Amme samtidig med MME?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. oktober 2011

Ems30

Taniakb skriver:

Nej det tror jeg ikke.. Min læge snakkede om at det skete bare for nogen kvinder. Hun havde selv oplevet det.. Så jeg var bare en af de uheldige ..

Jeg har en pumpe til salg, hvis du vil pumpe mest

Det kan da godt være jeg skulle købe den. Hvad er det for en og har du et billede af den? Du kan bare skrive til mig privat hvis det er...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2011

Ems30

kitty skriver:

Vi har kombineret MME og amning på det sidste, da jeg fik en fæl maveinfluenza der varede knap 3 uger, og min mælkeprodukion aldrig er kommet helt op igen Min SP gav mig det "trick" at de i flasken skal have sutten med 1 hul, altså til helt spæd, da de derfor skal arbejde for at få maden ud af flasken, ligesom ved brystet. Så bliver de ikke så nemt dovne og tager stadig brystet.

Min søn tager stadig brystet, og jeg vil tro vi har kombineret med flaske (1-2 dagligt) i ca. 1 mdr. Han får det jeg har i brystet, er han mere sulten (gerne om aftenen) så får han flaske for resten.

Det lyder som et smart trick. Altså kun at åbne et enkelt og lille hul i flasken...

Anmeld

15. oktober 2011

otlitrom

Ems30 skriver:

Det lyder som et smart trick. Altså kun at åbne et enkelt og lille hul i flasken...

Det har virket for os, så jeg vil tro det er forsøget værd

Anmeld

15. oktober 2011

Troldemommi

Jeg ammer og giver trutfisen MME det er ca 50/50 og det er helt problemfrit, så det kan du sagtens gøre :-)

Anmeld

15. oktober 2011

HeidiØ

Ems30 skriver:

Ok, det er da rart at produktionen ikke er faldet. For det er min største bekymring ved at skulle give hende MME en dag om ugen...at mine bryster så holder opp med at producere...

Ja, det ville også være træls.. Men altså, lige nu fungere det fint, men tror ikke jeg har mælk nok, eftersom han slubrer så meget i sig bagefter.. Men så længe han gider tage fat blir jeg ved Amning er noget svært noget for nogen - jeg gad ihvertfald godt alt var faldet i hak med det samme her

Anmeld

15. oktober 2011

Annette A

Ja jeg har gjort det med mit første barn og nu med mit andet barn også. Første gang ammede jeg et halvt år, selvom han fik flaske ca. 14 dage efter fødslen. Denne her gang startede jeg også med at amme og havde samme problem som sidst, ikke mælk nok til at mætte ham, så startede med flasken ved siden af da han var tre dage gammel. Han vil gerne tage brystet alligevel og håber da på at kunne kunne amme ham også 4-6 mdr som med første barn. 

Anmeld

16. oktober 2011

annec

Ems30 skriver:

Hej, jeg er gravid og har nogle spørgsmål vedrørende den kommende baby. Kan man godt både amme og give MME engang imellem? Er der nogen der har prøvet det?

Jeg ved at der er mange der kan. Jeg kunne bare ikke. Da jeg begyndte at give en flaske om aftenen (da mit mælk ikke mættede nok) gad Sebastian ikke rigtig spise evd mig længere SP sagde at han nok havde fundet ud af at det var meget nemmere med flaske da han ikke skulle kæmpe for at få noget.

Men nu malker jeg bare ud, så han stadig får noget af mit mælk.

Anmeld

17. oktober 2011

Juvelen

Ems30 skriver:

Det er lige præcis det jeg frygter. At afvænne hende fra brystet.

Jeg tænker at lade manden give hende mme en gang om ugen, fordi jeg skal i skole. Men jeg er bange for at det ikek kan lade sig gøre, for så vil hun måske ikke længere tage bryst..

Jeg tror ikke du skal frygte det, hvis det kun er en gang om ugen. William får en enkelt flaske 1-2 gange om ugen, når jeg ikke er hjemme. Pumper så meget ud jeg kan, og så får ham MME for resten.

Så længe det ikke bliver dagligt, tror jeg ikke det bliver et stort problem? Men jeg ved det da godt nok ikke.. William er jo kun godt to måneder, men han har endnu ikke afvist brystet.

Anmeld

17. oktober 2011

Ems30

Monica P skriver:

Jeg ammer og giver trutfisen MME det er ca 50/50 og det er helt problemfrit, så det kan du sagtens gøre :-)

Ej, hvor fedt. Og det fungerer fint med mælkeproduktionen?

Anmeld

17. oktober 2011

Ems30

Kellie skriver:

Ja jeg har gjort det med mit første barn og nu med mit andet barn også. Første gang ammede jeg et halvt år, selvom han fik flaske ca. 14 dage efter fødslen. Denne her gang startede jeg også med at amme og havde samme problem som sidst, ikke mælk nok til at mætte ham, så startede med flasken ved siden af da han var tre dage gammel. Han vil gerne tage brystet alligevel og håber da på at kunne kunne amme ham også 4-6 mdr som med første barn. 

Ok, det var dejligt at du så både kunne amme og give mme samtidigt, og ikke måtte kvitte amningen fuldstændigt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.