jeg lidt "fritid" til fx tage en lang lur, hvis dagen/natten har været hård, tage et par timer ind til byen og handle, tage i fitness etc. Det er jo ikke noget der er stengt nødvendigt, men nogle gange har jeg bare lige brug for lidt luft. Hvis man bliver stresset/overbelastet kan det jo også sænke produktionen - selv om man ammer fuldt ud uden noget som helst andet. Nogle børn er mere energikrævende end andre, så man kan godt være helt udmattet efter en hel dag med uro og gråd.

Han får MME og/eller min udpumpede mælk (der kommer bare sjældent nok til et helt måltid, derfor bruger vi MME) efter nogle timer uden at jeg har givet ham mad bliver mine bryster spændte og så kan jeg pumpe ud og gemme til senere.

Det vigtigt at du pumper godt ud de dage du er i skole for at stimulere produktionen, så du ikke løber "tør" og den ikke går i stå. Generelt kan udpumpning ved siden af amningen hjælpe til at stimulere produktionen - og du kan jo bare gemme mælken i fryseren.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.