Jeg har taget bleen fra ham...og jeg ved det er så forkert!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2011

Alexander&Lærke

uha jeg kender alt til jeres frustartioner, vores søn som blev 4 i august havde også meget svært ved at slippe bleen, når han skulle lave stort bed han om at få en på, for han var bange for give slip når han sad på toilettet. Det gjore han i lang tid og i sommers blev vi også rigtigt trætte af det og prøvede også alt med ham, for at få ham til at blive tryg ved at gå på toilettet og lave stort, vi sad der sammen med, læste en bog, sang en sang, lokkede med slikposer, 5 kr for hvert stort, men der var ikke noget at gøre, det hjalp ikke. Først da han selv var klar og ikke følte angst for toilettet kunne han gøre det der.

Jeg forstår godt i er trætte af det, men sometider er det ikke noget at gøre end at hjæpe dem på vej, men også acceptere hvis de ikke er klar. 

Han blev først klar den dag vi fik lillesøster og han skulle på campning med mormor og morfar, der skulle han ikke sove med ble mere, og sørme om han ikke også pludselig kunne lave stort på toilettet på camping pladsen enda et toilet han ikke kendte.

Vi har så lige haft en periode hvor vi har måtte give ble på om natten igen da han tissede i den hver nat og han vågnede ikke ved det. Nu er den af igen da det går godt pt.

Håber jeres dreng også bliver klar snart..... For ja det er da raraest når de laver på toilettet.... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2011

Bshizzle

Først vil jeg starte med at sige det er flot din dreng har fundet ud af det ik er så slemt at sidde på wc'et...

Jeg kan sige så meget at jeg har stået i samme problem som dig.. DOG med en dreng på 5 år..!!
Han NÆGTEDE at lave stort på wc'et og bad om at få ble på..

Vi prøvede alt.. dog ALDRIG PRESSE HAM..
Det hele endte i at han måtte gerne få ble på MEN skulle sidde på wc'et med bleen på..
.. dette lykkes.. og efter noget tid fandt han ud af det ikke var farligt at smide bleen og sidde direkte på wc'et..

Han blev så stolt.. og MASSER af ros fik han hver eneste gang og stadig for at han er så dygtig

Anmeld

10. oktober 2011

2børn

Hvor er det godt at høre at det er lykkedes for jer men netop det vi prøver nu. Han var i hvert fald så stolt i går( begge de gange han var på)...:-)

Anmeld

10. oktober 2011

Kamelia

Hmmm jeg har ikke læst hele tråden. MEN min datter på 5 1/2 år bruger stadig ble om natten.

Der er mange børn der bruger ble om natten selv om de er helt oppe i skolealderen. Det ER altså ikke noget man kan tvinge dem til at stoppe med...........det må være dybt ydmygende for din søn at være så våd hver morgen!!

Synes du skal kontakte hans læge........OG tage din mand med, tror der er noget han har brug for at få lidt information om!!!

Anmeld

10. oktober 2011

132319

Jeg har ikke læst hele tråden men min søn nægtede også at nærme sig et toilet. Jeg havde prøvet på alle mulige både pædagogiske og upædagogiske måder.

Til sidst lavede vi et ark med klistermærker og hang det op ved siden af toilettet. Hver gang gan tissede, fik han lov til at sætte et klistermærke på. Det virkede lidt og til sidst var det ikke sjovt mere. Så lavede hans far en toiletbog hvor han fik et kryds hver gang han havde tisset og når han have 10 krydser fik han en lille gave! Når han lavede stort fik han 10 krydser! Det var virkelig motiverende for ham og der gik ikke længe fra den var indført til at han var blefri om dagen.

Han bruger stadig ble om natten og sover rigtig tungt så det tror jeg at han kommer til at gøre længe men det gør mig ikke noget

Anmeld

10. oktober 2011

oerbaek

lærkes_mor skriver:

Hvordan ved man hvornår de har udviklet det?
For der kan vel være flere grunde til at de tisser om natten?

Spørger fordi min datter (som bliver 4 på torsdag) også stadig bruger ble om natten. Har slet ikke overvejet at tage den væk da den er fyldt med tis, nogen gange så meget at hendes nattøj desværre bliver små vådt.

Jeg ved at både min mand og hans far tissede i sengen om natten, længe, det kan også spille ind har jeg hørt?

:-)

Min dreng på 6 år har også stadig ble på om natten og det er tit at børn- især drengebørn- ikke udvikler det hormon der gør at de kan mærke at de skal tisse om natten, og ja det er arveligt i familien min mands lillebror var vådlægger til han var 12 år og lægen sagde til os da jeg nævnte det at det er arveligt. 

Lægen vil ikke gøre noget ved det før min dreng er omkring 7 år da de ikke må få det  medicin de kan få, der hjælper med at udvilke det hormon de mangler, før de er 7 år. 

Anmeld

10. oktober 2011

Brams

dorthemus skriver:

Han er vist slet ikke klar til at smide den ble Og nu er toilettet blevet en kampplads og jeg er ked af at sige det, men den kamp vinder I ikke! Det eneste der kommer ud af det er en utryg dreng der ikke forstår hvad der sker. Jeg har mange års erfaring som pædagog i børnehave og jeg har set det her scenarie tusind gange....også i hverdagen hvor vi også godt kunne tænke os at et barn over tre blev renlig MEN ligegyldig hvor meget vi lokker/truer/insisterer så skal barnet udvise lyst til at gå på toilettet OG synes det ikke er rart at have afføring i bleen før det vil lykkes. Håber det bedste for jer alle Knus

Håber I skifter mening og giver ham bleen på igen

Anmeld

10. oktober 2011

Møn-Mor

Ih hvor jeg dog synes det er træls, at langt de fleste af jer ikke læser trådstarters andre indlæg, men KUN det allerførste.

Trådstarter har jo netop givet knægten bleen på igen om natten og har fundet en god løsning på det at lave stort om dagen, hvor bleen er på mens drengen sidder på toilettet og det er drengen tryg ved og stolt over .
Så mon ikke over tid, at han kan slippe bleen, når han skal lave stort på toilettet.

Ja, vi kan da godt være enige om, at det måske ikke var så korrekt at tage den af drengen om natten, da nattisseri bare ikke er kontrollerbart for børnene lige så hurtigt, som det er om dagen. Men at synes, at hendes ble+toilet-metode om dagen til "det store" er forkert det kan jeg altså ikke se .

Til trådstarter:
Jeg er glad for at høre, at I har fundet en god løsning til jeres søn .

/Winnie

Anmeld

10. oktober 2011

Ciss

Så godt at I har fundet en løsning og er kommet et skridt videre!

Nattetisseriet er jo en kendt ting, som kan tage lang tid for nogen at slutte med, men det ved I jo.

Jeg ved, at min datter fandt sin motivation for at slutte med bleen om dagen, fordi hendes bedste veninde i vuggestuen sluttede med ble og begyndte at gå på toilettet. Så skulle min datter heller ikke bruge ble! (Veninden er 8 mndr ældre end min datter).

Er der eventuelt en ven i børnehaven, som han ser lidt op til, og som allerede bruger toilettet til alt eller som er i samme proces som din søn? Så kan det jo være, at det kan hjælpe ham til at blive lidt tryggere ved toiletsituationen, hvis de f eks kan holde hinanden med selskab ved toiletbesøg eller noget lignende? Jeg ser i "vores" børnehave, at børnene ofte hjælper hinanden med f eks en vanskelig knap eller holder hinanden med selskab, når den ene skal på toilettet. De er ikke vanvittig generte af sig.... Bare en tanke.

Det er godt, at han er stolt over det, han nu klarer!

Lykke til med resten af forløbet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.